Giovanni Gastel: Ο φωτογράφος μόδας με το μοναδικό στυλ και την ποιητική ειρωνεία

Ο Giovanni Gastel γεννήθηκε στο Μιλάνο το 1955, ήταν ο τελευταίος από τα επτά αδέλφια του. Το 1967, στην ηλικία των δώδεκα ετών, ο Gastel αρχίζει να δείχνει την καλλιτεχνική του κλίση στο θέατρο, όπου πειραματίζεται ως τα δεκαεπτά του. Παράλληλα, αναπτύσσει ένα πάθος για την ποίηση και στα δεκαέξι του δημοσιεύει την πρώτη του ποιητική συλλογή, που την ονομάζει Casbah.

Η πρώτη του επαφή με τη φωτογραφία λαμβάνει χώρα στη δεκαετία του 1970. Από εκείνη τη στιγμή, μια μακρά περίοδος μαθητείας αρχίζει, στη διάρκεια της οποίας ο ίδιος φωτογραφίζει σε γάμους, κάνει πορτρέτα και τα πρώτα βήματα στο χώρο της μόδας, ενώ μια σημαντική ευκαιρία του δόθηκε το 1975-76, όταν άρχισε να εργάζεται για τον οίκο δημοπρασιών Christie’s.

 

 

Το σημείο απογείωσης είναι το 1981, όταν συναντά την Carla Ghiglieri η οποία γίνεται ο εκπρόσωπός του και τον εισάγει στον κόσμο της μόδας.

Μετά την πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό Annabella το 1982, ο ίδιος αρχίζει να συνεργάζεται με Vogue Italia και, στη συνέχεια, χάρη στη συνάντηση με τον Flavio Lucchini, διευθυντής του Edimoda, και Gisella Borioli συνεργάζεται με τα περιοδικά Mondo Uomo και Donna.

 

 

Από εκείνη τη στιγμή, η επαγγελματική δραστηριότητά του γίνεται πιο έντονη και ο ίδιος αρχίζει να συνεργάζεται με τα πιο έγκυρα περιοδικά μόδας, τόσο στην Ιταλία όσο και στο εξωτερικό, ειδικά στο Παρίσι.

Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών επεξεργάζεται το μοναδικό του στυλ, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια ποιητική ειρωνεία, ενώ το πάθος του για την τέχνη, τον οδηγεί να εισαγάγει στις εικόνες του ισορροπημένες συνθέσεις.

Η ατμόσφαιρα στις φωτογραφίες του είναι από την αγάπη του φωτογράφου – καλλιτέχνη για την περίοδο της αναγέννησης και η αισθητική από τα νεανικά του χρόνια, χάρη στην κομψότητα της μητέρας του όπως ο ίδιος αναφέρει στο βιογραφικό του.

Η καλλιτεχνική χειροτονία λαμβάνει χώρα το 1997, όταν η Triennale του Μιλάνου, του αφιερώνει μια ατομική έκθεση με περίπου 200 φωτογραφίες, σε επιμέλεια του ιστορικού σύγχρονης τέχνης Germano Celant.

Η επαγγελματική επιτυχία του απογειώνεται την επόμενη δεκαετία, μέχρι το σημείο στο οποίο το όνομά του εμφανίζεται σε περιοδικά τέχνης και μόδας, μαζί με σπουδαίους Ιταλούς φωτογράφους όπως Oliviero Toscani, Giampaolo Barbieri, Ferdinando Scianna, ή δίπλα σε εκείνα του Helmut Newton, Richard Avedon, Annie Leibovitz, Mario Testino και Jurgen Teller.

 

 

 

Αυτοπροσωπογραφία