Ένα ελβετικό ρολόι που δουλεύει μόνο με… κλωτσιές στο Off Off του θεάτρου Επί Κολωνώ

Του Παναγιώτη Μήλα
panmil2003@yahoo.gr

Όνειρό μου από παιδί ήταν να αποκτήσω ένα ελβετικό ρολόι. Κάθε φορά μου έβαζαν και ένα στόχο προκειμένου να μου το πάρουν: Πρώτος στόχος το άριστα στην ΣΤ’ Δημοτικού. Δεν τα κατάφερα. Μετά το άριστα στις εισαγωγικές για το Γυμνάσιο. Ούτε αυτό. Μετά, να διακριθώ στη Γ’ Γυμνασίου. Μετεξεταστέος έμεινα! Απολυτήριο Γυμνασίου με 17. Ούτε αυτό. Με το ζόρι 11 και κάτι. Το ρολόι εν τω μεταξύ με περίμενε στη βιτρίνα. Η αποτυχία προσωποποιημένη σε όλα τα επίπεδα και σε όλες τις δραστηριότητες. Το όνειρο απομακρυνόταν συνεχώς μέχρι που μου το θύμισε ένας φίλος από το θέατρο «Επί Κολωνώ». Με ρώτησε αν θέλω να δω ένα ελβετικό ρολόι. Πώς κατασκευάζεται. Πως λειτουργεί. Πώς δεν χάνει ούτε ένα δεκάκις χιλιοστό του δευτερολέπτου.
Το παιδικό όνειρο γύρισε στη ζωή μου, αλλά τώρα δεν υπήρχε στόχος ως αντάλλαγμα. Αδιαφόρησα στην πρόταση του φίλου. Εκείνος όμως με προκάλεσε λέγοντάς μου ένα μυστικό. Πίστευε πως έτσι θα με πείσει. Δεν είχε άδικο. Μου είπε πως αυτό το ελβετικό ρολόι λειτουργεί μόνο με κλωτσιές… Ναι! Όπως το ακού… όπως το διαβάσατε. Μόνο με κλωτσιές λειτουργεί αυτό το ρολόι. Μια και δυο λοιπόν στο “Επί Κολωνώ”. Στο φεστιβάλ Off Off Athens. Πήγα γεμάτος αγωνία. Το όνειρό μου θα γινόταν πραγματικότητα. Τουλάχιστον για λίγη ώρα. 

Έτσι έφθασε η στιγμή να δω το ελβετικό ρολόι που δουλεύει μόνο με… κλωτσιές. Μπαίνω στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου. Το αδιαχώρητο. Και το σκηνικό… Συγγνώμη. Αυτό εσείς το λέτε σκηνικό; Μην τρελαθούμε! Επτά καρέκλες και επτά μπουκαλάκια νερό; Καλά. Με δουλέψανε… Ούτε λεπτεπίλεπτοι μηχανισμοί, ούτε γρανάζια, ούτε βίδες, ούτε κατσαβιδάκια, ούτε πένσες, ούτε, ούτε… Ας κάνω όμως υπομονή μέχρι να σβήσουν (επιτέλους) τα φώτα. Έχω αρχίσει να εκνευρίζομαι. Όμως να: Αρχίζουν… Οι πρώτες ενημερωτικές ατάκες. Ένα πινγκ πονγκ με το κοινό. Ερωτήσεις, απαντήσεις και επιλογή κάποιων απαντήσεων από τους ηθοποιούς. Επιλέγεται και στήνεται με τον τρόπο αυτό ο χώρος για τον πρώτο κωμικό αυτοσχεδιασμό. Με πρωτόγνωρη ταχύτητα και σαφήνεια «χτίζουν» το πρώτο τους κόσμημα. Με την ίδια διαστημική ταχύτητα, με περίτεχνες αλληλοκαλύψεις, με λεκτικό κέντημα που θα το ζήλευε και η καλύτερη κεντήστρα δημιουργούν μικρά έργα τέχνης. Το κοινό συμμετέχει, χειροκροτεί, απολαμβάνει. Το μυαλό αυτών των παιδιών παίρνει στροφές τριπλάσιες από το μυαλό ενός μέσου ανθρώπου (για να μην πω τετραπλάσιες και εκθέσω το μέσο άνθρωπο). Με καταιγιστικό ρυθμό φτιάχνεται το ένα σκετς μετά το άλλο. Οι θεατές δέχονται κατά ρυπάς τις χιουμοριστικές ατάκες της θεατρικής ομάδας SideKick. Εκείνη τη στιγμή, που δεν μπορώ να κρατηθώ από τα γέλια, σκύβει ο φίλος μου και μου ψιθυρίζει:
– Λοιπόν; Τι λες; Ποιες είναι οι πρώτες σου εντυπώσεις;
– Έχω μείνει άφωνος. Μοναδική απόλαυση. Κατάλαβα φυσικά το περί ελβετικού ρολογιού. Μόνο με ελβετικό ρολόι μπορεί να συγκριθεί ο τέλειος συγχρονισμός αυτών των ηθοποιών. Τις κλωτσιές δεν κατάλαβα όμως. Γιατί μου είπες πως αυτό το «ελβετικό ρολόι» δουλεύει μόνο με κλωτσιές;
– Ξέχασες τον τίτλο της παράστασης; «Κλωτσιά στο καθετί στημένο». Συμφωνείς τώρα;
– Ναι, αλλά με την πολυλογία σου έχασα έναν αυτοσχεδιασμό…
– Ηρέμησε. Ακόμη δεν έχει τελειώσει… Απόλαυσέ το.
Πολύ σωστή λέξη: Απόλαυση. Μόνον αυτή η λέξη μπορεί να αποδώσει αυτό που νιώθουν οι θεατές παρακολουθώντας την «Κλωτσιά». Ο χρόνος πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε. Αν μάλιστα ήταν διπλάσιος και πάλι δεν θα ήταν χορταστικός. Ο Γιώργος Αγγελόπουλος, ο Γιάννης Σαρακατσάνης και ο Λάμπρος Φισφής είχαν τη σκηνοθετική καθοδήγηση της ομάδας SideKick, ενώ ο Γιώργος Βαγιάκης, η Κατερίνα Ζαφειροπούλου, η Ελένη Κουρνέτα, η Μυρτώ Κόντα, ο Ανδρέας Μακρίδης, η Βιολέττα Νάτση, ο Ανδρέας Παπαγιαννάκης, ο Κωστής Τεσφαέ και ο Πάρης Φρατζόγλου υπηρέτησαν με πάθος αυτή την αλλιώτικη θεατρική παράσταση.
Όταν έσβησαν τα φώτα και έπεσε η αυλαία, το χειροκρότημα ήταν το λιγότερο που θα μπορούσε να χαρίσει κανείς σε αυτά παιδιά, τη στιγμή μάλιστα που μας είχαν προσφέρει κάτι μοναδικό. Κυριολεκτικά μοναδικό αφού κάθε παράσταση είναι εντελώς διαφορετική και από την προηγούμενη και από την επόμενη μιας και οι θεατές είναι εκείνοι που δίνουν τις ιδέες και οι κωμικοί αυτοσχεδιάζουν.
Αυτά τα λίγα… και την επόμενη φορά που θα θελήσετε να δώσετε κλωτσιά σε καθετί στημένο αναζητήστε τη θεατρική ομάδα SideKick και από εκεί και πέρα όλα θα πάρουν το δρόμο τους.

Κλωτσιά στο καθετί στημένο
(κωμικός αυτοσχεδιασμός)

Ένας Αιθίοπας φυσικοθεραπευτής. Ένας ανυπόμονος προγραμματιστής. Μια Κερκυραία φιλόλογος.
Μια χειμαρρώδης φιλόλογος. Μια πολυπράγμων παιδαγωγός. Ένας υπερκινητικός μαθηματικός.
Ένας μυστηριώδης ηθοποιός. Και μια φαινομενικά αθώα μαθήτρια…
Συνθέτουν επιτόπου μπροστά στο κοινό:
Δύο μοναδικές – διαφορετικές παραστάσεις με ανεπανάληπτες σκηνές.

Συντελεστές

Θεατρική Ομάδα SideKick
Σκηνοθετική καθοδήγηση: Γιώργος Αγγελόπουλος, Γιάννης Σαρακατσάνης, Λάμπρος Φισφής
Παίζουν: Γιώργος Βαγιάκης, Κατερίνα Ζαφειροπούλου, Ελένη Κουρνέτα, Μυρτώ Κόντα, Ανδρέας Μακρίδης, Βιολέττα Νάτση, Ανδρέας Παπαγιαννάκης, Κωστής Τεσφαέ, Πάρης Φρατζόγλου.

To trailer της παράστασης:
http://youtu.be/M6_vemyDx8I

– Διάρκεια παράστασης: 45 λεπτά

* Η πρώτη φωτογραφία είναι από την παράσταση στο “Επί Κολωνώ”. Στο φινάλε και στο ασταμάτητο χειροκρότημα του κοινού η ομάδα SideKick απαντά με το δικό της χειροκρότημα και με ένα πλατύ χαμόγελο. Η δεύτερη φωτογραφία είναι από τις πρόβες.

Πληροφορίες

“Επί Κολωνώ”
Τηλ. 210 – 51.38.067
Ναυπλίου 12 και Λένορμαν 94
Κολωνός
Στάση μετρό Μεταξουργείο και μετά περίπου 8 λεπτά με τα πόδια.