Cat Is Art

Όταν η «Ιφιγένεια» θυσιάζεται (ή δεν;) στον βωμό της πολιτικής…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Του Παναγιώτη Μήλα

Και από εφημερίδες και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δόθηκε ένας αγώνας από πολλούς ώστε να πειστεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας (ΚΘΒΕ) Γιάννης Βούρος να διαβάσει μια επιστολή πριν από την έναρξη της χθεσινής παράστασης του ΚΘΒΕ στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με την «Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων».

Η ανακοίνωση και το κείμενο – διαμαρτυρίας, που το υπέγραφαν οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ, γράφει τα εξής:

Οι ηθοποιοί δεν είναι επαίτες. Διεκδικούν με αξιοπρέπεια αυτά που δικαιούνται. Διεκδικούν το αυτονόητο.

Για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ αντιμετωπίζουν πρόβλημα μη έγκαιρης μισθοδοσίας. Η καθυστερημένη καταβολή των δεδουλευμένων μετά από παρέλευση 2-3 μηνών είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο. Όπως είναι γνωστό κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό το γεγονός. Ούτε το υπουργείο, ούτε η διεύθυνση του θεάτρου.
Το υπουργείο Πολιτισμού δεν είναι σε θέση να καταβάλει έγκαιρα την τακτική επιχορήγηση λέγοντας ότι δεν υπάρχουν χρήματα και η διεύθυνση του θεάτρου αναφέρεται συνέχεια στην άρνηση του υπουργού να συναντηθεί μαζί της. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να βιώνουν το πρόβλημα οι εργαζόμενοι του θεάτρου χωρίς να φέρουν ευθύνη για τη δημιουργία του.
Στις τελευταίες γενικές συνελεύσεις των ηθοποιών αποφασίστηκε να μην επαναληφθεί το καθεστώς που ίσχυε παλαιότερα. Δηλαδή ο περιοδεύων θίασος να παίρνει (δικαίως) τα εκτός έδρας ενώ όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι να μην αμείβονται. Συμφωνήσαμε λοιπόν να μη συνεχιστεί το απαράδεκτο αυτό γεγονός. Υπακούοντας σε αποφάσεις γενικών συνελεύσεων με τελευταία αυτή της 16ης Ιουνίου 2015, εξαγγείλαμε στάσεις εργασίας για το διήμερο 7 και 8 Αυγούστου (μέρες παραστάσεων της «Ιφιγένειας στη χώρα των Ταύρων» στην Επίδαυρο), τολμώντας να διεκδικήσουμε 200-250 ευρώ έναντι, για όλους τους ηθοποιούς του θεάτρου που είναι και πάλι για 3 μήνες απλήρωτοι. Αυτή η διεκδίκηση εξόργισε.
Ο ίδιος ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού κ. Νίκος Ξυδάκης μας χαρακτήρισε εκβιαστές, συνδυάζοντας τη διεκδίκησή μας με την παράσταση της Επιδαύρου. Η στάση του μας εξέπληξε. Προσδοκούσαμε από έναν υπουργό αριστερής – ριζοσπαστικής κυβέρνησης να σταθεί στο πρόβλημα και να ψάξει για λύση στο απόλυτα λογικό και δίκαιο αίτημά μας και όχι να μας χαρακτηρίζει εκβιαστές. Επαναλάμβανε στην τηλεφωνική μας επικοινωνία ότι έστειλε στο θέατρο 30.000 ευρώ για τις ανάγκες της περιοδείας και μόνο. Αυτά τα χρήματα δεν έφτασαν ποτέ στο θέατρο. Παρακρατήθηκαν λόγω οφειλών του θεάτρου σε κρατικούς οργανισμούς, κάτι που η διεύθυνση όφειλε να γνωρίζει!
Θα ήταν χρήσιμο ο κ. Ν. Ξυδάκης να σταθεί μπροστά στο πρόβλημα του ΚΘΒΕ, να ενημερωθεί σωστά για τη δραστηριότητα των εργαζομένων του και να πάψει να στοχοποιεί και να χαρακτηρίζει με τέτοια ευκολία εκβιαστές τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ που όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούν να διατηρήσουν ζωντανό το θέατρο σε πείσμα των καιρών και των διαθέσεων κάποιων. Οι ηθοποιοί του θεάτρου θέλουμε περισσότερο απ’ όλους και πολύ περισσότερο από τον κ. Ξυδάκη να μην διαταραχθούν οι παραστάσεις της Επιδαύρου, έχουμε όμως εξαντλήσει τα όρια της αντοχής και της ανοχής μας. Σημειώνουμε ότι τον «εκβιασμό» που αναφέρει ο υπουργός τον αντιμετωπίζουμε κι εμείς συνέχεια, όταν δεχόμαστε πιέσεις καθώς αδυνατούμε να ανταποκριθούμε σε καθημερινές ανάγκες επιβίωσης.
Όσον αφορά τις προαναγγελθείσες στάσεις εργασίας, αναστέλλουμε τις κινητοποιήσεις μας. Οι παραστάσεις του θεάτρου μας στην Επίδαυρο θα γίνουν κανονικά. Αναστέλλουμε τις κινητοποιήσεις μας όχι επειδή ικανοποιήθηκε το αίτημά μας της καταβολής αυτού του ευτελούς ποσού ως έναντι. Ο διευθυντής του θεάτρου κ. Γιάννης Βούρος «προσφέρθηκε» να δώσει από 75 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο από τις τελευταίες 20.000 ευρώ που υπάρχουν στο ταμείο του θεάτρου. Θα ήταν υπερβολή να αρνηθούμε τα 75 ευρώ; Ή είναι ένδειξη αξιοπρέπειας; Δύσκολη απάντηση γιατί υπάρχουν συνάδελφοι που αντιμετωπίζουν ανθρωπιστικό πλέον πρόβλημα.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες θα δοθούν οι παραστάσεις στην Επίδαυρο. Μια εικονική πραγματικότητα που επικαλύπτει το πρόβλημα. Οι ηθοποιοί διεκδικούν, δεν επαιτούν. Αναστέλλουμε τις κινητοποιήσεις όχι επειδή φοβηθήκαμε ή ενδώσαμε σε απειλές και εκβιασμούς που δυστυχώς υπήρξαν, αλλά για να δώσουμε μια μοναδική ευκαιρία στο διευθυντή του θεάτρου κ. Βούρο στο χώρο της Επιδαύρου, να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα της αδιαφορίας του υπουργείου το οποίο απαξιώνει και τον ίδιο και το θέατρο με τον πιο άκομψο τρόπο. Οφείλει ο κ. Βούρος να δημοσιοποιήσει το οικονομικό αδιέξοδο του θεάτρου. Οι παραστάσεις στην Επίδαυρο είναι μια καλή ευκαιρία να αποδείξει έμπρακτα ότι πρώτα είναι συνάδελφος όπως ο ίδιος λέει και μετά διευθυντής.

Τον προτρέπουμε λοιπόν να διαβάσει το παρακάτω κείμενο πριν από την έναρξη της παράστασης, προς ενημέρωση των θεατών:

«Το Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος τιμά με την παρουσία του για πολλοστή φορά τον ιερό χώρο της Επιδαύρου, όντας στη χειρότερη καμπή της ιστορίας του. Το σύνολο των εργαζομένων του ΚΘΒΕ παραμένει απλήρωτο επί σειρά μηνών, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Η πραγματοποίηση αυτής της παράστασης οφείλεται αποκλειστικά στον ηρωισμό και τον πατριωτισμό των εργαζομένων του ΚΘΒΕ».
Θα μπορούσε να διαβάσει κάποιο άλλο κείμενο της επιλογής του που να περιέχει την ουσία της προηγούμενης παραγράφου ή και να μην παρευρεθεί στην πρεμιέρα, ως ένδειξη διαμαρτυρίας προς το υπουργείο και συμπαράστασης προς τους συναδέλφους του!».

Δίκαιο αίτημα με λάθος τακτική…

Ακόμη και κάποιος που μαθαίνει τώρα για πρώτη φορά το πρόβλημα των εργαζομένων δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει με το δίκαιο αίτημά τους. Όμως, εγώ τουλάχιστον, δεν θα συμφωνούσα ποτέ στην κινητοποίηση και την όποια πολιτική εκμετάλλευση μέσα στο αρχαίο θέατρο, παρουσία των θεατών λίγα λεπτά πριν αρχίσει η παράσταση, όταν δηλαδή οι ηθοποιοί πρέπει να είναι αφοσιωμένοι στο έργο τους. Επιεικώς θα έλεγα πως είναι λάθος τακτική όσο κι αν οι ηθοποιοί έχουν απόλυτο δίκιο όταν μάλιστα ο υπουργός Πολιτισμού τους αποκαλεί εκβιαστές.
Οι ηθοποιοί σε ανακοίνωσή τους έλεγαν αναφερόμενοι στον χαρακτηρισμό τους ως εκβιαστών τα εξής:
«Προσδοκούσαμε από έναν υπουργό αριστερής – ριζοσπαστικής κυβέρνησης να σταθεί στο πρόβλημα και να ψάξει για λύση στο απόλυτα λογικό και δίκαιο αίτημά μας και όχι να μας χαρακτηρίζει εκβιαστές».
Σημειωτέον ότι όχι μόνο οι ηθοποιοί αλλά όλοι οι εργαζόμενοι του ΚΘΒΕ είναι απλήρωτοι εδώ και 3 μήνες, ενώ δε φαίνεται φως στον ορίζοντα, παρά τις υποσχέσεις του κ. Ξυδάκη την προηγούμενη εβδομάδα στη συνάντηση που είχε με το Σωματείο Πάσης Φύσεως Εργαζομένων στο ΚΘΒΕ. Με εξώδικο οι ηθοποιοί προανήγγειλαν στάσεις εργασίας θέτοντας σε κίνδυνο τις επιδαύριες παραστάσεις, τις οποίες και τελικά ανέστειλαν.
Στο αίτημα των ηθοποιών απάντησε προχθές ο κ. Βούρος υπενθυμίζοντας τη στάση που κράτησε υπέρ των εργαζομένων στο Θέατρο τα δύο τελευταία χρόνια. Υπογράμμισε επίσης τις προσπάθειες που έκανε προκειμένου να αναδείξει τα προβλήματα του ΚΘΒΕ που χρονίζουν, μιας και οι πολιτικές ηγεσίες μέχρι τώρα δεν έδωσαν λύση.

Τι απάντησε ο κ. Γιάννης Βούρος

Μετά την πρεμιέρα στο Θέατρο του Δάσους, οι πρωταγωνιστές με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ

«Λυπάμαι που θα στενοχωρήσω τους αγαπητούς συναδέλφους μου, αλλά στην Επίδαυρο θα παραβρεθώ και θα παρακολουθήσω την παράσταση που με αυταπάρνηση έστησαν οι συνάδελφοί μας καλλιτέχνες, τεχνικοί και διοικητικοί. Η θεσμική παρουσία μου ελπίζω να τιμήσει στο ελάχιστο τη δουλειά τους.
Λυπάμαι που δεν θα διαβάσω το κείμενο που επιθυμούν ή οποιοδήποτε άλλο κείμενο απηχεί τα απολύτως σεβαστά και δίκαια αιτήματά τους, προκειμένου να αποδείξω έμπρακτα ότι συμμερίζομαι τις αγωνίες τους και συμπαρίσταμαι στους αγώνες τους.
Το «κείμενο μου» εγώ το έχω διαβάσει προ πολλού:
– Όταν υπέγραφα ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, συλλογική σύμβαση με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών κόντρα σε θεούς και δαίμονες και στις επιταγές των καιρών, μόνος, πρώτος από όλους τους φορείς και τους οργανισμούς του κράτους.
– Όταν επαναλειτουργούσα -κλείνοντας τα αφτιά μου στις κινδυνολόγες Σειρήνες του χώρου -τη σκηνή της Μονής Λαζαριστών με αποτέλεσμα την αύξηση των θέσεων εργασίας, για ηθοποιούς, τεχνικούς και διοικητικούς. Οι εισπρακτικές επιτυχίες των παραστάσεων δικαίωσαν το σχεδιασμό.
– Όταν έθετα, απολύτως συμβατά με το αξιακό μου σύστημα, κοινωνικά κριτήρια που συνόδευαν τις λήξεις των συμβάσεων των εργαζομένων σε συνδυασμό με τις ανάγκες του οργανισμού, προκειμένου να μη μείνουν άνεργοι υπάλληλοι χωρίς άλλο πόρο συντήρησης και επιβίωσης.
– Όταν σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς θεσμοθέτησα το Φεστιβάλ Δάσους και συμφώνησα με τους εργαζόμενους οι εισπράξεις να εξοφλούν οφειλόμενες από το ΚΘΒΕ προς αυτούς εξαιρέσιμες και πρόσθετες αμοιβές.
– Όταν πάλι σε αντίστοιχες δύσκολες οικονομικά στιγμές, πάλι χωρίς επιχορήγηση, κατέθετα τις εισπράξεις των παραστάσεων στους λογαριασμούς των εργαζομένων έξω από κάθε νομότυπη λογική.
– Όταν σε κάθε ευκαιρία, ανακοίνωνα τη συμπαράστασή μου σε συνεντεύξεις Τύπου και συμμετείχα σε όλες τις στάσεις εργασίας τους, υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους.
– Όταν ήμουν παρών στην κατάληψη που οργάνωσαν οι εργαζόμενοι, προκειμένου να δημοσιοποιήσουν τα προβλήματα του ΚΘΒΕ, κάτι που είχα φροντίσει να το κάνω ανελλιπώς από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου, φθάνοντας ακόμα και μέχρι το γραφείο του τέως πρωθυπουργού, συνεπικουρούμενος από το προηγούμενο ΔΣ και την τέως πρόεδρο Μένη Λυσαρίδου.
– Όταν συνελήφθην και οδηγήθηκα στο αυτόφωρο για προηγούμενα χρέη του Οργανισμού προς το ΙΚΑ.
Πρέπει να αποδεχτούμε ότι η εποχή κυοφορεί αβεβαιότητα, καχυποψία και πανικό. Εάν δεν σταθούμε όλοι με ψυχραιμία απέναντι στο χείμαρρο των προβλημάτων τα «σωσίβια» της αλληλοκατηγορίας, της ανακρίβειας και του ψέματος δεν θα σώσουν κανέναν. Για παράδειγμα, η βοήθεια των 30.000 ευρώ -αλήθεια τι θα άλλαζε στους συσχετισμούς της ένδειας και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων;- ενώ πράγματι ανακοινώθηκε άμεσα από το Υπουργείο, δεν ήρθε μέχρι στιγμής, όχι γιατί παρακρατήθηκε για κάποιο χρέος αλλά γιατί ποτέ δεν ξεκίνησε τη διαδρομή του από τις αρμόδιες υπηρεσίες προφανώς, λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Ένας συνδικαλιστικός αντικατοπτρισμός που «βλέπει» λάθος, εγκυμονεί κινδύνους καθώς χάνεται ο πραγματικός στόχος, η σωστή κατεύθυνση που πρέπει να βαδίσουμε εργαζόμενοι και Διοικούντες, προκειμένου να περιφρουρήσουμε από κοινού τη συνέχεια της λειτουργίας και τη βιωσιμότητα του ΚΘΒΕ».

Στήριξη και από τον ΣΥΡΙΖΑ

Εν τω μεταξύ με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Πολιτισμού της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» (ΣΥΡΙΖΑ) στήριξε ανοιχτά τους εργαζόμενους στο ΚΘΒΕ και τόνισε ότι θα προβάλει το ζήτημα στους αρμόδιους φορείς:
«Η «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη», που ένας από τους στόχους της είναι η συμπαράσταση στα προβλήματα των εργαζομένων, παρακολουθεί με αγωνία τα τεκταινόμενα στο ΚΘΒΕ που αφορούν άμεσα στις διεκδικήσεις των ηθοποιών για τους απλήρωτους μισθούς τους και την μη έγκαιρη καταβολή από το Υπουργείο Πολιτισμού της τακτικής επιχορήγησης του θεάτρου, αλλά και γενικότερα στο μέλλον του μεγαλύτερου θεατρικού οργανισμού της πόλης μας που υποχρηματοδοτείται και υπολειτουργεί.
Η μη έγκαιρη καταβολή των δεδουλευμένων οδήγησε σε κινητοποιήσεις των εργαζομένων και σε ακυρώσεις παραστάσεων και τελευταία στην προαναγγελθείσα ακύρωση των προγραμματισμένων δύο παραστάσεων στην Επίδαυρο, που την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε με την καταβολή του εξευτελιστικού ποσού των 75 ευρώ σε κάθε ηθοποιό από την διεύθυνση του θεάτρου. Αλλά ανεστάλη κυρίως «λόγω του ηρωισμού και του πατριωτισμού των εργαζομένων του ΚΘΒΕ».
Η «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη», επειδή θεωρεί ότι το ΚΘΒΕ είναι ένα σπουδαίο κέντρο Πολιτισμού για την Θεσσαλονίκη και ενδιαφέρεται για το μέλλον του, αλλά και την ποιοτική του αναβάθμιση, θα επιμείνει στην συμπαράστασή του, θα προβάλει το ζήτημα στους αρμόδιους φορείς».

Διορισμός οικονομικού διευθυντή

Το υπουργείο Πολιτισμού, εν τω μεταξύ, πριν από τρεις ημέρες έκανε γνωστή την πρόθεσή του για διορισμό οικονομικών διευθυντών στα δύο κρατικά θέατρα. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του υπουργού έλεγε μεταξύ των άλλων και τα εξής με ημερομηνία 5 Αυγούστου 2015:
«Φυσικά και δεν μιλάμε για περιορισμό, αλλά για διευκόλυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Με ορισμένες τροποποιήσεις του ιδρυτικού νόμου θα ξεκαθαρίσουν οι εξουσίες του διοικητικού συμβουλίου από τον καλλιτεχνικό διευθυντή και θα προβλεφθεί θέση οικονομικού διευθυντή, που θα έχει όλες τις ευθύνες για τις προμήθειες και τις δαπάνες».
Αυτό απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, εξηγώντας το σκεπτικό των αλλαγών που προωθεί στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των κρατικών θεάτρων.

Κάλυψη μέρους των οφειλών

Παράλληλα όπως ανακοινώθηκε στις 4 Αυγούστου: Το 1/3 της τακτικής επιχορήγησης για το β΄εξάμηνο του 2015 θα καταβληθεί εντός του Αυγούστου. Σύμφωνα με το Υπουργείο, το 1 εκατ. ευρώ θα εκταμιευθεί «προκειμένου να καλυφθούν και οι οφειλές του θεάτρου προς τους εργαζομένους».
Επίσης, όπως αναφέρεται, «τo Υπουργείο Πολιτισμού ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα που υπέβαλε η Διεύθυνση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για την καταβολή των αποζημιώσεων εκτός έδρας στους ηθοποιούς της παράστασης «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων».
Θα ήταν χρήσιμο ο κ. Ν. Ξυδάκης να σταθεί μπροστά στο πρόβλημα του ΚΘΒΕ, να ενημερωθεί σωστά για τη δραστηριότητα των εργαζομένων του και να πάψει να στοχοποιεί και να χαρακτηρίζει με τέτοια ευκολία εκβιαστές τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ που όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούν να διατηρήσουν ζωντανό το θέατρο σε πείσμα των καιρών και των διαθέσεων κάποιων. Οι ηθοποιοί του θεάτρου θέλουμε περισσότερο απ’ όλους και πολύ περισσότερο από τον κ. Ξυδάκη να μην διαταραχθούν οι παραστάσεις της Επιδαύρου, έχουμε όμως εξαντλήσει τα όρια της αντοχής και της ανοχής μας. Σημειώνουμε ότι τον «εκβιασμό» που αναφέρει ο υπουργός τον αντιμετωπίζουμε κι εμείς συνέχεια, όταν δεχόμαστε πιέσεις καθώς αδυνατούμε να ανταποκριθούμε σε καθημερινές ανάγκες επιβίωσης».

Νέα πρόσωπα στο διοικητικό συμβούλιο του ΚΘΒΕ

Μόλις μία εβδομάδα πριν από τα γεγονότα ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού διόρισε το νέο διοικητικό συμβούλιο στο ΚΘΒΕ. Ασφαλώς είναι πολύ θετική η παρουσία τριών ηθοποιών στο δ.σ. μιας και είναι και βέβαιο και αυτονόητο ότι – λόγω του ήθους τους – θα υπηρετήσουν το Θέατρο και όχι τον πολιτικό τους προϊστάμενο. Τα νέα μέλη είναι:
Πρόεδρος: Άρης Στυλιανού (επίκουρος Καθηγητής ΑΠΘ), αντιπρόεδρος: Δημοσθένης Δώδος (αναπληρωτής Καθηγητής ΑΠΘ), μέλη: Τιτίκα Δημητρούλια (αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ), Γιώργος Κορδομενίδης (εκδότης, συγγραφέας), Φιλαρέτη Κομνηνού (ηθοποιός, επίκουρος Καθηγήτρια ΑΠΘ, ως εκπρόσωπος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών), Σπύρος Μπιμπίλας (ηθοποιός, ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών), Χρύσα Σπηλιώτη (ηθοποιός, θεατρική συγγραφέας, ως εκπρόσωπος της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων).

«Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων»

Το Σάββατο 8 Αυγούστου στις 9 το ΚΘΒΕ θα διδάξει για δεύτερη φορά στο αργολικό θέατρο το έργο του Ευριπίδη «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», σε μετάφραση – σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Να θυμίσουμε ότι λόγω των εξελίξεων ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Βούρος αποφάσισε να μειώσει τις τιμές κι έτσι με μόλις 10 ευρώ μπορεί οποιοσδήποτε να παρακολουθήσει την παράσταση. Έτσι, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν πέραν από τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών, τον εκπληκτικό Χορό των δούλων (ανδρών και γυναικών) με τα ξυρισμένα κεφάλια για τον οποίο μιλά όλη η θεατρόφιλη Ελλάδα.

Η παράσταση, που έκανε εντυπωσιακό ξεκίνημα στη Θεσσαλονίκη, με το κοινό της πόλης να στηρίζει το ΚΘΒΕ, μετά την Επίδαυρο θα παρουσιαστεί τον Αύγουστο σε άλλες 4 περιοχές, ως εξής:
19 Αυγούστου: Αρχαίο Θέατρο Δίου (Φεστιβάλ Ολύμπου).
26 Αυγούστου: Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων.
29 Αυγούστου: Κηποθέατρο Παπάγου και τέλος
31 Αυγούστου: Βύρωνας, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη».

Λίγα λόγια για το έργο

Ένα από τα δημοφιλέστερα κατά την αρχαιότητα έργα η «Ιφιγένεια εν Ταύροις» δεν έχει τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα την κατέτασσαν με ευκολία στις τραγωδίες. Γραμμένη σε μια εποχή ιδιαίτερα δύσκολη για την Αθηναϊκή Δημοκρατία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια πρόταση ελπίδας και τρυφερής παρηγοριάς από μεριάς του Ευριπίδη. Πρόκειται για ένα έργο αριστοτεχνικής δόμησης γεμάτο λυρισμό το οποίο στάθηκε σημείο αναφοράς στη μετέπειτα ευρωπαϊκή ανθρωπιστική παράδοση και τον Διαφωτισμό. Στη δική μας εποχή, που βαρβαρότητες ανάλογες εκείνων της «χώρας των Ταύρων» αρχίζουν να φαίνονται δυστυχώς όλο και λιγότερο μυθικές, η επιστράτευση της ευφυΐας και του ήθους καθώς και η άρνηση της άλογης βίας που οδηγεί τους κεντρικούς ήρωες στο αίσιο τέλος του έργου, μοιάζουν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες.

Οι συντελεστές

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Δραματουργική επεξεργασία: Τάσος Αγγελόπουλος
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Κίνηση-Χορογραφίες: Σοφία Πάσχου
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Συνεργάτης συνθέτης-Μουσική διδασκαλία: Νίκος Γαλενιανός
Βοηθοί σκηνοθέτη: Τάσος Αγγελόπουλος, Άννα Μιχελή
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Μαρία Μυλωνά
Β΄ βοηθός σκηνογράφου: Γεωργία Τσίπουρα
Βοηθός φωτίστριας: Phillip Isaksen
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Διανομή με σειρά εμφάνισης:
Αμαλία Μουτούση (Ιφιγένεια)
Χρίστος Στυλιανού (Α΄Αγγελιοφόρος)
Γιώργος Χρυσοστόμου (Ορέστης)
Μιχάλης Συριόπουλος (Πυλάδης)
Γιώργος Κολοβός (Θόας)
Αναστάσης Ροϊλός (Β΄Αγγελιοφόρος)
Άννα Καλαϊτζίδου (Αθηνά)
Χρύσα Ιωαννίδου Άρτεμις (Άγαλμα)
Χορός
Ελευθερία Αγγελίτσα, Παντελής Βασιλόπουλος, Μομώ Βλάχου, Μάνος Γαλανής, Απόλλων Δρικούδης, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Στεφανία Ζώρα, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Μαρία Κωνσταντά, Αντώνης Μιχαλόπουλος, Μαριάννα Πουρέγκα, Αλεξία Σαπρανίδου, Ευτυχία Σπυριδάκη, Χρύσα Τουμανίδου, Ορέστης Χαλκιάς.
Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης (μπάσο κλαρινέτο), Κώστας Σακαρέλης (όμποε, αγγλικό κόρνο).

Εκτύπωση
diaxeiristisΌταν η «Ιφιγένεια» θυσιάζεται (ή δεν;) στον βωμό της πολιτικής…