29.3 C
Athens
Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Hedda Gabler. Έργο προκλητικό, προβοκατόρικο, εξαιρετικό, «τριγωνικό», σε μεγαλοπρεπές σκηνικό…

  • Παράταση παραστάσεων έως την 1η Απριλίου

Του Παναγιώτη Μήλα

Το ξεχωριστό στα έργα του Ίψεν είναι η φοβερή δυνατότητά του να ψυχογραφεί. Τα ρυθμικά σχήματα και οι ελλειπτικές αποστροφές του κειμένου κατευθύνουν την εσωτερική κίνηση των προσώπων. Επιπλέον προδιαθέτουν για τις χειρονομίες των ηθοποιών που θα ενσαρκώσουν τους χαρακτήρες επί σκηνής. Επομένως, απαιτείται βαθιά γνώση της υποκριτικής τέχνης, για να μεταφραστεί σωστά ένα ιψενικὸ δράμα. Κάθε σκηνή σκηνοθετείται ώστε να εξιχνιαστεί τι ακριβώς διαμείβεται μεταξύ των ηρώων. Το συνολικό οικοδόμημα, ως εκ τούτου, πρέπει να γίνεται προσβάσιμο κι απ᾿ τον απλό θεατή που δεν έχει κάποια ιδιαίτερη θεατρική παιδεία.

Αυτό ακριβώς πράττει και η σκηνοθέτις Άντζελα Μπρούσκου με τη φετινή θεατρική επιλογή της, την «Hedda Gabler» του Henrik Ibsen, του κορυφαίου του κριτικού κοινωνικού ρεαλισμού. Η παράσταση δίνεται στο χώρο του παλαιού ξενοδοχείου «Μπάγκειον». Του ξενοδοχείου που έχτισε ο Γερμανός αρχιτέκτονας Έρνστ Τσίλερ μεταξύ των ετών 1890 – 1894 και φέτος γίνεται ο δραματικός τόπος για να «στηθεί» η ιστορία της ξακουστής Hedda. Ήδη δόθηκε μια παράταση στις παραστάσεις οι οποίες θα ολοκληρωθούν την Κυριακή 1η Απριλίου 2018.

 

Η Παρθενόπη Μπουζούρη (Έντα Γκάμπλερ), η Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου (Τέα Έλβστεντ) και ο Ανδρέας Κωνσταντίνου (Γέργκεν Τέσμαν), στο “Μπάγκειον”. (Φωτογραφία από τη γενική δοκιμή)

 

Φυσικά και μόνο η υπογραφή της Άντζελας Μπρούσκου αποτελεί είδηση αφού κάθε φορά με έναν ιδιαίτερο τρόπο βάζει τα πράγματα σε νέα βάση και φωτίζει με τον φακό της άγνωστες πτυχές στους χαρακτήρες των ηρώων ενώ παράλληλα αποκαλύπτει καλά κρυμμένες ιστορίες στα κείμενα των συγγραφέων.

 

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου στον ρόλο του Άιλερτ Λέβμποργκ. Εδώ με την Παρθενόπη Μπουζούρη και την Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου. (Φωτογραφία από τη γενική δοκιμή).

 

Η αριστοτεχνική δομή, η γεμάτη ανατροπές εξέλιξη της μυθοπλασίας, η ψυχογραφική δεινότητα του Ίψεν στον σχεδιασμό των χαρακτήρων, η ποίηση της γραφής, ακόμα και στις φαινομενικά απολύτως ρεαλιστικές σκηνές της, είναι μερικές μόνον από τις μεγάλες αρετές της «Hedda Gabler», που διατηρούν το έργο αυτό πάντα επίκαιρο και ζωντανό σε όλο τον κόσμο.

***

Η Χριστίνα Παπαδοπούλου (ως Μπέρτα) και η Ειρήνη Αϊβαλιώτου (ως δεσποινίς Γιούλε Τέσμαν), στο ξεκίνημα της παράστασης. Η φωτογραφία είναι από τη γενική δοκιμή.

 

* Χριστίνα Παπαδοπούλου (Μπέρτα): Συγκίνηση! Αυτή είναι η πρώτη θεατρική δουλειά στην οποία συμμετέχω…

* Ειρήνη Αϊβαλιώτου (Δεσποινίς Γιούλε Τέσμαν): Έκπληξη η πρόταση της κυρίας Μπρούσκου να αφήσω για λίγο το catisart.gr για χάρη του… ανιψιού μου Γέργκεν Τέσμαν.

 

Ο Φιντελ Ταλαμπούκας (δικαστής Μπρακ) με την Παρθενόπη Μπουζούρη. Φωτογραφία από τη γενική δοκιμή.

 

* Φιντέλ Ταλαμπούκας (Δικαστής Μπρακ): Η «Έντα Γκάμπλερ» είναι ένα πολύ σημαντικό κείμενο που σημάδεψε την εποχή του. Προκλητικό και προβοκατόρικο ως δομή και εξέλιξη εισήγαγε ένα νέο τύπο γυναίκας που δεν μπορεί να ανεχτεί τον βαρετό, βάρβαρο και χωρίς «ομορφιά» κόσμο των ανδρών.

* Θάνος Παπακωνσταντίνου (Άιλερτ Λεβμποργκ): Έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον που παρουσιάζουμε ένα έργο του οποίου το κεντρικό πρόσωπο έχει μια απόλυτη εμμονή με την ομορφιά σ’ ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο που σχεδίασε μεν ο Τσίλερ, βρίσκεται δε στην Ομόνοια που είναι σχεδόν το ανάποδο της ομορφιάς.

* Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου (Τέα Έλβστεντ): Στην Έντα Γκάμπλερ βλέπουμε για πρώτη φορά να αναφέρεται ο όρος «τρίγωνο» μέσα στο ίδιο το κείμενο. Στο έργο δημιουργούνται διαφόρων ειδών τρίγωνα, η Τέα, όπως και τα υπόλοιπα πρόσωπα, αποτελούν κάποιες πλευρές.

 

Γιέργκεν Τέσμαν, δεσποινίς Γούλε Τέσμαν και Έντα Τέσμαν… Φωτογραφία της Άντζελας Μπρούσκου.

 

* Ανδρέας Κωνσταντίνου (Γιέργκεν Τέσμαν): Το έργο δεν θα ήταν τόσο δραματικό αν εξέλιπαν τα κωμικά στοιχεία. Είναι δραματικό ακριβώς επειδή υπάρχει αυτό το αντίβαρο το οποίο τελικά το κάνει και αριστούργημα.

* Παρθενόπη Μπουζούρη (Έντα Γκάμπλερ): Το έργο είναι αριστουργηματικά γραμμένο. Είναι μάθημα γραφής. Ένα φλεγόμενο παγόβουνο. Κάθε λέξη έχει αξία και ό,τι δεν λέγεται γίνεται αντιληπτό τόσο καθαρά. Ο Ίψεν εν έτει 1890 ανεβάζει στη σκηνή μια ηρωίδα του 21ου αιώνα.

 

Η Άντζελα Μπρούσκου στο φινάλε της πρεμιέρας με τους ηθοποιούς της.

 

* Άντζελα Μπρούσκου: Δεν πιστεύω ότι η Έντα Γκάμπλερ έχει μνησικακία και φθόνο. Είναι ένα χαρισματικό άτομο που έχει εγκλωβιστεί και ασφυκτιά μέσα σε ένα περιβάλλον που της έχει δώσει ένα ρόλο που δεν θέλει να τον παίξει. Δηλαδή το να είναι μια σύζυγος, να είναι στη σκιά ενός άντρα και να μην μπορεί να εξελιχθεί ατομικά και δημιουργικά σαν ύπαρξη.

***

Hedda Gabler

του Henrik Ibsen

Παράταση: Μέχρι και την Κυριακή 1η Απριλίου 2018

Σταθμός μετρό «Ομόνοια». Από την έξοδο «Αθηνάς – Σταδίου» φτάνετε ακριβώς στην είσοδο του ξενοδοχείου «Μπάγκειον».

Συντελεστές παράστασης

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία – εικαστική άποψη: Άντζελα Μπρούσκου

Μουσική: Nalyssa Green

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Στέβη Κουτσοθανάση

Εκτέλεση παραγωγής: Ευάγγελος Κώνστας – Constantly Productions

Παίζουν: Παρθενόπη Μπουζούρη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Ειρήνη Αϊβαλιώτου, Χριστίνα Παπαδοπούλου.

***

Χρήσιμα στοιχεία

“Μπάγκειον”, ιστορικό ξενοδοχείο – μνημείο

Πλ. Ομονοίας 18

Σταθμός μετρό Ομόνοια. Η έξοδος «Αθηνάς – Σταδίου» σας φέρνει ακριβώς στην είσοδο του ιστορικού ξενοδοχείου.

Παραστάσεις: από 10 Φεβρουαρίου έως 25 Μαρτίου:

Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 9 μ.μ. και Κυριακή στις 7.30 μ.μ.

Τιμές: 10-15 ευρώ.

Προπώληση μέσω:

Link Προπώλησης:

https://www.viva.gr/tickets/theater/ksenodoxeio-mpagkeion/enta-gkampler/

Τηλεφωνικές κρατήσεις στο: 693.8500457

Πληροφορίες για τα Μ.Μ.Ε.: Μαρία Μπινίκου, Θεατρολόγος.  Μ[email protected]

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -