34 C
Athens
Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

«Η έλευση του ξένου» ανοίγει τις πύλες του Λυκείου της Επιδαύρου για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2017…

Του Παναγιώτη Μήλα

«Λεβέντη από τη Νέα Ζηλανδία
Στο σπίτι μας που ήρθες να κρυφτείς
Θα βρεις στοργή αγάπη και φιλία
Και σπίτι σου πως είσαι να θαρρείς

Βάλε τα ρούχα του παιδιού μου
Που σκοτώθηκε
Και μη φοβάσαι, εδώ κανένας
Δεν προδόθηκε»

Αυτούς τους στίχους έγραφε το 1964 ο Κώστας Βίρβος και ο Χρήστος Λεοντής έγραφε τη μουσική.

Πάντα ο ξένος, απ’ όπου κι αν ερχόταν, όπου κι αν πήγαινε, ήταν από τα πλέον προσφιλή πρόσωπα της ελληνικής οικογένειας ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.

«Ο Πέτρος, ο Γιόχαν κι ο Φραντς

σε φάμπρικα δούλευαν φτιάχνοντας τανκς
ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φραντς
αχώριστοι γίνανε φτιάχνοντας τανκς»

Έγραφε ο Γιάννης Νεγρεπόντης ενώ ο Άκης Πάνου πρόσθετε:

«Στο σταθμό του Μονάχου

με πέταξε άχου
η μαύρη μοίρα μου
μάνα κακομοίρα μου

Κάθε άνθρωπος και γλώσσα
ποιόνε ξέρω ποιος με ξέρει
αφιλόξενα τα μέρη
παγωμένες οι καρδιές».

Και ο Νίκος Γκάτσος:

«Ο Ξένος ήρθε μιαν αυγή

απ’ των παραμυθιών τη γη.
Ποιος είναι
ρωτάνε όλοι κι απορούν
να καταλάβουν δεν μπορούν».

Ενώ ο Γιώργος Σκούρτης σημείωνε:

«Κι εκεί στο πόστο μου σκυφτός

ξεχνάω τη μιλιά μου
είμαι το νούμερο οχτώ
με ξέρουν όλοι με αυτό
κι εγώ κρατάω μυστικό
ποιο είναι τ’ όνομά μου».

Για τον κάθε λογής και εποχής ξένο είναι άπειρα τα κείμενα που μπορεί να βρει κανείς.

Μην ξεχνάμε τους Ιταλούς που ξέμειναν στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τους Κυπρίους στη δεκαετία του ’60 και στη δεκαετία του ’70, τους Ρώσους εμιγκρέδες μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση. Φυσικά θυμόμαστε τους κατατρεγμένους και ρημαγμένους Κωνσταντινουπολίτες και το 1955 και το 1964. Δεν ξεχνάμε τους Μικρασιάτες οι οποίοι το 1922 βρήκαν αρχικά κλειστές τις πόρτες της μάνας Ελλάδας με κοινή απόφαση (Ιούλιος 1922) όλων των κομμάτων της Βουλής. Τελικά τα πράγματα ήρθαν έτσι που δεν μπορέσαμε να τους ρίξουμε στη θάλασσα. Ευτυχώς ήρθαν, μαζί με τις… παστρικιές, και μας έδειξαν δρόμους που δεν τους βλέπαμε και δεν τους ξέραμε. Ασφαλώς έχουμε του Ελληνόφωνους της Κάτω Ιταλίας αλλά και τους Έλληνες του Πόντου που για μας ήταν ρωσοπόντιοι, άρα ξένοι, άρα ανεπιθύμητοι. Οι ιστορίες τους καταγράφονται με τρόπο ιδιαίτερο από τον μοναδικό Δημήτρη Ψαθά στη «Γη του Πόντου».

Βέβαια –όπως συμβαίνει και στις μέρες μας με τους πρόσφυγες– η πρώτη αντίδραση είναι σχεδόν πάντα αρνητική αλλά στη συνέχεια η λογική επανέρχεται και οι αγκαλιές ανοίγουν. Πάντα βρίσκεται η χρυσή τομή.

Μια τεράστια αγκαλιά για όλους τους ξένους

Για αυτούς τους ξένους και για όσους άλλους γεννήθηκαν μέσα στα χειρόγραφα των αρχαίων μας ποιητών ανοίγει μια αγκαλιά από τον επόμενο χρόνο στην Επίδαυρο.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, αποφάσισε να υλοποιήσει ένα δικό του όνειρο από την εποχή που ήταν σπουδαστής στη Δραματική Σχολή. Ένα όνειρο που δεκάδες άλλοι πριν απ’ αυτόν το συζητούσαν αλλά –αν και μπορούσαν– το άφηναν μόνο να υπάρχει μέσα στις ατέρμονες συζητήσεις τους. Τώρα ο Θεοδωρόπουλος αφού επιπλέον είχε να διαχειριστεί, σε μηδενικό χρόνο, και το πρόγραμμα του φετινού (2016) Φεστιβάλ, προχώρησε παράλληλα και το σχέδιό του για να δημιουργήσει το «Λύκειο Επιδαύρου». Πρόκειται για ένα σχολείο, το οποίο θα απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών από όλο τον κόσμο. Το Λύκειο θα λειτουργήσει από το καλοκαίρι του 2017. «Για τις ανάγκες αυτού μεγάλου θερινού σχολείου θα δημιουργηθεί κατασκήνωση όπου θα φιλοξενούνται οι σπουδαστές, ώστε να εμπνέονται από το φυσικό περιβάλλον και να αποκτούν μια εμπειρία συνύπαρξης που θα προάγει τις αξίες της κοινότητας, δηλαδή τη συνεργατικότητα, τη συμπληρωματικότητα και την ανταλλαγή, σ’ ένα πλαίσιο ασφάλειας και εμπιστοσύνης».

Το θέμα για την πρώτη χρονιά

Ο άξονας για το 2017 θα είναι «Η έλευση του ξένου», «ένα ζήτημα που συνδέεται με τα σημερινά διλήμματα και θέτει εκ νέου συζήτηση για την πρόσληψη του πολιτικού θεάτρου της αρχαιότητας στη σημερινή εν βρασμώ παγκόσμια κατάσταση», όπως δήλωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Το Λύκειο Επιδαύρου θα λειτουργεί σε δύο περιόδους, διάρκειας 15 ημερών η καθεμία. Για το 2017, η πρώτη θα είναι από 22 Ιουνίου έως 6 Ιουλίου και η δεύτερη από 10 έως 24 Ιουλίου. Στόχος είναι η λειτουργία του Λυκείου να συμπίπτει με το Φεστιβάλ, έτσι ώστε το καλλιτεχνικό και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να αλληλοσυμπληρώνονται και να εμπλουτίζει το ένα το άλλο, λ.χ. με παρακολούθηση παραστάσεων, συναντήσεις με τους συντελεστές τους, ομιλίες, παρακολούθηση δοκιμών κ.λπ.

Σε κάθε περίοδο οι σπουδαστές θα έχουν περίπου 170 ώρες διδασκαλίας, ενώ θα λειτουργούν και πολλά εργαστήρια, που θα διεξάγονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους εντός της κατασκήνωσης, αλλά θα αναπτυχθούν με μέτρο και κοντά σε μνημεία, όπως στους πευκώνες και στα αλσύλλια στην ευρύτερη αρχαιολογική περιοχή.

Το Λύκειο Επιδαύρου θα απευθύνεται σε σπουδαστές δραματικών σχολών και νέους ηθοποιούς. Στην πορεία, η φιλοδοξία είναι να ανοίξει και σε νέους σκηνοθέτες, θεατρολόγους, μουσικούς, χορογράφους και χορευτές, θεατροπαιδαγωγούς. Θα απευθύνεται επίσης σε σπουδαστές, που θα συμμετέχουν σε εργαστήρια (φοιτητές ενδυματολογίας, σκηνογραφίας, φωτισμού, θεατρικής παραγωγής, αλλά και νέους που επιθυμούν να αποκτήσουν εμπειρία οργάνωσης της κατασκήνωσης και πολιτιστικής διαχείρισης).

Δύο 15θήμερα και συνολικά 300 σπουδαστές

Σε κάθε δεκαπενθήμερη περίοδο, θα φοιτούν έως 150 σπουδαστές, οι οποίοι θα διαμένουν στην κατασκήνωση η οποία θα στηθεί στον χώρο πίσω από το Κέντρο Υγείας Λυγουριού, σε μια δασική έκταση 25 στρεμμάτων. Για την επιλογή των σπουδαστών θα υπάρξει συστηματική συνεργασία με κορυφαίες δραματικές σχολές, πανεπιστήμια και καλλιτεχνικούς οργανισμούς τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι σχετικές επαφές. Οι φορείς αυτοί, σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ελληνικού Φεστιβάλ, θα επιλέγουν τους σπουδαστές που θα συμμετάσχουν, με κριτήρια που θα θέτει το Λύκειο και με την πιθανότητα συγχρηματοδότησής τους –πρακτική που ακολουθείται σε πολλές σχολές διεθνώς. Η συνεργασία με σχολές και πανεπιστήμια μεγάλου κύρους μπορεί να οδηγήσει σε υψηλό επίπεδο σπουδαστών και παράλληλα θα ενισχύει τις διεθνείς ανταλλαγές και την έρευνα.

Η επιλογή των σπουδαστών θα γίνεται ύστερα από ακρόαση και φυσικά να λαμβάνονται υπόψη και οι σπουδές τους. Μάλιστα δεν αποκλείεται να μετέχουν στο Λύκειο και ολόκληρες τάξεις από δραματικές σχολές.

Ποιοι άλλοι θα είναι παρόντες…

Φυσικά όπως σε όλους τους κανόνες θα υπάρχουν και εδώ εξαιρέσεις. Έτσι ανάμεσα στους σπουδαστές θα έχουν το ελεύθερο να παρίστανται και να παρακολουθούν το Λύκειο κάποιοι παλιοί γνώριμοι συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους.

* Το 2017 λοιπόν «Η έλευση του ξένου» θα δώσει την ευκαιρία στον Αισχύλο να φέρει τις Ικέτιδες, τις 50 θυγατέρες του Δαναού που θα έρθουν από την Αίγυπτο. Ο Αισχύλος θα φέρει ακόμη τον ηττημένο Ξέρξη αλλά και τον Αγαμέμνονα που επιστρέφει στο Άργος με πολλά λάφυρα και με την αιχμάλωτη Κασσάνδρα.

* Ο Σοφοκλής θα συνοδεύσει τον Ορέστη που επιστρέφει αγνώριστος στις Μυκήνες με τον παιδαγωγό του και τον Πυλάδη για να εκδικηθεί τον πατέρα του. Μπορεί να φέρει και τη σύζυγο του Ηρακλή, τη Δηιάνειρα αλλά και την ερωμένη του την ωραία αιχμάλωτο Ιόλη. Ο Σοφοκλής θα μας διηγηθεί το ταξίδι του Νεοπτόλεμου και του Οδυσσέα στη Λήμνο. Επίσης, την άφιξη του Οιδίποδα στον Κολωνό. Με τον Σοφοκλή θα παρακολουθήσουμε την περιπέτεια του Σειληνού και των Σατύρων στην Κυλλήνη, στη σπηλιά του Ερμή.

* Τέλος δεν θα λείψει και ο Ευριπίδης όπου από τη σπηλιά του Κύκλωπα θα φέρει τον Οδυσσέα και τους συντρόφους του.

* Αν συνεχίσω, θα πρέπει να αναφέρω και τη Μήδεια.

Επίσης τον Ιόλαο, τον παλιό φίλο του Ηρακλή, και τα παιδιά του ήρωα που καταδιωκόμενοι από τον Ευρυσθέα βρίσκουν καταφύγιο στην Αθήνα, στο ναό του Δία.

Την Ανδρομάχη που μετά την άλωση της Τροίας την πήρε λάφυρο ο Νεοπτόλεμος και την έφερε στη Φθιώτιδα.

Τον Ηρακλή που κατεβαίνει στον Άδη για να εκτελέσει και τον τελευταίο άθλο του, να φέρει δηλαδή στον επάνω κόσμο τον Κέρβερο.

Τον Ίωνα, ο οποίος έρχεται μαζί με τους γονείς του στην Αθήνα για να γίνει βασιλιάς και γενάρχης των Ιώνων.

Την Ηλέκτρα που ο Αίγισθος και η Κλυταιμνήστρα την πάντρεψαν με ένα φτωχό χωρικό και ζει με τον άντρα της σε μια άθλια καλύβα μια πολύ σκληρή ζωή.

Χίλιες ιστορίες, χίλιοι ξένοι

* Ο Ορέστης ο οποίος μαζί με τον εξάδελφό του Πυλάδη πηγαίνουν στη σημερινή Κριμαία, αλλά συλλαμβάνονται από τους ντόπιους και οδηγούνται στην ιέρεια του ναού της Αρτέμιδος για να θυσιαστούν στη θεά, σύμφωνα με τη συνήθεια που ίσχυε στη χώρα, να θυσιάζονται δηλαδή όλοι οι ξένοι που έφταναν εκεί.

* Η Ελένη, η οποία οδηγήθηκε από τον Ερμή στην Αίγυπτο, όπου μετά την άλωση της Τροίας, συναντά εκεί τυχαία τον ναυαγό Μενέλαο και με δόλο καταφέρνουν να φύγουν από τη χώρα.

* Θα γνωρίσουμε τις Φοίνισσες, τις γυναίκες από τη Φοινίκη, οι οποίες, οδηγούμενες για τους Δελφούς ως αφιέρωμα στο θεό, περνούν από τη Θήβα.

* Τον αλαζονικό βασιλιά της Θράκης Ρήσο που έρχεται σε βοήθεια των Τρώων και σκοτώνεται νύχτα στη σκηνή από τον Οδυσσέα και τον Διομήδη.

* Ασφαλώς την Εκάβη η οποία, ενώ οδηγείται ως δούλα στην Ελλάδα, δοκιμάζει αλλεπάλληλες συμφορές.

* Τις Τρωάδες που μετά τη σφαγή των συζύγων τους, βρίσκονται στο έλεος των νικητών, λάφυρο για μοιρασιά.

* Αλλά και την Αριάδνη που ο Θησέας, ο υιός τού Αιγέα, του βασιλιά των Αθηνών, τη γνώρισε όταν έφτασε στην Κρήτη, για να προσφερθεί ως θύμα στον Μινώταυρο.

«Η έλευση του ξένου» δεν έχει ούτε αρχή, ούτε τέλος στα κείμενα των συγγραφέων, σε όλες τις περιπλανήσεις του ανθρώπου από την εποχή των πρωτοπλάστων μέχρι και αυτή τη στιγμή που γράφω αυτές τις αράδες.

Όλο αυτό τον πλούτο θα εξετάσουν δάσκαλοι και μαθητές στην πρώτη λειτουργία του Λυκείου της Επιδαύρου το καλοκαίρι του 2017.

Το σχέδιο για την ίδρυση του Λυκείου

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών –Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στην επίσημη παρουσίαση του θεσμού, το Σάββατο 30 Ιουλίου 2016, στο παλιό Ξενοδοχείο Ξενία της Αρχαίας Επιδαύρου είπε μεταξύ των άλλων:

«Βρισκόμαστε εδώ σήμερα για να ανακοινώσουμε επίσημα και να μοιραστούμε μαζί σας το σχέδιο της ίδρυσης του Λυκείου Επιδαύρου, ενός πολύτιμου για όλους μας σχολείου, το οποίο θα απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών από όλο τον κόσμο. Από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου έθεσα ως πρωταρχικό στόχο τη σύνδεση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με την εκπαίδευση και το διάλογο στο χώρο των παραστατικών τεχνών, και αυτόν ακριβώς το στόχο στο υψηλότερο επίπεδο υπηρετεί η ίδρυση του Λυκείου Επιδαύρου. Όχι μόνο γιατί έρχεται να καλύψει το κενό ενός διεθνούς κέντρου πρακτικής πάνω στο αρχαίο δράμα, στον τόπο που γεννήθηκε, εδώ στην Ελλάδα· ούτε μόνο γιατί η διεθνής αυτή συνάντηση ηθοποιών και δασκάλων θεάτρου, σκηνοθετών, μουσικών, χορογράφων αλλά και θεατρολόγων, ανθρωπολόγων, μουσικολόγων, μπορεί να οδηγήσει σε μια αναγκαία σήμερα ανανέωση της ματιάς πάνω στην αρχαία τραγωδία και την κωμωδία· αλλά και επειδή μπορεί να οικοδομήσει μια νέα συνάντηση της παράδοσης με το σήμερα, του αρχαίου με τον σύγχρονο πολιτισμό. Κι αυτό με όχημα δύο εξίσου σημαντικούς πυλώνες: το αρχαίο δράμα και τον ηθοποιό.

«Στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος»

Η καλλιτεχνική δημιουργία και η συνάντηση νέων ανθρώπων από διαφορετικούς πολιτισμούς θα ζωντανεύει ολόκληρη την περιοχή και ζητούμενο για μας είναι να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στο εκπαιδευτικό αυτό εγχείρημα. Το Λύκειο Επιδαύρου στοχεύει να είναι λοιπόν μια πηγή πνευματικής αλλά και αναπτυξιακής τόνωσης για ολόκληρη την τοπική κοινωνία, καθώς θα φέρει αυτό τον τόπο και την πλούσια δυναμική του στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος.

Η Επίδαυρος είναι σημαντική για μας, όχι μόνο λόγω του Αρχαίου Θεάτρου που διαθέτει, αλλά ως τόπος: με τη γεωγραφική θέση, την ενέργεια και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που ευνόησαν ακριβώς τη δημιουργία αυτού του εμβληματικού θεάτρου. Τοποθετώντας το Σχολείο μας στην περιοχή της Επιδαύρου απεγκλωβίζουμε την εκπαίδευση του ηθοποιού από τη συνήθη πρακτική της δουλειάς σε κλειστό χώρο και επιτρέπουμε στους σπουδαστές να αντιληφθούν πολύ καλύτερα και να βιώσουν την ανάπτυξη δυναμικών ανοιχτού χώρου, που συντέλεσαν στη γένεση και την ανάπτυξη του αρχαίου δράματος. Γι’ αυτό και το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος είναι σχεδιασμένο για ανοιχτούς χώρους, ειδικά επιλεγμένους για τους σκοπούς του θερινού αυτού σχολείου, που θα συμπληρώνει και θα συμπληρώνεται από τις παραστάσεις αρχαίου δράματος που θα φιλοξενούνται στο μεγάλο και στο μικρό θέατρο της Επιδαύρου. Μαθήματα και δράσεις θα αντλούν έμπνευση από το φυσικό τοπίο και τα αρχαία ή νεότερα μνημεία της περιοχής. Μ’ άλλα λόγια, το Λύκειον Επιδαύρου θα είναι ένας εκπαιδευτικός θεσμός απόλυτα συνδεδεμένος με τον τόπο του, πράγμα που θα κάνει ακόμα πιο μοναδική την εμπειρία συμμετοχής σ’ αυτόν.

Μια νέου τύπου θεατρική κατασκήνωση

Ειδικότερα, για τη δημιουργία της κατασκήνωσης, έχει παραχωρηθεί από το Δήμο δασική έκταση 25 στρεμμάτων στη διασταύρωση ανάμεσα στο Λυγουριό και το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και σε μικρή απόσταση από το Κέντρο Υγείας της περιοχής (πολύτιμο για την παροχή Α΄ βοηθειών στους κατασκηνωτές).

Τα εργαστήρια του Λυκείου θα διεξάγονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους εντός της κατασκήνωσης, αλλά θα αναπτυχθούν με μέτρο και κοντά σε μνημεία, όπως και στους πευκώνες και στα αλσύλλια στην ευρύτερη αρχαιολογική περιοχή. Για την υλοποίηση των εργαστηρίων, θα αξιοποιηθούν χώροι που βρίσκονται κοντά στο Αρχαίο Θέατρο (Δημοτικά Σχολεία σε χρήση ή που έχουν πάψει να λειτουργούν στην Αρχαία και στη Νέα Επίδαυρο, το Γυμνάσιο στο Λυγουριό, που διαθέτει κλειστό γήπεδο μπάσκετ και αίθουσα χορού, περίβολοι ιστορικών εκκλησιών κτλ.).

Σε πολλά επίπεδα όμως θα αξιοποιηθεί και το Μικρό Θέατρο Επιδαύρου, που θα αποτελέσει έναν από τους κύριους χώρους των εργαστηρίων, διαλέξεων και παρουσιάσεων των εργασιών του Λυκείου Επιδαύρου. Παράλληλα, αυτό το θέατρο, ως αμφιθέατρο του Λυκείου, θα φιλοξενεί συνέδρια, ημερίδες και θεατρικές, μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις με αφετηρία το πρόγραμμα του Λυκείου, ανοιχτές στο κοινό.

Τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη

Τέλος, με σκοπό την ευρύτερη αξιοποίηση της περιοχής της Αργολίδας, έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Heilbronn της Γερμανίας και τον καθηγητή Sebastian Kaiser, ώστε να δραστηριοποιηθεί στην περιοχή μια επιστημονική ομάδα, που θα ερευνήσει εναλλακτικούς τρόπους τουριστικής, οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.

Η υψηλού επιπέδου διδασκαλία, με εξέχοντες καλλιτέχνες δασκάλους, Έλληνες και ξένους, που διαθέτουν μια προσωπική ερμηνευτική άποψη για το αρχαίο δράμα, θα μπορεί να προκύπτει κάθε έτος τόσο από τους καλλιτέχνες που θα συμμετέχουν στο Φεστιβάλ Επιδαύρου, όσο και μέσα από τις «δεξαμενές» των συνεργαζόμενων φορέων και σχολών. Σε κάθε περίοδο οι σπουδαστές θα έχουν περίπου 170 ώρες διδασκαλίας συνολικά. Θα συνυπάρχουν οχτώ με δέκα κύρια εργαστήρια καθοδηγούμενα το καθένα από άλλο δάσκαλο, και τα οποία θα πλαισιώνονται από συμπληρωματικά εργαστήρια που θα μπορούν να επιλέξουν οι σπουδαστές. Επίσης θα προσφέρονται διαλέξεις, περιηγήσεις και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και μάλιστα κάποιες από αυτές θα απευθύνονται και στην τοπική κοινότητα και το ευρύτερο κοινό. Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με διεθνείς προσωπικότητες που έχουν συνδέσει την πορεία τους με την έρευνα του αρχαίου δράματος, προκειμένου οι σπουδαστές του Λυκείου να αποκτήσουν μια ευρύτερη άποψη των διεθνών πειραματισμών, μέσα από την πρακτική άσκηση αλλά και από παρουσιάσεις, συζητήσεις, αφιερώματα. Επίσης, στόχος μας είναι να οργανωθούν ολόκληρα αφιερώματα σε παραδοσιακά θέατρα της Ανατολής, χωρών όπως η Κίνα, η Ιαπωνία ή η Ινδία, προκειμένου να ενισχύσουμε όσο το δυνατόν μια διαπολιτισμική προσέγγιση του αρχαίου δράματος.

Στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του Λυκείου Επιδαύρου βρίσκεται η επιθυμία μας να συνδεθεί η εκπαιδευτική διαδικασία με το καθαυτό ρεπερτόριο των Αρχαίων Θεάτρων της Επιδαύρου. Στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου θα προσανατολιστούμε σε ένα ρεπερτόριο που θα συνδέεται με τα μαθήματα του Λυκείου, ειδικά με τα θέματα που ακουμπούν προαισθητικές φόρμες θεάτρου, λαογραφικά έθιμα, κύκλιους χορούς, μουσικές εκδηλώσεις παραδοσιακής μουσικής ή επηρεασμένες από την παράδοση, τέχνες που έχουν εμπνεύσει και συνδέσει με κάποιο τρόπο το αρχαίο δράμα με τις πολιτισμικές μας ρίζες.

Η διεθνής αυτή συνάντηση των νέων καλλιτεχνών, μέσα από μια διαδικασία παιδείας και βαθιάς κατανόησης των θεσμών -όπως της Δημοκρατίας, που είναι άρρηκτα δεμένη με το αρχαίο δράμα- θεωρούμε ότι προσδιορίζει μια νέα αισιοδοξία για τις επόμενες γενιές, τόσο του θεάτρου όσο και του τόπου μας», τόνισε κλείνοντας ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ.

Η μεγάλη ομάδα

Για την υλοποίηση της ιδέας του Λυκείου Επιδαύρου ο κ. Θεοδωρόπουλος τον Δήμο Επιδαύρου και τον δήμαρχο κ. Κωνσταντίνο Γκάτζιο, τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου κύριο Πέτρο Τατούλη, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας και την έφορο κ. Άλκηστη Παπαδημητρίου, την Υπηρεσία Αρχαιολογικού χώρου Επιδαύρου και τον καθηγητή κ. Βασίλη Λαμπρινουδάκη, την Κοινότητα Επιδαύρου και τον πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Ασκληπιείου κ. Παναγιώτη Καψάλη, τον πολιτικό μηχανικό της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας κ. Βαγγέλη Καζολιά και τον δασάρχη κ. Γεώργιο Πολίτη. Επίσης το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου που έχει έδρα το Ναύπλιο, την πρόεδρο του τμήματος κ. Άλκηστη Κοντογιάννη και τους καθηγητές κ. Γιάννη Λεοντάρη και την κ. Χριστίνα Ζώνιου.

Και ο Λυκειάρχης…

Σε όλη αυτή την προσπάθεια για τη λειτουργία του Λυκείου της Επιδαύρου, δεν θα μπορούσε να λείψει και ο Λυκειάρχης. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος θα είναι η άμεση συνεργάτις του κυρία Τζωρτζίνα Κακουδάκη η οποία, στην παρουσίαση του θεσμού, αναφέρθηκε σε πολλές ενέργειες που έχουν γίνει και που έχουν προγραμματιστεί για την υλοποίηση αυτού του οράματος. Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι σκηνοθέτης, θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός. Έχει ασχοληθεί συστηματικά με την προώθηση του θεάτρου ως μέσου κοινωνικής αλλαγής, ως δραματουργός σε παραστάσεις χορού, ως σκηνοθέτης παραστάσεων για νέους και μέσα από πλήθος κειμένων για το θέατρο και την παιδαγωγική του θεάτρου.

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -