Λίνα Μενδώνη: Σε όλες τις εκδηλώσεις θα πρέπει να τηρηθούν οπωσδήποτε τα Πρωτόκολλα και οι Οδηγίες

Το μεσημέρι της Πέμπτης, 7ης Μαΐου 2020, στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα πήρε μέρος και η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Μετά την ανακοίνωση των μέτρων για τον πολιτισμό, η υπουργός απάντησε στις ερωτήσεις των πολιτιστικών συντακτών.
Παρακολουθήστε τη συζήτηση, η οποία έχει την ιδιαίτερη σημασία της (*).

 

***

 

ΜΗΤΡΩΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ

 

-Αγγελική Κώττη – Φιλελεύθερος: Το Μητρώο Καλλιτεχνών είναι μια καινοτομία που δεν έχει δοκιμαστεί στην πράξη. Πώς είστε βέβαιη ότι θα είναι επιτυχημένη;

 

*Τέτοιους είδους πρωτοβουλίες εντάσσονται μέσα στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις γιατί βάζουν κριτήρια, όρους και ξεκαθαρίζουν το τοπίο. Θεωρώ ότι θα πετύχει διότι ένα μεγάλο μέρος του κόσμου του καλλιτεχνικού και των δημιουργών θέλει να γίνει αυτό το Μητρώο. Στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία. Θα έλεγα ότι τις τελευταίες ημέρες διαβάζοντας τα Μέσα «απαιτεί» αυτήν την πρωτοβουλία, ακριβώς γιατί η πανδημία ανέδειξε ότι ένα από τα πολύ μεγάλα προβλήματα των κλάδων του Πολιτισμού ήταν το μη χαρτογραφημένο τοπίο. Όμως και ανεξαρτήτως πανδημίας, από τη στιγμή που η Πολιτεία το θέλει και επενδύει σ’ αυτό και το θέλουν και οι ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι καλλιτέχνες και δημιουργοί, είναι το πλέον διαφανές και αντικειμενικό μέσο προκειμένου να καθοριστούν πολιτικές και να προγραμματιστούν τα επόμενα χρηματοδοτικά εργαλεία. Και για να είμαι πιο σαφής, την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 εφόσον υπάρχει αυτό το Μητρώο τότε όλες οι πολιτικές και τα εργαλεία, οι χρηματοδοτήσεις, τα προγράμματα θα βγουν στοχευμένα σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες του καλλιτεχνικού κόσμου και των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών. Γι’ αυτό πιστεύω ότι θα είναι απολύτως επιτυχές.

 

ΠΡΟΒΕΣ, ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

 

-Μαίρη Αδαμοπούλου – Τα Νέα: Μπορείτε να δώσετε διευκρινίσεις για τη σύσταση Μητρώου Καλλιτεχνών; Ποιες ειδικότητες καλύπτει; Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας για την υλοποίησή του και ποιες οι προϋποθέσεις για να ενταχθεί κάποιος σε αυτό; Επίσης, αν μου επιτρέπετε, κάτι ακόμα. Για τις πρόβες, τις παραστάσεις και τα κινηματογραφικά γυρίσματα: Εντάσσονται στον περιορισμό απαγόρευσης συγκέντρωσης 10 ατόμων;

 

 

 

*Σχετικά με το Μητρώο των Καλλιτεχνών: Θα ενταχθούν όλοι όσοι έχουν οποιασδήποτε μορφής κωδικό [ΚΑΔ], στο Υπουργείο Οικονομικών, στο ΙΚΑ, όλοι αυτοί οι άνθρωποι οι οποίοι καταγράφονται με έναν τρόπο ως εργαζόμενοι στον χώρο του Πολιτισμού, όλοι αυτοί μπορούν να ενταχθούν στο Μητρώο. Ήδη ανακοίνωσα την έναρξη: 13 Μαΐου 2020. Ο στόχος είναι να γίνει το νωρίτερο δυνατόν, και αυτό το οποίο θέλω να πω είναι ότι το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Πολιτισμού καλεί όλους αυτούς τους ανθρώπους από τη στιγμή που θα ανοίξει αυτή η πλατφόρμα να ζητήσουν να εγγραφούν. Τα κριτήρια αρκετά χαλαρά με την έννοια ότι θα απαιτείται ένα τυπικό πτυχίο θα έλεγα, όποιας Σχολής και όποιας μορφής, που να δείχνει αυτό το οποίο δηλώνει αυτός ο οποίος θέλει να εγγραφεί, με ένα συνδυασμό ενός μίνιμουμ αριθμού ενσήμων που έχει κολλήσει στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Όσο για τις πρόβες και τις κινηματογραφήσεις, όπως είπα, θα βγει πολύ σύντομα συγκεκριμένο Πρωτόκολλο. Όλα εξαρτώνται και από τον χώρο στον οποίο γίνονται και εξελίσσονται τα γεγονότα.

 

ΠΌΣΟΙ ΕΙΝΑΙ;

 

-Μαρία Παπαδή – Open: Άνθρωποι του Πολιτισμού υπολογίζουν τους απασχολούμενους στον συγκεκριμένο κλάδο στις 140.000. Πόσοι από αυτούς έχουν ενταχθεί στα προστατευτικά μέτρα της κυβέρνησης και πόσους αφορά η σημερινή δέσμη παρεμβάσεων;

 

 

-Το πόσοι πραγματικά είναι οι άνθρωποι του πολιτισμού δεν το ξέρουμε. Από έρευνες που είχαν γίνει το 2014 – το 2016 από το Υπουργείο Πολιτισμού φαινόταν ότι ο αριθμός ήταν περίπου 100.000. Κάποια άλλη στιγμή, άλλη έρευνα έδειξε ότι είναι λιγότεροι από 100.000. Αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος του Μητρώου. Να έχουμε τον πραγματικό αριθμό. Έναν αριθμό ο οποίος θα βασίζεται – όπως είπα – στις ειδικότητες, στα ένσημα και στην πραγματική δουλειά. Αυτό που δεν είπα προηγουμένως είναι ότι και κάποιος ο οποίος και αποδεικνύει συστηματικά τέσσερα (4) εργασίας μπορεί να γράφεται στο Μητρώο ακόμα κι αν δεν έχει το λεγόμενο Πτυχίο – εντός και εκτός εισαγωγικών η λέξη – επομένως αυτή τη στιγμή και χωρίς να έχουμε και τα δεδομένα του Υπουργείου Εργασίας – διότι ακόμα δεν έχουν πληρωθεί τα 800άρια – και από το Υπουργείο Οικονομικών που επίσης καταγράφει άλλες πληρωμές δεν μπορούμε να πούμε αυτό το οποίο είπαμε γι’ αυτούς που έχουν πληρωθεί μέχρι σήμερα. Αυτοί που έχουν πληρωθεί μέχρι σήμερα είναι περίπου 45.000. Πρέπει να έχουμε απολογιστικά τα στοιχεία για να μπορέσουμε να δώσουμε τον αριθμό που πραγματικά θα πληρωθεί.

 

ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

 

-Λευτέρης Παπαδήμας – Reuters: Τι αριθμός συνολικά εκτιμάται ότι μπορούν να συμμετάσχουν στο επίδομα των 800 ευρώ και τις άλλες δράσεις ενίσχυσης; Επίσης η Ακρόπολη και οι Αρχαία Ολυμπία περιλαμβάνονται στους Αρχαιολογικούς Χώρους που ανοίγουν στις 18 Μαΐου; Πότε αναμένετε να ξεκινήσουν οι παραστάσεις στην Αρχαία Επίδαυρο;

 

 

* Η Επίδαυρος είναι μέρος του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, επομένως η Καλλιτεχνική Διευθύντρια και το Διοικητικό Συμβούλιο του Φεστιβάλ θα αποφασίσουν το πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν γιατί πρέπει να προσαρμοστούν πλέον στα νέα δεδομένα οι παραστάσεις. Όπως είπα, δυνητικά μπορούν να ξεκινήσουν από τις 15 Ιουλίου και μετά. Επομένως και η Επίδαυρος θα λειτουργήσει στην ίδια λογική των ανοιχτών χώρων. Στην Ακρόπολη και την Ολυμπία βεβαίως θα ανοίξουν στις 18 Μαΐου, όπως άλλωστε και όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι. Όσο για το πόσο έχουν πληρωθεί θα αναφέρω αυτό που είπα και προηγουμένως: Δεν μπορούμε να έχουμε τον ακριβή αριθμό διότι αυτός θα προκύψει απολογιστικά όταν οι δικαιούχοι έχουν εισπράξει τα 800 ευρώ. Τότε θα μπορέσουμε να δώσουμε απολογιστικά στοιχεία ακριβώς διότι δεν υπάρχει το Μητρώο το οποίο επιδιώκουμε να φτιάξουμε ώστε να υπάρξει συνδυασμός για να έχουμε εκ των προτέρων τους αριθμούς.

 

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ…

 

-Σπύρος Κουτζάνης – Page News: Γιατί η καθυστέρηση στην ανακοίνωση των μέτρων και μετά από παρεμβάσεις του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης;

*Καθυστέρηση στην ανακοίνωση των μέτρων δεν υπήρξε διότι από την αρχή είχαμε πει, είχε πει η Κυβέρνηση, ότι οι πάντες, όλοι οι κλάδοι εμπεριέχονται στα οριζόντια μέτρα στήριξης. Στις 2 Απριλίου ανακοινώσαμε το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα των 15 εκατομμυρίων και μιλήσαμε για ένα πιθανό δεύτερο πρόγραμμα αφού αξιολογηθούν αυτά τα μέτρα. Καθυστέρηση λοιπόν δεν υπήρξε. Υπήρξε άμεση αντίδραση της κυβέρνησης. Θα επαναλάβω το παράδειγμα που έβαλα προηγουμένως για τον ψηφιακό Πολιτισμό. Η πρόσκληση για τον ψηφιακό Πολιτισμό εκδόθηκε 20 Μαρτίου 2020. Ήταν από τις ταχύτερες αντιδράσεις. Από εκεί και πέρα θα επαναλάβω αυτό που είπα και στην εισήγησή μου: Οι ποικίλες εργασιακές σχέσεις στον Πολιτισμό δεν επέτρεπαν την αυτόματη ένταξη, όπως άλλων επαγγελματικών κλάδων, όπου τα πράγματα είναι πιο ρυθμισμένα – ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο υπήρξαν οι διορθωτικές κινήσεις μέχρι και σήμερα, που με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης οι οποίες ανακοινώθηκαν, περιλαμβάνεται όσο τον δυνατόν ευρύτερος πληθυσμός.

 

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

 

-Βασιλική Τζεβελέκου – Εφημερίδα των Συντακτών:
Α] Για τα μέτρα στήριξης που παρουσιάσατε σήμερα ήρθατε και πότε σε διαβούλευση με τους φορείς και τα σωματεία των εργαζομένων; Έχετε λάβει υπόψη τα αιτήματά τους και τις εργασιακές ιδιαιτερότητες του χώρου; Επίσης υπάρχει σχέδιο ενίσχυσης της Περιφερειακής Πολιτιστικής Πολιτικής; Έγινε διαβούλευση με τους Περιφερειάρχες;

 

*Α] Για τα μέτρα στήριξης από την πρώτη στιγμή που προέκυψε το πρόβλημα το Υπουργείο και στο επίπεδο των υπηρεσιών του, και ο Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού και εγώ δεχόμαστε τα γραπτά αιτήματα – απαιτήσεις αν θέλετε, συστάσεις – των διαφόρων Σωματείων και των διαφόρων κλάδων. Επομένως με αυτή την έννοια επικοινωνούσαμε – ο καθένας στο επίπεδό του – από την πρώτη στιγμή. Το τελευταίο διάστημα ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού οργάνωσε τηλεδιασκέψεις ακριβώς για να μπορέσουν να «γκρουπαριστούν» αυτά τα αιτήματα και να δούμε στη συνέχεια τον τρόπο που θα τα αντιμετωπίσουμε. Η διαβούλευση λοιπόν ήταν συνεχής και η δική μου και του Γενικού Γραμματέα και των Υπηρεσιών. Υπάρχουν διαβουλεύσεις οι οποίες δεν ανακοινώνονται πάντα.
Η Περιφερειακή Πολιτική ήδη ξεκίνησε να ενισχύεται μέσα από τα ΔΗΠΕΘΕ. Η ενίσχυση των ΔΗΠΕΘΕ ήταν ακριβώς για να υπάρξει ενίσχυση σε τοπικό και σε περιφερειακό επίπεδο. Από εκεί και πέρα οι Περιφερειάρχες έχουν τις δικές τους δομές και ενισχύουν κατά τη δική τους κρίση – υπάρχει ανεξαρτησία στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση – τους πολιτιστικούς φορείς και τις πολιτιστικές δομές των περιφερειών τους. Αν αυτό σημαίνει αν έγινε συζήτηση για θέματα ενίσχυσης μέσω του τρέχοντος ΕΣΠΑ του Σύγχρονου Πολιτισμού, ναι στις περιπτώσεις που ήδη οι περιφέρειες έχουν μέσα στα προγράμματά τους ως επιλέξιμες δαπάνες στήριξη φορέων Σύγχρονου Πολιτισμού, έχω μιλήσει εγώ προσωπικά με τους Περιφερειάρχες των οποίων το πρόγραμμα είναι δομημένο σε αυτή τη λογική.

 

ΚΟΝΔΥΛΙΑ

 

-Βασιλική Τζεβελέκου – Εφημερίδα των Συντακτών:
Β]. Διαβάσαμε πρόσφατα ότι η Σουηδία απορρόφησε ευρωπαϊκό κονδύλι πολλών εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση των ανθρώπων του πολιτισμού, όπως έχει συμβεί και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Ελλάδα έχει καταθέσει σχετικό αίτημα και πότε; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται;

 

*Η Ελλάδα έχει καταθέσει σχετικό αίτημα – ως Ελλάδα – για το συνολικό κονδύλι το οποίο πρόκειται να εισρεύσει στη χώρα από το αντίστοιχο κονδύλι της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προφανώς ο Πολιτισμός θα έχει το δικό του μερίδιο από το συγκεκριμένο κονδύλι το οποίο χειρίζονται τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών.

 

ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ

 

-Βασιλική Τζεβελέκου – Εφημερίδα των Συντακτών (ερώτηση προς τον κ. Πέτσα):
Γ]. Ο Σταύρος Ξαρχάκος δήλωσε ότι ξανακοιτώντας τους 16 πυλώνες του προεκλογικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας διαπίστωσε ότι υπήρξε παντελής έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής και καμία πρόνοια για τους ανθρώπους της Τέχνης. Σας προβλημάτισε η δήλωσή του κατά την πρόσφατη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό; Σχολιάστηκε και πώς από τον Κυριάκο Μητσοτάκη; Και σε ποια επόμενη εκλογική αναμέτρηση το κόμμα σας προτίθεται να συμπεριλάβει και τον Πολιτισμό ως νέο πυλώνα;

 

*Στέλιος Πέτσας – Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Φαίνεται ότι οι πολίτες είχαν διαφορετική άποψη στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 όσον αφορά το συνολικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και επομένως και του Πολιτισμού και γι’ αυτό σήμερα είναι πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης με ένα μεγάλο ποσοστό ώστε να είναι αυτοδύναμος. Και το ίδιο θα γίνει και στις επόμενες εκλογές όταν θα φτάσουμε στο τέλος της τετραετίας και θα ζητήσουμε την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού πάλι με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που θα κάνει τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη.

 

ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ

 

-Αλεξάνδρα Αθανασίου – Mega: Υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα Φεστιβάλ, συναυλίες και πολιτιστικές εκδηλώσεις το φετινό καλοκαίρι; Έχει υπολογιστεί για παράδειγμα η τήρηση αποστάσεων σε χώρους μη αριθμημένων θέσεων ή τα μέτρα κατά την προσέλευση και αποχώρηση και βέβαια αν συμφέρει τις παραγωγές οικονομικά; Πώς θα τηρηθούν τα μέτρα αν οι όρθιοι σε μια συναυλία μπορούν να στέκονται σε μια απόσταση 1,5 μέτρου; Αν όχι τώρα πότε θα είσαστε σε θέση να ανακοινώσετε λεπτομέρειες;

 

* Είναι προφανές ότι σε όλες τις εκδηλώσεις στους ανοιχτούς χώρους θα πρέπει να τηρηθούν τα Πρωτόκολλα και οι Οδηγίες τις οποίες τις επόμενες μέρες θα στείλει το Υπουργείο Πολιτισμού προς όλους τους φορείς. Το θέμα των φεστιβάλ από τη στιγμή που δεν είναι κρατικό φεστιβάλ, όπως είναι το Αθηνών – Επιδαύρου, έγκειται στον εκάστοτε διοργανωτή, μπορεί να είναι κάποιος Δήμος, κάποια Περιφέρεια ή ιδιώτης, στο κατά πόσον θα είναι σε θέση να το πραγματοποιήσουν. Εκεί δεν μπορούμε να παρέμβουμε. Εμείς μπορούμε να δώσουμε κατευθύνσεις.
Είναι προφανές ότι και στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία που είναι ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού και σε όλες τις εκδηλώσεις οι οποίες διοργανώνονται από εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού είμαστε σε διαβούλευση και τη στιγμή που θα πρέπει, δηλαδή τη στιγμή που θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση, θα έχουμε απολύτως καθορίσει και την προσέλευση, και την έξοδο – είναι αρκετά σύνθετα πράγματα αυτά – αλλά μπορούν να καθοριστούν και ήδη δουλεύουμε στην κατεύθυνση αυτή και φυσικά θα έχουμε ορίσει τις θέσεις που θα πρέπει να είναι ο κάθε καθήμενος ή ο κάθε όρθιος. Αυτό σημαίνει επιπλέον ταξιθεσία, επιπλέον προσωπικό ασφάλειας και φύλαξης του χώρου. Για όλα αυτά έχουν ληφθεί πρόνοιες. Από εκεί και πέρα αν πάμε στον ιδιωτικό τομέα η ίδια η αγορά θα αυτορυθμιστεί και θα δούμε πώς θα λειτουργήσει. Προφανώς η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να παρακολουθήσει συστηματικά και να μην αφήσει ακάλυπτο κανέναν που έχει ανάγκη να καλυφθεί.

 

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

 

-Ειρήνη Βασάλου – ΕΡΤ: Τι πρόβλεψη υπάρχει για την ελεύθερη αγορά, για τους ιδιοκτήτες θεατρικών και μουσικών σκηνών και τους εργαζόμενους σε αυτές; Θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι συναυλίες; Οι θεατρικοί θίασοι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν περιοδείες ανά την Ελλάδα;

 

*Με βάση τα Πρωτόκολλα Υγιεινής και Ασφάλειας, των οποίων το βασικό τους πλαίσιο το θέσαμε σήμερα – και θα εξειδικευθούν στη συνέχεια – θα δει ο κάθε ένας επαγγελματίας πώς θα μπορέσει να προσαρμόσει το πρόγραμμά του. Η αξιολόγηση στην περίπτωση αυτή είναι θέμα δικό του και από ‘κει και πέρα θα δούμε – επαναλαμβάνω – πώς θα κινηθεί η αγορά και η Κυβέρνηση θα παρακολουθήσει συστηματικά την κίνηση αυτή και όπου χρειάζεται να ενισχύσει θα ενισχύσει.

 

ΠΩΛΗΤΗΡΙΑ

 

-Σάκης Ιωαννίδης – Καθημερινή: Κυρία υπουργέ, φαίνεται ότι η τουριστική καθίζηση που προκαλείται από την πανδημία θα προκαλέσει μεγάλη μείωση στα έσοδα του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων προέρχεται από τις εισπράξεις των μεγάλων αρχαιολογικών χώρων, Μουσείων και πωλητηρίων. Πέρυσι το ποσό αυτό έφτασε τα 30 εκατομμύρια ευρώ και μέρος των εσόδων αυτών επιστρέφει στο Υπουργείο Πολιτισμού καλύπτοντας διάφορες χρηματοδοτικές ανάγκες. Πώς θα καλύψετε αυτή την «τρύπα» στα έσοδα που φαίνεται να δημιουργείται;

 

*Όταν βρισκόμαστε μπροστά σε μία τέτοια κρίση είναι προφανές ότι κανένας δεν προσδοκά ότι θα έχει τα ίδια έσοδα. Αυτό είναι κάτι δεδομένο. Παρ’ όλα αυτά το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων έχει λάβει πρόνοιες ώστε να ενισχύσει τα έσοδά του από δραστηριότητες που την προηγούμενη χρονιά ήταν ανύπαρκτες. Για παράδειγμα: Οργανώθηκαν και οργανώνονται συστηματικά τα πωλητήρια ώστε να υπάρξουν πόροι πολύ μεγαλύτεροι από αυτούς που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Θα σας πω ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό: Στην Ολυμπία ο μέσος όρος διάθεσης στο πωλητήριο ήταν λιγότερο από 1 ευρώ. Ήταν 0,68. Το οργανωμένο πωλητήριο είναι σαφές ότι μπορεί να αποδώσει πολύ περισσότερο από το 0,68. Επομένως εάν πάμε στα 2 ή στα 3 ευρώ ήδη έχει καλυφθεί πολύ μεγάλο μέρος. Ένα αυτό. Δεύτερο: Στους περισσότερους και δη στους μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους δεν υπήρχαν αναψυκτήρια. Ήταν κλειστά. Ήταν κλειστά για πέντε χρόνια. Τα αναψυκτήρια αυτά σταδιακά θα αρχίσουν να λειτουργούν. Διότι τα αναψυκτήρια των αρχαιολογικών χώρων θα λειτουργήσουν στη λογική που λειτουργούν και οι άλλοι χώροι εστίασης και καφέ στους ανοικτούς χώρους εκτός των αρχαιολογικών. Επομένως έσοδα θα υπάρχουν και από εκεί. Επιπλέον το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων ήδη βρίσκεται σε ανανέωση του e-shop προκειμένου η σελίδα e-shop, η οποία στην ουσία δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, να αρχίσει να λειτουργεί. Από εκεί λοιπόν προσβλέπουν ότι θα υπάρχουν επιπλέον έσοδα. Σε κάθε περίπτωση ας περιμένουμε να δούμε την τελική ανταπόκριση του κόσμου και θα κάνουμε τη δέουσα αποτίμηση.

 

ΕΠΑΙΤΕΣ…

 

-Πόλυ Κρημνιώτη – Αυγή: Ο Σταύρος Ξαρχάκος προσάπτει στην κυβέρνηση παντελή έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής και πρωτοφανή απαξία των ανθρώπων του πολιτισμού και ότι αντιμετωπίζει τους καλλιτέχνες ως επαίτες. Πώς το σχολιάζετε;

 

*Η Κυβέρνηση καταρχήν επιθυμεί τους καλλιτέχνες να είναι καλλιτέχνες και δημιουργοί. Ο χαρακτηρισμός «επαίτης» είναι μάλλον προσβλητικός για τον ίδιο τον κλάδο.

 

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

 

-Ντίνα Μανδηλαρά – Πρώτο Θέμα: Δεδομένου ότι το Υπουργείο Πολιτισμού δεν λαμβάνει εδώ και χρόνια έξτρα χορηγίες και ούτε έχει κωδικούς στον τακτικό προϋπολογισμό υπάρχει κάποια μέριμνα από την κυβέρνηση ώστε να υπάρξει κάποια γενναία χρηματοδότηση λόγω των έκτακτων συνθηκών;

 

* Το Υπουργείο Πολιτισμού ήδη από τον Ιούλιο του 2019 έως σήμερα έχει λάβει χάρη στις κινήσεις του και στην ανταπόκριση από πολλούς συμπολίτες μας ένα πολύ σημαντικό ποσό χορηγιών το οποίο είναι γύρω στα 10 – 12 εκατομμύρια. Από την άλλη πλευρά ήδη έχουμε ανακοινώσει ότι το φθινόπωρο θα φέρουμε ένα σχέδιο νόμου στη Βουλή το οποίο θα ρυθμίζει διαφορετικά την πολιτιστική χορηγία από το ισχύον σήμερα θεσμικό πλαίσιο.

 

FREE LANCE

 

-Γιάννης Χαδούλης – Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων: Προβλέπεται αποζημίωση για τους free lance καλλιτέχνες, παραγωγούς, ηθοποιούς και μουσικούς;

 

* Είπα και προηγουμένως πως ό,τι προβλέπεται για όλους τους άλλους επαγγελματικούς κλάδους προβλέπεται και θα προβλεφθεί και για τους κλάδους του πολιτισμού.

 

ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ

 

-Πόλυ Κρημνιώτη – Αυγή: Οι καλλιτέχνες και οι εργαζόμενοι στον πολιτισμό υποστηρίζουν ότι αδιαφορείτε για τα μεγάλα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν μετά την επιβολή των μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού. Ως Υπουργός Πολιτισμού θεωρείται ότι έχετε κάνει το χρέος σας απέναντί τους;

 

*Αυτό ας κριθεί σήμερα από όλους όσοι άκουσαν τα μέτρα τα οποία έχουμε λάβει ως Κυβέρνηση και ως Υπουργείο Πολιτισμού.

 

(*) Η απομαγνητοφώνηση έγινε από το Catisart

  • Διαβάστε επίσης:

Μέτρα στήριξης του Πολιτισμού: Πότε ανοίγει η Επίδαυρος. Τι ισχύει για σινεμά, μουσεία και ΔΗΠΕΘΕ