Του Παναγιώτη Μήλα
«Χαίρομαι, γιατί στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί σημαντικοί νέοι άνθρωποι που παράγουν εξαιρετικό προϊόν επικοινωνίας.
Συνηθίζω να λέω ότι η διαφήμιση δεν γράφεται με λέξεις, αλλά με ιδέες. Πιστεύω ότι οι ιδέες δεν επηρεάζονται από τις οικονομικές, πολιτιστικές και κοινωνικές αλλαγές.
Ζούμε σε μια εποχή που κάνει τη δουλειά των νέων δημιουργών πολύ πιο δύσκολη και, κυρίως, πιο σύνθετη. Οι δημιουργοί καλούνται να μετατρέψουν έναν αφρισμένο ωκεανό σε ακύμαντη λιμνοθάλασσα, για να είναι καλοτάξιδες οι ιδέες τους».
***
Τα λόγια που μόλις διαβάσατε ανήκουν στον Γιάννη Ευσταθιάδη, ένα εκ των κορυφαίων της ελληνικής διαφήμισης. Οι παραπάνω 77 λέξεις είναι από μόνες τους ένα μάθημα για καθέναν που θέλει να διακριθεί ως δημιουργός σε αυτόν τον δύσκολο και απαιτητικό τομέα. Στον χώρο αυτό που βασικός στόχος είναι να κάνεις τον «αφρισμένο ωκεανό, μια ακύμαντη λιμνοθάλασσα»…
***
Ο Γιάννης Ευσταθιάδης αν διαβάσει τα σχόλια αυτών που έγραψαν την άποψή τους για την πρόσφατη διαφήμιση της Cosmote με τον τίτλο «Για μια άλλη αρχή», σίγουρα θα καμαρώσει βλέποντας πως τον ακολουθούν δυνατά μυαλά που φτιάχνουν διαφημίσεις με ιδέες και όχι με λέξεις. Ασφαλώς ο Ευσταθιάδης θα καμαρώσει διπλά βλέποντας ότι κατάφερε με το δικό του foss να φωτίσει τον δρόμο των διαδόχων του σε κάθε πόστο της διαφημιστικής αλυσίδας.
***
Η διαφήμιση «Για μια άλλη αρχή» έχει τρία πολύ στέρεα θεμέλια:
* Πρώτα τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, τον περίφημο «Χορό σε 11/8» από το θεατρικό έργο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Λουίτζι Πιραντέλο, που ανέβηκε στο «Θέατρο Αθηνών» από τον Δημήτρη Μυράτ και τη Βούλα Ζουμπουλάκη το 1961.
* Μετά τους στίχους του Γιάννη Ρίτσου από το έργο του «Οι Γειτονιές του Κόσμου», του 1949 – 1951.
* Και τέλος την υποβλητική φωνή του Στέλιου Μάινα.
***
Από εκεί και πέρα τον λόγο πήρε η δημιουργική ομάδα της Foss Productions S.A. η οποία μέσα στις απαγορευτικές συνθήκες της καραντίνας, λόγω κορονοϊού, κατάφερε να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, να απογειωθεί και να μας απογειώσει…
Όπως είπαν οι «παίχτες» αυτής της ομάδας: «Όταν όλοι κάνουν τα πάντα για μια νέα αρχή, εμείς θέλουμε να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούμε. Για να γίνει ξανά ο κόσμος μας, καλύτερος για όλους. Όπως ο ίδιος ο ποιητής εμπνεύσθηκε από τους συντρόφους του και έδωσε έναν τέτοιο προσωπικό αγώνα κατά τη διάρκεια μίας τόσο κρίσιμης δεκαετίας για τη χώρα μας, έτσι και τώρα το λυρικό αφήγημα της ποίησής του μπορεί να μας εμψυχώσει όλους και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, να νιώθουμε ότι είμαστε όλοι μαζί, συμπράττοντας για να βγει νικήτρια η χώρα μας».
***
Στον «εξοπλισμό» της Foss αυτή τη φορά υπήρχαν δεκάδες ζευγάρια προστατευτικά γάντια, εκατοντάδες μπουκαλάκια αντισηπτικού, δεκάδες μάσκες και ένα μέτρο για να μετρούν και να κρατούν την επιτρεπόμενη απόσταση ασφαλείας μεταξύ των συντελεστών. Στο τέλος έφτασαν όλοι στον τερματισμό και έκοψαν το νήμα τη στιγμή που έπρεπε έτσι ώστε η διαφήμιση να βγει στο αέρα την ώρα που είχε προγραμματιστεί.
***
Η ομάδα της Foss έκανε επίσης κάτι που – κατά τη γνώμη μου – είναι προκλητικά ανατρεπτικό: Έκαναν μια διαφήμιση για λογαριασμό της Cosmote χωρίς να πουν λέξη για την εταιρεία. Έκαναν ένα τρυφερό, διακριτικό, συγκινητικό και αξέχαστο έργο τέχνης που θα μείνει στην ιστορία της ελληνικής διαφήμισης. Όπως έμεινε ο Ακάκιος με τα μακαρόνια, ο Λαλάκης ο εισαγόμενος, ο Αγαπούλας, ο Ομορφάντρας, η Φουκαριάρα η μάνα μου, Ο «κουτί – κουτί», Ο «πουτ δε κοτς ντάουν σλόουλι» κλπ. κλπ.
Η διαφορά όμως τώρα είναι βασική. Σε αυτή τη διαφήμιση δεν υπάρχει ένας πρωταγωνιστής που να ξεχωρίζει με όσα λέει. Στη διαφήμιση αυτή υπάρχουν πολλές πρωταγωνίστριες: Είναι η Καραντίνα. Είναι η Προσμονή. Είναι η Ελπίδα. Είναι η Επιμονή και η Αγωνιστικότητα. Είναι η Εμπιστοσύνη. Είναι η Εκκίνηση…
Υπάρχει όμως και άλλη μια διαφορά που την παρατηρώ εγώ ως θεατής. Μια ουσιαστική διαφορά. Είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα του Γιάννη Ευσταθιάδη:
• Η διαφήμιση αυτή της Foss Productions S.A. προβάλει την «ακύμαντη λιμνοθάλασσα» [αυτών που τηρούν τους κανόνες] με τη βεβαιότητα πως [όπως δείχνουν τα μάτια του μικρού εγγονού] η πίστη στις αποφάσεις της Πολιτείας θα μετατραπεί σε «αφρισμένο ωκεανό» δημιουργικότητας, επανάκτησης του χαμένου εδάφους και επανεκκίνησης την αμέσως επόμενη μέρα…
***
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρω τους συντελεστές – δημιουργούς αυτής της διαφήμισης. Τα ονόματα τα έχω γράψει χωρίς κάποια συγκεκριμένη σειρά και χωρίς ιδιότητες. Απλά έτσι όπως τα αναζήτησα και τα βρήκα στο facebook, μιας και οι άνθρωποι αυτοί έχουν ένα …«κουσούρι»: Προτιμούν να εργάζονται σκληρά προσηλωμένοι 1.000% στο έργο τους και αποφεύγουν να αυτοδιαφημίζονται περιφέροντας αυτάρεσκα το «εγώ» τους.
«Για μιαν άλλη αρχή» λοιπόν εργάστηκαν:
Η Αγγελική Κορνελάτου, ο Μιχάλης Κροκίδης, ο Πάνος Σαμπράκος, ο Λάμπης Χαραλαμπίδης, η Νάνσυ Κακλαμάνου, η Δάφνη Λοκοβίτη, ο Epameinondas Ma, ο Γιώργος Μπόζας, ο Gert Tzafa, ο Μάνθος Γ. Σαρδής, ο Λεωνίδας Πανονίδης, ο Αλέξανδρος Βουτσινάς, η Λιάνα Μόσχου, η Βέτα Χατζηϊωάννου, η Τίνα Κουμπαράκη, η Σοφία Δημοπούλου, η Ολυμπία Κάππου, ο Δημήτρης Σκιαδόπουλος, η Λήδα Παπαμιχαήλ, ο Στέλιος Κοτιόνης, ο Στέφανος Γκάνος, η Γεωργία Μαντίδου και Δημήτρης Μπαρμπούτης.
Επίσης συνεργάστηκε το γραφείο Ready2cast.
Σε όλους ένα μεγάλο «ευχαριστώ» και άλλο ένα μεγάλο «μπράβο».
***
Όμως τώρα ας ακούσουμε και όσα λένε εκείνοι που αυθόρμητα σχολιάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα «συν» και τα «πλην» αυτής της διαφήμισης… Στην αντιγραφή των σχολίων δεν έγινε επιλογή. Είναι όλα έτσι όπως ακριβώς γράφτηκαν. Φυσικά δεν είναι όλα. Απλά ένα πολύ μικρό ενδεικτικό απόσπασμα που δείχνει πώς 1 λεπτό και 17 δευτερόλεπτα έχουν τόση συμπυκνωμένη δύναμη ώστε να μας κάνουν να προβληματιστούμε και για το σήμερα και κυρίως για το αύριο…
***
-Μια από τις πιο ωραίες ανθρωποκεντρικές διαφημίσεις.
-Το πανό είναι όλα τα λεφτά.
-Υπέροχη διαφήμιση. Υπέροχα πλάνα και μουσική. Μπράβο σε όσους συμμετείχαν.
-Πόσες διαφημίσεις των τελευταίων χρόνων της ελληνικής τηλεόρασης σε κάνουν να βουρκώσεις και να συγκινηθείς βαθύτατα με τα πλάνα και τη μουσική; Μόνο μία! Η δικιά σας! Πολλά συγχαρητήρια παιδιά! Αισθάνομαι περήφανος που είμαι πελάτης σας.
-Θέλει «κοχόνες» για να βάλεις τέτοιο πανό σε διαφήμιση! Well played Cosmote!!
-Όλοι εμείς οι τεχνικοί της «πρώτης γραμμής» του Ομίλου κάτι τέτοιες στιγμές νιώθουμε υπερήφανοι για την προσπάθεια που κάνουμε καθημερινά.
-Παιδιά, μετά από όλο αυτό σίγουρα θα βγούμε πιο δυνατοί και πιο ανθρώπινοι. Θα εκτιμήσουμε τις απλές καθημερινές στιγμές και θα καταλάβουμε πόσο σημαντικές είναι. Υπέροχη διαφήμιση. Συγχαρητήρια! ΥΓ1. Το πανό τα λέει όλα, μπράβο που το δείξατε. ΥΓ2 Υπομονή σε όλους. Σύντομα θα περάσει κι αυτό.
-Όταν η μουσική του παρελθόντος έρχεται να παρηγορήσει το παρόν και να ονειρευτεί ένα καλύτερο αύριο…
-Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις συναντά τον Γιάννη Ρίτσο, η Ελλάδα ξεπροβάλλει αγέρωχη, με τα βουνά, τα αδάμαστα πελάγη… Και τους ανθρώπους της, αυτούς που η φωνή τους γίνεται όλων μας η φωνή. Υποκλινόμαστε σε όσους μάχονται για εμάς τώρα, και πάντα. Και όπως εμείς υποκλινόμαστε, η γαλανόλευκη σημαία αγγίζει το γαλάζιο του ουρανού.
-Σας ευχαριστούμε για την προστασία σας! Παρακαλούμε να φέρεστε σωστά στους εργαζόμενούς σας, τώρα και πάντα!
-Αρμονικός συνδυασμός εικόνας και ήχου!!! Και το πανό δείχνει ακριβώς την πραγματικότητά μας… Συγχαρητήρια!!!
-Proud of this company… Γιατί τα πιο σημαντικά, είναι τα καθημερινά..
-Μπράβο! Μια διαφήμιση με ένα ανθρώπινο μήνυμα πολύ συγκινητικό. Ειδικά η σκηνή που ακουμπάει το χέρι του μικρού με τους παππούδες στο τζάμι είναι ό,τι πιο συγκλονιστικό έχουμε δει… Κουράγιο αδέρφια θα βγούμε νικητές!!!
-Ανατρίχιασα!!! Θα περάσει κι αυτό! Ευχαριστούμε απέραντα Cosmote γιατί είσαι πραγματική λύση!!!
-Σπάνια βλέπω διαφημίσεις. Η μουσική με έφερε εδώ και τελικά πρόσεξα και τη διαφήμιση…
-Μπράβο σας πολύ καλή δουλειά!!!
-Η ωραιότερη διαφήμιση που έχω δει ποτέ… Μπράβο…
-Συγκινητική η φωνή του Στέλιου Μάινα!!! Σε ταξιδεύει… Σε αυτήν τη μαγική διαφήμιση!!!
-Μπράβο σε όλους που εργάζονται σκληρά. Που πεθαίνουν κάθε μέρα για μας. Για ένα καλύτερο μέλλον για μας!!!
-Συγχαρητήρια υπέροχη διαφήμιση. Ο καλύτερος συνδυασμός μουσικής, στίχων, εικόνας και φωνής.
-Συγχαρητήρια στην εταιρεία που έφτιαξε αυτήν τη διαφήμιση. Μας μεταδίδει ένα μήνυμα που σου δημιουργεί συναίσθημα. Cosmote, συνέχισε έτσι.
-Τέλεια διαφήμιση θα σας πω και κάτι άλλο: Παιδιά μείνετε στο σπίτι για λιγότερα κρούσματα… Πάμε δυνατά και μένουμε…
-Μπράβο ρε Cosmote! Για αυτό θα είσαι πάντα η Νο1…
-Από τις καλύτερες διαφημίσεις. Μπράβο σε όλους σας.
-Με αυτά τα σποτ σίγουρα θα κάνετε τον κόσμο μας καλύτερο! Συγχαρητήρια!
-«Στις 5 ναι, στη διασταύρωση… Δικός μας είναι ο κόσμος»… Έπρεπε να πείτε και τη συνέχεια του στίχου…
-Μπράβο στη συφοριασμένη διαφήμιση. Ό, τι πρέπει για ένα ευχάριστο και αισιόδοξο Πάσχα. Μπράβο. Ήδη ψάχνω τρόπους αυτοκτονίας…
-Ριγώ, κλαίω, σκέφτομαι, προβληματίζομαι, αισθάνομαι, αναπνέω, ευχαριστώ που ζω. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα όλα αυτά ξυπνούν μέσα μου. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι διαφήμιση ενός παρόχου, απλά με άγγιξε, μπράβο…
-Το πανό στην Πέτρου Ράλλη είναι ακατάλληλο!!! Η διαφήμιση παίζει όλη μέρα από το πρωί!!! Ώρες που βλέπουν και μικρά παιδιά που γνωρίζουν ανάγνωση!!! Κατά τα άλλα μια πολύ ωραία διαφήμιση.
-Πουθενά στο βίντεο η Αστυνομία που έχει πέσει πάνω της το μεγαλύτερο βάρος. Ντροπή σας.
-Se episimi diafimisi megalis etaireias «gamo ton koronoio»… TRAGIKO… Μpravos sas… Τa paidia sas avrio na to fonazoun… Gamo to koronoio… Kata ta alla i diafimisi EKSAIREITIKI… alla exei ena agkathi. Irema to leo…
-Χατζιδάκις μουσική και εικόνα με πανό «Γαμώ τον κορωνοϊό»… Άλλο επίπεδο… Τραγικοί ρε ντουγάνια που σας ανέθεσε τη διαφήμιση η Κοσμοτέ (ας μη μιλήσω για δαύτη, εξαιρούνται οι λίγοι εργαζόμενοι). Μάλλον θα είστε η ίδια εταιρεία με τις διαφημίσεις των Τζάμπο…
-Μία από τις καλύτερες διαφημίσεις όλων των εποχών με διττό μήνυμα! Πρώτον απευθύνει μήνυμα υποστήριξης στον ελληνικό λαό για την κρίση του κορωνοϊού και δεύτερον ένα μήνυμα προς τον Όμιλο τον ίδιο και τους ανθρώπους του για την αλλαγή που θα ακολουθήσει σύντομα!
-Βάζεις Ρίτσο, Χατζιδάκι και στα καπάκια «γαμώ τον κορωνοϊό». Ε, ναι μη μας πουν και ψευτοκουλτουριάρηδες… Για κλάματα είναι το σποτ. Εύγε στον διαφημιστή και στην Cosmote. Απορίας άξιο τι ήθελε να πει ο ποιητής…
-Πολλές φορές οι διαφημίσεις σε κουράζουν, αλλάζεις κανάλι. Αυτή την υπέροχη διαφήμιση την περιμένεις πως και πως να τη δεις και να την ακούσεις. Νιώθω πολύ όμορφα που είμαι συνδρομητής από την πρώτη στιγμή σε εσάς. Συγχαρητήρια COSMOTE!!!
-Μπράβο στους συντελεστές αυτής της καταπληκτικής διαφήμισης
-Παραμυθένια η μουσική υπόκρουση του Χατζιδάκι!!! Κάντε υπομονή. Θα περάσει και αυτό!!!
-Πολύ ωραία διαφήμιση και ωραία επιλογή μουσικής, πώς θα βρω το τραγούδι;
-Αυτή η διαφήμιση με άγγιξε πραγματικά. Όποιος πει το αντίθετο είναι από άλλο πλανήτη… Μεγάλο μπράβο στους δημιουργούς…
-Υπέροχη διαφήμιση. Μιλάει στην καρδιά! Μπράβο σε όσους συμμετείχαν και σε όσους δουλεύουν για όλους μας! Για να έχουμε τους ανθρώπους μας κοντά μας αν και μακριά.
-Proud to be a member of OTE.
-Χρόνια πολλά σε όλους τους συνάδελφους που είμαστε στην πρώτη γραμμή άλλα και σε αυτούς που είναι στο σπίτι και μας βοηθάνε. Ελπίζουμε να τελειώσει γρήγορα και με όλους τους ανθρώπους ζωντανούς.
-Το πανό βέβαια δεν θα το έβαζα, επειδή βλέπουν και μικρά παιδιά αλλά οφείλω να παραδεχθώ ότι με άφησε άφωνο το ότι το βάλατε μέσα στη διαφήμιση.
-Τέλεια διαφήμιση! Μια από τις μόνες που μας έκανε να κλάψουμε και να συγκινηθούμε! Μπράβο στην Cosmote! Μπράβο!
-Είμαστε εδώ, δίπλα σας αλλά από το σπίτι, για κάθε ανάγκη σας! Το λιγότερο που μπορώ να πω είναι πως η διαφήμιση είναι καταπληκτική! Ένα λιθαράκι ακόμα που με κάνει να νιώθω υπερήφανο μέλος της οικογένειας του ΟΤΕ.
-Cosmote μας έχεις τρελάνει με τη διαφημισάρα σου!
-Σημειωτέον είμαι στην Wind αλλά η αλήθεια να λέγεται!
-Έτσι! «Γαμώ τον κορονοϊό, θέλω να σε δω». Εκεί στο «γαμώ» είναι όλα τα λεφτά πάντως χαχαχα…
-Ωραία διαφήμιση αλλά το πανό είναι λίγο ακραίο, αν θέλετε να είσαστε σωστοί προς τα παιδιά που βλέπουν (όχι ότι δεν ξέρουν τη λέξη αλλά μην το κάνουμε και βούκινο)…
-Για εμάς τους τεχνικούς του Ομίλου που είμαστε καθημερινά έξω, αλλά και για όλους όσοι βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή» για το κοινό καλό των συμπολιτών μας (νοσοκομεία, σώματα ασφαλείας, super market κ.λπ), αυτές οι εικόνες και το μήνυμα που δίνουν, αντικατοπτρίζουν τον λόγο που προσπαθούμε! «Για να γίνει ξανά ο κόσμος μας, καλύτερος για όλους». Μπράβο στα παιδιά που συμμετείχαν στην καμπάνια. Καλή συνέχεια!
-Χριστέ μου πόσο πολύ με συγκίνησε η διαφήμιση τόσο ώστε να κλαίω με λυγμούς. Περιμένω να φέρω στον κόσμο το δεύτερο κοριτσάκι μου όμως αυτή η διαφήμιση μου δίνει κουράγιο και ελπίδα… Εύχομαι ολόψυχα σε όλους τα καλύτερα. Αρκεί να υπάρχει αγάπη και υγεία και όλα θα γίνουν. Θα μαζευτούμε όλοι μαζί ξανά σε ένα τραπέζι. Με φαγητό, κρασί, οικογένεια και καλούς φίλους… Ευχές σε όλους.
-Κακή διατύπωση κι έκφραση. Σαφώς γίνεται επίκληση στο συναίσθημα αλλά με μια ιδιαίτερη προσοχή στις εικόνες και στα λεγόμενα του ομιλητή της διαφήμισης θα προσέξετε ότι δεν ευσταθούν. Ένα παράδειγμα: «Δεν έχω καιρό να μη μισώ (δείχνοντας μια εικόνα με ένα πανό σε μια εθνική οδό στο οποίο επάνω γράφεται το εξής «γαμώ τον κορωνοϊό, θέλω να σε δω») άρα, το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να μισούμε… Συνδυασμένο με την εικόνα θα πρέπει να μισούμε κάτι άυλο, όσους έχουνε νοσήσει, την κατάσταση που μας έβαλε αυτός ο ιός, τους αστυνομικούς που μας κάνουν ελέγχους και τους πολιτικούς για τα δραστικά μέσα κ.ο.κ. Δεν το λέω κακοπροαίρετα απλά θεωρώ πως γίνεται πολύ κακή χρήση του διαφημιστικού λόγου με επίκληση στο ήθος του αποδέκτη και επίκληση του συναισθήματος…
-Αυτή τη διαφήμιση, όπως είναι, τη βάζεις να παίζει όπου σου ζητάει το ίντερνετ να αποδείξεις ότι είσαι άνθρωπος και όχι ρομπότ. Είσαι άνθρωπος; Πατάς like. Είσαι ρομπότ; Πατάς dislike.
-Εγώ που υπηρετώ αυτήν την εταιρεία εδώ και χρόνια και που είμαι στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησής της, συγκινήθηκα πραγματικά σήμερα. Και θα συνεχίσω ακάθεκτη…
-Πάντα σιχαινόμουν την τυπολατρία του ΕΣΡ και δεν με ενόχλησε ούτε με έβλαψε ποτέ κανένα μπινελίκι που ακούστηκε στην τηλεόραση. Ούτε και πιστεύω ότι θα διαφθαρούν τα παιδιά με μια βρισιά. Παρόλο που δεν είμαι ευαίσθητος με το θέμα με ενόχλησε λίγο (με ξένισε περισσότερο) η προβολή του πανό γιατί απλά προκαλεί για να προκαλεί. Δεν θα άλλαζε τίποτα στο μήνυμα αν δεν υπήρχε. Και καταλαβαίνω ότι το βάλανε για να γυρίσουν κεφάλια να δουν τη διαφήμιση. Αλλά δεν νομίζω να ταιριάζει με το ύφος της μουσικής του Χατζιδάκι. Νομίζω πλέον ότι αντί να σου αφήσει αίσθημα συγκίνησης, σου μένει στο μυαλό ως μια διαφήμιση που σκόπευε να προκαλέσει μόνο και μόνο για να σου εντυπωθεί εντονότερα. Ίσως είμαι εγώ περίεργος. Τι να πω…
-Όχι, δεν κλαίω! Ένα σκουπιδάκι μπήκε στο μάτι μου…
-Και για όσα παιδιά δημοτικού δεν το είχαν προσέξει περνώντας από κάτω, να σας το δείξουμε εμείς. Τώρα που είστε και κλεισμένα στο σπίτι σας, και βλέπετε όλη μέρα τηλεόραση…
-Επίσης γιατί να κάνουν άλλοι πιο viral διαφημίσεις; Συγκινητικές έχουν όλοι. Viral όμως; Αυτό θα πει «εταιρική κοινωνική ευθύνη». Προς τους «cool guys» μόνο. Όχι προς τα παιδιά. Ποιος ασχολείται με αυτά; Μούρη να πουλάμε κι όλα καλά.
-Πόσα φράγκα δώσατε για να πάρετε το μουσικό θέμα του Χατζιδάκι; Είδες η φτώχεια τι κάνει;
-Από τις καλύτερες (αν όχι η καλύτερη) διαφήμιση των τελευταίων χρόνων… Η επιλογή του συγκεκριμένου κομματιού του Μάνου Χατζιδάκι απλά απογειώνει και μας αφήνει μια γλυκιά γεύση. Μπράβο στην Cosmote. Εύχομαι σύντομα να βγούμε από όλα αυτά… Συγχαρητήρια!!!
-Ένα μεγάλο μπράβο στους δημιουργούς της και ένα ακόμα μεγαλύτερο ευχαριστώ στους αφανείς ήρωες των ημερών αυτών…
***
«Δεν έχω καιρό να κουραστώ.
Δεν έχω καιρό να σταυρώσω τα χέρια μου.
Δεν έχω καιρό να μην αγαπώ, να μη μισώ, να μη θέλω, να μη σκοτώνομαι.
Δος μου το χέρι σου – κι απ’ την αρχή – μιαν άλλη αρχή.
Στις 5, ναι, στη διασταύρωση. Δικός μας είναι ο κόσμος».
***
Αυτοί οι στίχοι ανήκουν στην ποιητική συλλογή του Γιάννη Ρίτσου «Οι γειτονιές του κόσμου» που γράφτηκε από το 1949 ως το 1951, κατά τη διάρκεια της εξορίας του στη Μακρόνησο και στον Άι Στράτη.
***
Το τηλεοπτικό σποτ είναι δημιουργία της διαφημιστικής εταιρείας Ogilvy Greece σε παραγωγή της Foss Productions S.A.
***
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ