24.7 C
Athens
Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Καλά Χριστούγεννα. Ευχές με χρώμα, τόλμη και φαντασία έρχονται από τα σύννεφα…

Του Σ. Μακρινού

H WestJet είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Καναδά μετά την Air Canada και μια από τις πιο ανταγωνιστικές ανάμεσα στις 7-8 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της χώρας. Χωρίς αυτές τις εταιρείες, ο αχανής Καναδάς δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Με έδρα το Calgary και με πάνω από 770 πτήσεις και 65.000 επιβάτες την ημέρα, είναι επίσης η ένατη μεγαλύτερη εταιρεία στη Βόρεια Αμερική.
Ο στόλος της αποτελείται από 200 αεροσκάφη παντός τύπου, ο τζίρος της φτάνει τα 5 δισ. δολάρια τον χρόνο κι έχει περίπου 11.500 υπαλλήλους (όλα τα στοιχεία προ Covid).

Κάθε Χριστούγεννα, εδώ και πολλά χρόνια, η WestJet ετοιμάζει μια γιορτινή διαφημιστική καμπάνια που συγκινεί ιδιαίτερα και πολλές φορές κάνει τους Καναδούς να κλαίνε.
Βασικό της θέμα κάθε φορά είναι το πνεύμα των Χριστουγέννων, το πνεύμα του Ντίκενς, το πνεύμα βοήθειας προς τους ασθενέστερους που πρέπει ασφαλώς να υπάρχει σε όλους μας αυτές τις μέρες. Πάνω από όλα όμως είναι να διδάξει στα παιδιά, να δίνουν, να μοιράζονται, να προσφέρουν και να βοηθούν.

Μάζεψα μερικά βίντεο από τις διαφημιστικές καμπάνιες των τελευταίων ετών κι αν έχετε χρόνο, χαζέψτε τα. Για τους μη ξενόγλωσσους δεν έχει σημασία που δεν υπάρχουν ελληνικοί υπότιτλοι. Τις περισσότερες φορές η εικόνα μιλάει από μόνη της. Για διευκόλυνσή σας πάντως γράφω και κάποια δικά μου επεξηγηματικά σχόλια. Προσέξτε πάντως μια λεπτομέρεια.
Σε όλες τις περιπτώσεις ο Άγιος Βασίλης φοράει μπλε. Τα χρώματα της εταιρείας.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Καλές πτήσεις οι ταξιδεύοντες.

Χοχοχο!

10+1 Sotiris Stories

1. Πριν περίπου 10 χρόνια, τη χρυσή εποχή των αεροπορικών ταξιδιών, μια έκπληξη περίμενε τους επιβάτες κάποιων πτήσεων από Χάμιλτον και Τορόντο προς Κάλγκαρι. Με τη χρήση της τεχνολογίας, ο Άγιος Βασίλης ρωτούσε τους επιβάτες τι δώρο θα ήθελαν για τα Χριστούγεννα. Εκείνοι ανυποψίαστοι απαντούσαν χαλαρά. Όμως όταν έφευγαν οι πτήσεις, οι υπάλληλοι στο αεροδρόμιο προορισμού έτρεχαν στα κοντινά μαγαζιά και αγόραζαν τα είδη που είπαν οι επιβάτες, τα συσκεύαζαν, έγραφαν τα ονόματα των επιβατών και τα έβαζαν στους ιμάντες με τις βαλίτσες. Η πτήση Τορόντο-Κάλγκαρι είναι περίπου 4 ώρες. Έτσι υπήρχε αρκετός χρόνος για όλο αυτό. Ας δούμε το βίντεο:

2. Τις χρονιές της πανδημίας, οικογένειες χώρισαν (μπαμπάδες ή μαμάδες αποκλείστηκαν στις ΗΠΑ), φίλοι και συγγενείς έκαναν “μαύρα μάτια” να ιδωθούν, το χειρότερο όμως είναι ότι ακρίβυναν τα αεροπορικά και με την άνοδο της ανεργίας τα εισιτήρια έγιναν απλησίαστα για τους πιο πολλούς. Η εταιρεία τότε, στο πνεύμα των Χριστουγέννων, μοίρασε εισιτήρια δωρεάν. Εδώ στο κέντρο του Τορόντο:

3. Τον Μάιο του 2016 ξέσπασε η μεγαλύτερη δασική πυρκαγιά στο Fort McMurray της Αλμπέρτα που είναι και η καρδιά της καναδικής παραγωγής πετρελαίου. Κάηκε μια δασική περιοχή 6.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και 3.300 σπίτια, ευτυχώς χωρίς νεκρούς. Το κόστος των ζημιών ανήλθε στα 10 δισ. Τα Χριστούγεννα εκείνης της χρονιάς, το θέμα της διαφημιστικής καμπάνιας δεν ήταν άλλο από τα παιδιά του Fort NcMurray:

4. Να παίρνεις δώρο ή να χαρίζεις; Ποιο από τα δυο σου δίνει μεγαλύτερη χαρά; Ποιο σε γεμίζει πιο πολύ και σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα; Αυτό το δίλημμα έπαιξε στις διαφημιστικές καμπάνιες κάποιων ετών. Τα παιδιά δηλαδή να μαθαίνουν να σκέπτονται και να μοιράζονται. Το δίλημμα σε αυτό το βίντεο είναι να κρατήσεις το δώρο που σου δίνει η εταιρεία ή να το χαρίσεις σε έναν οργανισμό (στο βίντεο αναφέρεται το φιλανθρωπικό ίδρυμα Ronald McDonald). Ταυτόχρονα το πνεύμα του Σκρουτζ (πριν αλλάξει το ίδιο και γίνει καλό) προσπαθεί να σε επηρεάσει και να σε κάνει να το κρατήσεις εγωιστικά για σένα:

5. Το ίδιο θέμα είχε παίξει λίγα χρόνια νωρίτερα σε νησί της Καραϊβικής. Η Καραϊβική είναι άλλωστε το ψωμοτύρι της WestJet. Οι Καναδοί ταξιδεύουν κυρίως τους χειμωνιάτικους μήνες και τα νησιά αυτά είναι ταμάμ (όπως λέμε στα αρχαία ελληνικά) για να σπάσει κανείς στα δύο τον καναδικό χειμώνα.

6. Ξαναγυρνώντας στα χρόνια του Covid, η πρώτη χρονιά ήταν εξαιρετικά δύσκολη για πολλές οικογένειες. Η εταιρεία μοίρασε εκατομμύρια φαγητά, υγειονομικά είδη και άλλα πρώτης ανάγκης:

7. Η πανδημία στοίχισε πολύ ακριβά σε όλες τις εταιρείες. Αεροπλάνα καθηλώθηκαν, αεροδρόμια έκλεισαν, διεθνείς πτήσεις γινόντουσαν μόνο μέσω των 3 πιο μεγάλων πόλεων (Μόντρεαλ, Τορόντο, Βανκούβερ). Η WestJet μέσα σε λίγες εβδομάδες απέλυσε πάνω από το μισό του προσωπικού της, σχεδόν 7.000 άτομα (πολλά κοντά στη σύνταξη), χωρίς αποζημιώσεις, όπως αναγκάστηκαν να κάνουν και οι άλλες εταιρείες παρά τις κρατικές ενισχύσεις. Οι απολυμένοι τα Χριστούγεννα του 2021 έφτιαξαν το παρακάτω γλυκόπικρο βίντεο για να πουν Χρόνια Πολλά. Δεν έκλεισαν δρόμους, δεν έβαλαν φωτιές σε πλατείες. Έφτιαξαν μόνο ένα βίντεο του οποίου όμως το αντίκτυπο στην κοινή γνώμη ήταν πιο ισχυρό από το να έκλειναν τους δρόμους. Αργότερα που άνοιξαν πάλι οι δουλειές, οι περισσότεροι επαναπροσλήφθηκαν (κάπου 6.000), αλλά δεν είδαμε νέο βίντεο. Δεν πειράζει. Σημασία έχει ότι οι άνθρωποι ξαναβρήκαν τις δουλειές τους. Αυτό λοιπόν δεν είναι διαφημιστικό, αλλά το συμπεριέλαβα στον κατάλογο:

8. Τα “12.000 μικρά θαύματα” ήταν η διαφημιστική καμπάνια που είχε στόχο τις ξένες αγορές. Δεν ξέρω ποιο ήταν το αποτέλεσμα για την εταιρεία, αλλά το τραγούδι που συνοδεύει τη διαφήμιση το θεωρώ μαζί με το “Άγια Νύχτα”, το καλύτερο των Χριστουγέννων:

9. To 2017 o στόχος της διαφήμισης ήταν οι μελλοντικοί πελάτες, δηλαδή τα σημερινά παιδιά. Το “χτίσιμο” πελατολογίου και η εμπιστοσύνη στο brand name είναι ένα από τα πιο πολύπλοκα πράγματα στον κόσμο του marketing. Εξαιρετικά δύσκολο να εγκριθούν από τα ΔΣ, κεφάλαια που θα επενδυθούν σε κάτι που δεν θα φανεί στο άμεσο μέλλον αν έχει αποτελέσματα. Κι όμως η WestJet και ο Πανιώνιος το έχουν κάνει:

10. Φέτος το μήνυμα ήταν “Giving back means a lot”. Οι επιβάτες δωρίζουν τα “μίλια” της πτήσης τους σε κοινωφελές ίδρυμα της επιλογής τους και η εταιρεία πληρώνει στα ιδρύματα ένα δολάριο για κάθε μίλι που δώρισαν οι επιβάτες. Η συγκεκριμένη πτήση του βίντεο μεταξύ Γουίνιπεγκ και Κάλγκαρι (677 μίλια, 1.080 χιλιόμετρα) μάζεψε πάνω από 90 χιλιάδες δολάρια που πήγαν σε διάφορα ιδρύματα, αντικαρκινικά νοσοκομεία κ.λπ. Αν συγκινηθείτε με τη χαρά των επιβατών στο τέλος του βίντεο, δεν είναι αυτό που νομίζετε. Κάποιος κόβει κρεμμύδια στην κουζίνα και…

11. Είναι κρίμα που η WestJet δεν πετάει στην Ελλάδα ή τέλος πάντων δεν έχει τακτικές πτήσεις. Θα μπορούσαμε να μάθουμε πολλά για το πνεύμα των Χριστουγέννων των Καναδών, όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες. Ας πούμε στην κοντινή μας Ιταλία…

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -