23.3 C
Athens
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, γνήσιος ως Βιζυηνός

Ο καλός ηθοποιός, σε κάποιες περιπτώσεις, πρέπει να μεταβάλλεται σε θαυματοποιό. Αναμένεται να γνωρίζει ήδη καλά πώς να κουμαντάρει τη φωνή, το πρόσωπο και το σώμα του προκειμένου να προσεγγίσει με απλότητα και ειλικρίνεια την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χαρακτήρας. Ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος είναι ένας ηθοποιός δοκιμασμένος, που έχει την ικανότητα να μεταλλάσσεται ως χαμαιλέων και να εξοικειώνεται με τους πιο δύσκολους ρόλους. Ένας ηθοποιός ο οποίος φέρει άψογα εις πέρας κάθε ερμηνεία που του ανατίθεται. Είτε αφορά μιούζικαλ, είτε δράμα, είτε κωμωδία. Έχει μεγάλη δεξιοτεχνία, μακρά εκπαίδευση και ψυχολογική δεινότητα, εξελίσσεται δε σε ένα σπουδαίο θεατρίνο. Μετά την επιτυχία του στο μονόλογο «Η Άλλη» της Ιωάννας Καρυστιάνη, του ανατέθηκε από τον Δήμο Αβδελιώδη ο ρόλος του Γεώργιου Βιζυηνού στην παράσταση του διηγήματος του συγγραφέα «Το αμάρτημα της μητρός μου», που θα ανεβάσει το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Είμαι βέβαιη ότι ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος θα δώσει για άλλη μια φορά, από δραματουργικής απόψεως, μια έντιμη, ευαίσθητη, γνήσια και σοβαρή ερμηνεία, καθώς και την οικεία επαφή που θα κάνει τη φαντασία μας να ταξιδέψει στη βαθιά εσωτερικότητα του Βιζυηνού.

Διαβάστε τη συνέντευξη.

Κωνσταντίνε, πώς αισθάνεσαι που θα υποδυθείς τον Βιζυηνό;

* Κάθε φορά που υποδύομαι κάποιον κάνω το ίδιο πράγμα. Προσπαθώ να ανακαλύπτω καινούργια στοιχεία, να αμφιβάλω διαρκώς για μένα και να δίνω ό, τι καλύτερο μπορώ σε κάθε παράσταση.Στην περίπτωση του Βιζυηνού τώρα νιώθω ότι έχω να κάνω με μια ιδιοφυία! Και αυτό με κάνει ώρες ώρες και νιώθω ένα δέος σαν αυτό που νιώθει κανείς όταν παρακολουθεί ένα σεισμό. Δέος γιατί ανακαλύπτεις ένα συγγραφικό φαινόμενο, έναν ασύλληπτο γλωσσικό πλούτο και μια λεπτότητα συναισθημάτων που μένεις με ανοιχτό το στόμα. Νιώθω ότι αυτή τη φορά λοιπόν το κέρδος μου θα είναι πολλαπλό.

Έχεις συνεργαστεί με πολλούς και σπουδαίους σκηνοθέτες στη σταδιοδρομία σου στο θέατρο. Πώς είναι η εμπειρία της συνεργασίας με τον Δήμο Αβδελιώδη;

* Ο Δήμος είναι ένας πολύ σοβαρός -επί της ουσίας-καλλιτέχνης. Είναι γνωστό ότι υπηρετεί με πάθος εδώ και χρόνια τη μέθοδό του έχοντας προσφέρει στο κοινό εξαιρετικές παραστάσεις. Τώρα που τη ζω και εγώ από κοντά βλέπω πόσο ξεχωριστή και φωτεινή είναι. Και κυρίως εξυπηρετεί απόλυτα την κατανόηση του κειμένου – του λόγου του συγγραφέα που πρέπει να επικοινωνηθεί. Είναι ένας φιλόσοφος του θεάτρου και πολύ καλός άνθρωπος! Παρόλο που συνεργάζομαι για πρώτη φορά αισθάνθηκα πολύ άνετα μαζί του κι αυτό ήταν δώρο για μένα.

Πόσο επίκαιρο είναι το “Αμάρτημα της μητρός μου” σήμερα;

* Πιο επίκαιρο και από ένα έργο που γράφτηκε χθες ή από παραστάσεις που κατατάσσονται σ’ αυτό που λέμε πολιτικό θέατρο.

Για ποιο λόγο;

* Ο λόγος είναι απλός για μένα! Δεν χρησιμοποιεί καμία ευκολία, κανενός είδους εύπεπτη πνευματική τροφή, δεν βασίζεται ούτε στην κόντρα ούτε στην οργή ούτε στη βία αλλά στην πίστη, στην αγάπη, και κυρίως στη συγχώρηση που εδώ μάλιστα μέσω του διηγήματος αυτού γίνεται δημόσιος λόγος. Κι αυτό το τελευταίο είναι πιο γενναίο και πραγματικά επαναστατικό! Αν οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως εποχής και εθνικότητας, έδιναν λίγο περισσότερη σημασία σ’ αυτά τα δυο-τρία στοιχεία, έχω την πεποίθηση ότι αυτός ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος.

Πρόκειται για ένα ψυχογράφημα;

* Ναι, ξεφεύγει ασφαλώς από μια απλή ηθογραφική ιστορία και εμβαθύνει στις ψυχές των ανθρώπων με τρόπο μεγαλειώδη και με εξαιρετική ακρίβεια!

Ποιες είναι οι κρυμμένες πτυχές στο έργο του Βιζυηνού, γενικά;

* Η σύνδεση με τη γλώσσα πρώτα απ’ όλα! Δεν είναι ότι μας είναι εντελώς ξένη αλλά είναι άλλοι οι ρυθμοί εκφοράς της που φανερώνουν και φωτίζουν έναν κόσμο διαφορετικό με άλλες καταβολές, άλλες αξίες. Η λεπτότητα και η εξαιρετική ακρίβεια των εικόνων είναι πολλές φορές πλάνο κινηματογραφικής ταινίας. Και μάλιστα ταινία με πλάνα – φορείς ψυχικών δονήσεων.

Πόσο σε δυσκόλεψε στις πρόβες η περίτεχνη γλώσσα του Βιζυηνού;

* Πολύ, ομολογώ! Γιατί και τα ίδια πράγματα να περιέγραφε θα χρησιμοποιούσε πάντα εντελώς διαφορετικούς γλωσσικά δρόμους. Πόσω μάλλον σ’ αυτήν την πανσπερμία εικόνων και ψυχικών διεργασιών. Πανικός στον εγκέφαλό μου! Όμως αφού περάσει η τρικυμία, επέρχεται μια λυτρωτική γαλήνη. Κι αυτή η γαλήνη είναι η επιβεβαίωση ότι από τώρα και μπρος είσαι πλουσιότερος.

Ευχαριστώ πολύ Κωνσταντίνε!

* Ευχαριστώ κι εγώ πολύ Ειρήνη!

“Το αμάρτημα της μητρός μου” – H παράσταση

Με τη θεατρική παράσταση και καλοκαιρινή παραγωγή “Το αμάρτημα της μητρός μου”, βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού, το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων γιορτάζει φέτος τα τριάντα του χρόνια. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα διηγήματα της ελληνικής πεζογραφίας, το οποίο είναι γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο και αποτελεί ένα αυτοβιογραφικό οικογενειακό δράμα με κύρια πρόσωπα τον αφηγητή και τη μητέρα του.
* Την παράσταση σκηνοθετεί ο Δήμος Αβδελιώδης και πρωταγωνιστούν ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και η Ρένα Κυπριώτη (φωτογραφία).

Υπόθεση του έργου

Το διήγημα αναφέρεται στις απελπισμένες αλλά μάταιες προσπάθειες της χήρας μητέρας του συγγραφέα να σώσει την άρρωστη κόρη της, η οποία τελικά πεθαίνει. Κάτω από το ίδιο ψυχολογικό πρίσμα παρουσιάζονται και πράξεις της ίδιας, όπως η υιοθεσία δυο κοριτσιών μετά τον θάνατο της κόρης της. Πράξεις με υπαρξιακό νόημα καθώς υπαγορεύονται από τις ενοχές της από το “αμάρτημα” που άθελά της διέπραξε στο παρελθόν.

Συντελεστές

Θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης
Ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη
Σκηνικός χώρος – φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώδης
Φωτογραφίες: Στέλιος Χουστουλάκης

Πληροφορίες

Διάρκεια παράστασης 60 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ
ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, 26510-25670 (ώρες 9 – 2)
* «Το αμάρτημα της μητρός μου» θα παρουσιαστεί σε καλοκαιρινή περιοδεία στην Ήπειρο και σε καταξιωμένα φεστιβάλ όλης της χώρας.
Έναρξη στις 6 Ιουλίου στο θέατρο Κάστρου της Άρτας
Πρεμιέρα 10 Ιουλίου στο υπαίθριο θέατρο της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών στα Ιωάννινα.

 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -