13.1 C
Athens
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025

Η Ιόλη Ανδρεάδη γράφει ένα σκηνοθετικό σημείωμα για το “Περηφάνια και Προκατάληψη”

Της Ειρήνη Αϊβαλιώτου

Η Ιόλη Ανδρέαδη, αν και νεότατη, έχει ήδη μια πολύ αξιόλογη πορεία στο θέατρο αλλά και στη συγγραφή. Φέτος, και μετά το επιτυχημένο “Πόλεμος και Ειρήνη”, που παίζεται ήδη στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, με τη σκηνοθετική της μπαγκέτα δίνει σάρκα και οστά, αίμα και μυς, φωνή και πνοή, σε μία από τις πιο δυνατές ερωτικές ιστορίες όλων των εποχών. Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην ελληνική σκηνή, στο θέατρο “Αλκυονίς”, σε πρωτότυπη διασκευή της ίδιας και του Άρη Ασπρούλη, το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας “Περηφάνια και Προκατάληψη” της Τζέιν Όστεν.

Στο ρόλο της Ελίζαμπεθ Μπένετ θα δούμε την Ευγενία Δημητροπούλου. Μίστερ Ντάρσι είναι ο Δημήτρης Μοθωναίος. Πρωταγωνιστούν οι Αγησίλαος Μικελάτος, Ελεάννα Καυκαλά και ο Κώστας Φαλελάκης.

Στις 14 Φεβρουαρίου 2020, τη νύχτα των ερωτευμένων, που θα γίνει η πρεμιέρα, η πνευματώδης γραφή της Jane Austen θα πλαισιωθεί από την αξεπέραστη -όπως μας έχει αποδείξει- αισθητική της Ιόλης Ανδρεάδη.

Το παρακάτω σκηνοθετικό σημείωμα της Ιόλης Ανδρεάδη γράφτηκε ειδικά για το catisart.gr και αφορά την παράστασή της:

«14 Φεβρουαρίου κάνει πρεμιέρα το Περηφάνια και Προκατάληψη στο θέατρο Αλκυονίς από τις Θεατρικές Σκηνές. Ο έρωτας σε τρεις διαφορετικές “στιγμές” είναι το κυρίως θέμα της διασκευής για το θέατρο του βιβλίου της Τζέιν Όστεν που πραγματοποιήσαμε με τον Άρη Ασπρούλη. Ο έρωτας που εκφράζεται ανάμεσα στους δύο – και έπειτα κάποιο τυχαίο εμπόδιο ματαιώνει. Ο έρωτας που καταπιέζεται γιατί οι δύο νιώθουν πως το αξιακό τους σύστημα δεν τους επιτρέπει να τον εκφράσουν. Και ο έρωτας που δεν τελειώνει με το θάνατο του άλλου. Δύο ζευγάρια δηλαδή, οι έρωτες των οποίων έχουν αίσιο τέλος και ένας πατέρας, μόνος, που ζει με την αεί παρούσα και ζωντανή μνήμη της συντρόφου του που έχει φύγει».

 

∼∼∼

 

 

Η μελέτη της μοίρας της γυναίκας

Το μυθιστόρημα «Περηφάνια και προκατάληψη», ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της αγγλικής λογοτεχνίας, είναι πολυεπίπεδο και, ως εκ τούτου, πολλαπλώς ερμηνεύσιμο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «κωμωδία ηθών» της τάξης των μεσαίων γαιοκτημόνων της Αγγλίας του τέλους του 18ου – αρχών του 19ου αιώνα, ως ρεαλιστικό «οικογενειακό μυθιστόρημα» ή ως μαρτυρία της μετάβασης της κοινωνίας της Αντιβασιλείας στο σύγχρονο κόσμο. Πάνω απ’ όλα, όμως, πρόκειται για μια μελέτη της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία που ήταν ανίκανη να την αντιμετωπίσει ως άνθρωπο με κρίση, απόψεις, επιλογές, με ανδρικά, δηλαδή, για την εποχή, χαρακτηριστικά. Από την άποψη αυτή το παρόν μυθιστόρημα είναι βαθύτατα φεμινιστικό και η κεντρική ηρωίδα του, η Ελίζαμπεθ Μπένετ, που εξεγείρεται κατά της κατάστασης αυτής και τελικά νικά, είναι πρόδρομος της σημερινής χειραφετημένης γυναίκας.

 

 

Η πλοκή

Η ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ και η αθώα Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας. Όταν στη μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, ο υπερόπτης κύριος Ντάρσι και ο δανδής φίλος του, κύριος Μπίνγκλεϊ, η μικρή κοινωνία της περιοχής αναστατώνεται και ανάμεσα στις οικογένειες που έχουν ανύπαντρες κόρες αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός για το ποιες θα κερδίσουν τους δύο περιζήτητους γαμπρούς.

Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση. Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.

 

 

Λίγα λόγια για το έργο

Το «Περηφάνια και Προκατάληψη» γράφτηκε το 1797 από την Τζέιν Όστεν σε ηλικία μόλις 22 ετών και παρ’ όλα αυτά αποτελεί το δεύτερο σε σειρά δημοσίευσης έργο της, μετά το «Λογική και Ευαισθησία». Είναι το διασημότερο και επιδραστικότερο μυθιστόρημα της σπουδαίας Βρετανίδας συγγραφέως, ωστόσο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1813, δηλαδή 16 χρόνια μετά τη συγγραφή του, καθώς δεχόταν συνεχώς την απόρριψη των εκδοτικών οίκων της εποχής. Ο πρώτος τίτλος -και πολύ προφητικός για την ίδια τη συγγραφέα και τις απορρίψεις που υφίστατο- ήταν «Πρώτες Εντυπώσεις».

Πέρα από κάθε ανάλυση, το «Περηφάνια και Προκατάληψη» αποτελεί κυρίως μια σπουδή της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία όπως αυτή του 18ου αιώνα, όπου ήταν αδύνατο να αντιμετωπιστεί κοινωνικά με ίσους όρους, δηλαδή ως άνθρωπος με κρίση, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες.

Χαρακτηριστικότερο όλων το γεγονός ότι η ίδια η συγγραφέας αναγκαζόταν να υπογράφει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της με αντρικό ψευδώνυμο για να βρίσκουν εκδοτικό αποδέκτη.

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση – Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη
Πρωτότυπη διασκευή για το θέατρο: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Δραματολόγος: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνογραφία: Δήμητρα Λιάκουρα
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Γιάννης Χριστοφίδης
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου
Βοηθός Σκηνογράφου: Έλενα Μπούγου
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Video Trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Ευγενία Δημητροπούλου, Δημήτρης Μοθωναίος, Αγησίλαος Μικελάτος, Ελεάνα Καυκαλά
Και ο Κώστας Φαλελάκης.

“Περηφάνια και Προκατάληψη” στο θέατρο “Αλκυονίς” – Δείτε τις νέες φωτογραφίες και το βίντεο

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Θέατρο Αλκυονίς
Ιουλιανού 42, τηλ.: 2169003309.
Παραστάσεις από 14/2
Κάθε Πέμπτη 21.00, Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.00 & 21.00, Κυριακή 19.00
Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων: 20€ – 15€
Για ομαδικές κρατήσεις επικοινωνήστε στο 210-3639343 (εσωτ. 2)

Πρεμιέρα 14 Φεβρουαρίου 2020
Διεύθυνση Επικοινωνίας-Προβολή: Μαργαρίτα Δρούτσα
mail: [email protected]

  • Αρχική φωτογραφία: Σταύρος Χαμπάκης

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -