13.1 C
Athens
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025

Το «Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα γίνεται «παράθυρο με θέα» στο μυαλό του ανθρώπου

Του Παναγιώτη Μήλα

 

«Επικίνδυνα παιχνίδια του μυαλού άμα δεν ξέρεις πότε και πώς πρέπει να φρενάρεις».

 

Με αυτή τη φράση ολοκληρώνει την παρουσία του στη σκηνή ο Αντίνοος Αλμπάνης, πρωταγωνιστής της παράστασης «Το φινιστρίνι» που έγραψε ο Βασίλης Ρίσβας και σκηνοθέτησε ο Πέτρος Φιλιππίδης, στο Από Μηχανής Θέατρο.

 

Ασφαλώς δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε «παράθυρο με θέα». Αν ήταν έτσι θα ήταν κάτι εύκολο. Όμως – ευτυχώς – πρόκειται μόνο για ένα απλό «Φινιστρίνι». Λέω ευτυχώς επειδή έτσι εμείς ως θεατές επικεντρώνουμε το βλέμμα μας στα πιο σημαντικά στοιχεία του ανθρώπου, του πρωταγωνιστή… Παρακολουθούμε κάθε του βήμα. Κάθε «βήμα» της σκέψης του. Είτε τρέχει σε έναν μεγάλο ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, είτε σε μια κεντρική λεωφόρο, είτε σε μια συνοικιακή οδό.

 

Βλέπουμε τον πρωταγωνιστή σε μια κακοτράχαλη ανηφόρα, σε μια επικίνδυνα γλιστερή κατηφόρα ή χαμένο μέσα σε ένα πυκνό σκοτεινό δάσος. «Ακούμε» τα προβλήματά του καθώς προσπαθεί να ολοκληρώσει την πορεία του στην άνυδρη έρημο ή όταν δεν ξέρει από πού να πιαστεί σε μια παγωμένη πεδιάδα…

 

«Το Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα κάνει ακτινογραφία στο μυαλό του πρωταγωνιστή με τρόπο διακριτικό και ενδελεχή. Με σύστημα αποτελεσματικό που δεν αφήνει πληγές στην ψυχή του.

 

 

***

 

 

“Το Φινιστρίνι”. Ο πρωταγωνιστής Αντίνοος Αλμπάνης.

 

 

Όπως διαβάζουμε στο σημείωμα των συντελεστών: «Πρόκειται για μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Είναι το παράθυρο που κλείνουμε και σφραγίζουμε για να μη βλέπουμε και να μην ακούμε τι γίνεται έξω απ’ το «κελί» μας, γιατί αδυνατούμε να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες, την κατάθλιψη και την ανικανότητά μας να επικοινωνήσουμε με τους άλλους.

Έτσι διαλέγουμε να αποσυρθούμε στο μικρό προσωπικό μας σύμπαν και να κατηγορούμε για την ανεπάρκειά μας οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο εκτός απ’ τον πραγματικό υπεύθυνο, τον εαυτό μας.
Κι όταν επιτέλους έρχεται εκείνη η ευλογημένη στιγμή που αποφασίζουμε να ενεργοποιηθούμε, να ανοίξουμε το παράθυρο και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, συνειδητοποιούμε με πανικό ότι τίποτα εκεί έξω δεν είναι πια το ίδιο. Ο ήρωας του έργου εν τέλει κραυγάζει για βοήθεια. Το θέμα είναι, υπάρχει κάποιος να τον ακούσει; Κι αν τον ακούσει, θα βοηθήσει ή θα διπλοσφραγίσει και το δικό του παράθυρο;

Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει και να ξεπεράσει το μέλλον».

 

***

 

Στο “Από Μηχανής Θέατρο”: “Το Φινιστρίνι” με πρωταγωνιστή τον Αντίνοο Αλμπάνη.

 

 

Είναι ένας 55λεπτος μονόλογος που εύχεσαι να μην τελειώσει…

 

Δέσποινα Βολίδη σχεδίασε τα σκηνικά και τα κοστούμια δημιουργώντας τον κατάλληλο καμβά γι’ αυτόν τον θεατρικό πίνακα ζωγραφικής…

 

Ιάκωβος Δρόσος, που είχε τη μουσική επιμέλεια, παρακολούθησε με αριστοτεχνικό τρόπο τα «ναι» και τα «όχι» του ήρωα…

 

Γιώργος Αγιαννίτης, στο σχεδιασμό των φωτισμών, έπαιξε σημαντικό ρόλο μιας και η δομή του έργου απαιτούσε την ουσιαστική συνδρομή και δημιουργική παρέμβασή του…

 

-Σίγουρα ακούραστοι «μαραθωνοδρόμοι» οι βοηθοί σκηνοθέτη: Ο Χάρης Χιώτης και η Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη. Ασφαλώς ο σκηνοθέτης θα τους μετέτρεψε σε δρομείς ταχύτητας…

 

***

 

“Το Φινιστρίνι”. Ο σκηνοθέτης Πέτρος Φιλιππίδης και ο πρωταγωνιστής Αντίνοος Αλμπάνης.

 

 

«Το Φινιστρίνι» είναι μια μοναδική δημιουργία. Μια εξαιρετική θεατρική εμπειρία με τρεις υπογραφές:

 

-Ο συγγραφέας Βασίλης Ρίσβας μας αποκαλύπτει μια άλλη, άγνωστη πλευρά του ταλέντου του. Μας παρουσιάζει την ακτινογραφία ενός σύγχρονου ανθρώπου. Φωτίζει την καθημερινότητά του. Τις αγάπες, τις φιλίες, τους έρωτες και τα άγχη του. Τους προβληματισμούς και τις επιθυμίες του. Ένα κουβάρι μπλεγμένες σκέψεις τις ξεμπερδεύει και χαρίζει στη θεατρική μας κληρονομιά αυτόν τον εξαιρετικό μονόλογο. Μάλιστα ο συγγραφέας – λόγω της μακρόχρονης θητείας του στην τηλεόραση – θα μπορούσε να κάνει χρήση μιας τηλεοπτικής εύπεπτης συνταγής. Όμως προτίμησε τον δύσκολο δρόμο που σε κάποια σημεία του είναι και ποιητικός…

 

-Ο ηθοποιός Αντίνοος Αλμπάνης μας έδωσε την ευκαιρία να τον απολαύσουμε σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας. Πετυχαίνει να φωτίσει ακόμη και τις πιο σκοτεινές πλευρές του κειμένου και να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε στο πρόσωπό του ακόμη και μερικά δικά μας στοιχεία. Βαρύ το φορτίο που επωμίστηκε όμως ανταποκρίθηκε με τρόπο θαυμαστό σε αυτή τη δύσκολη αποστολή…

 

-Ο σκηνοθέτης Πέτρος Φιλιππίδης «έχτισε» μια σύγχρονη, μοντέρνα παράσταση ακολουθώντας με σεβασμό τους κανόνες της αρχαίας τραγωδίας και αποφεύγοντας – και αυτός – τις όποιες ευκολίες έχει από την τηλεοπτική του θητεία. Ο σκηνοθέτης ανέδειξε με δεξιοτεχνία και τις αρετές του κειμένου και τις ερμηνευτικές δυνατότητες του πρωταγωνιστή. Όλα βρίσκονταν στην κόψη του ξυραφιού και η παραμικρή αβλεψία θα μπορούσε να γκρεμίσει το όλον οικοδόμημα. Όμως ο Φιλιππίδης έδειξε το μεγαλείο του…

 

 

***

 

Στο “Από Μηχανής Θέατρο”, “Το Φινιστρίνι”: Ο σκηνοθέτης Πέτρος Φιλιππίδης με τον Αντίνοο Αλμπάνη.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

«Το Φινιστρίνι»
Του Βασίλη Ρίσβα
Σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη
Με τον Αντίνοο Αλμπάνη

 

*

Σκηνικά, κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη
Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Βοηθoί Σκηνοθέτη: Χάρης Χιώτης, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης
Ε mail: [email protected] και [email protected]

 

***

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Στην Κάτω Σκηνή
Διάρκεια: 55 λεπτά

 

***

 

Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13
Κρατήσεις: 210 523 2097

Προπώληση

ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ ΜΕ ΕΝΑ “ΚΛΙΚ”

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -