Αισχύλου “Αγαμέμνων” – Νέες φωτογραφίες και το πρόγραμμα της περιοδείας σε Ελλάδα και Κύπρο

 

Μετά τις παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, τις οποίες παρακολούθησαν 15.000 θεατές, ο «Αγαμέμνων» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα.

 

Οι επόμενοι σταθμοί της περιοδείας είναι οι εξής:

10 Ιουλίου

ΒΕΡΟΙΑ-ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»

 

12 Ιουλίου

ΒΟΛΟΣ-ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»

 

14 &15 Ιουλίου

ΚΥΠΡΟΣ-ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ 2018

18 Ιουλίου


ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ

 

19 Ιουλίου

ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

21 Ιουλίου


ΧΑΛΚΙΔΑ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ (Πάρκο Λαού)

 

23 Ιουλίου


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΟΙΚΟΠΑΡΚΟΥ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ

 

25 Ιουλίου

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

26 Ιουλίου

ΣΕΡΡΕΣ-ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ

 

27 Ιουλίου

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΩΔΩΝΗΣ


28 Ιουλίου

ΚΟΖΑΝΗ-ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ


31 Ιουλίου


ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ-ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΙΝΙΑΔΩΝ


1 Αυγούστου


ΣΠΑΡΤΗ-ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ


2 Αυγούστου

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ


3 Αυγούστου

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ


5 Αυγούστου

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ

 

31 Αυγούστου

ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

 

3 Σεπτεμβρίου

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ


5 Σεπτεμβρίου

ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ


6 Σεπτεμβρίου

ΠΑΤΡΑ-ΡΩΜΑΪΚΌ ΩΔΕΙΟ


7 Σεπτεμβρίου

ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ


18 Σεπτεμβρίου

ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ-ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ «ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ»


19 Σεπτεμβρίου

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΙΝΤΗΣ»

Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, μετά την επιτυχία του “Επτά επί Θήβας”, σκηνοθετεί το πρώτο έργο της τριλογίας της Ορέστειας του Αισχύλου, Αγαμέμνων.

Στο διπλό ρόλο του Αγαμέμνονα και του Αίγισθου ο Γιάννης Στάνκογλου. Κλυταιμήστρα η Μαρία Πρωτόπαππα. Μαζί τους ο Θοδωρής Κατσαφάδος, ο Αργύρης Πανταζάρας, η Ιώβη Φραγκάτου και 12μελής χορός. Το έργο ανεβαίνει σε νέα μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και πρωτότυπη μουσική του Χάρη Πεγιάζη.

Ο Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος, μετά το τέλος του Τρωικού Πολέμου. Η υποδοχή της Κλυταιμήστρας μοιάζει θερμή, όμως κρύβει ένα οργανωμένο σχέδιο εκδίκησης, που έχει καταστρώσει μαζί με τον Αίγισθο, προκειμένου να εκδικηθεί τη θυσία της Ιφιγένειας, που σφαγιάστηκε για να ξεκινήσουν τα πλοία προς την Τροία. Καθώς η Κλυταιμήστρα δολοφονεί τον Αγαμέμνονα και την αιχμάλωτη πριγκίπισσα Κασσάνδρα, ακολουθεί τον κύκλο του αίματος του οίκου των Ατρειδών που ξεκίνησε με την Ιφιγένεια και συνεχίζεται στις επόμενες τραγωδίες της τριλογίας.

Συντελεστές

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά – Κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Μουσική-Μουσική Διδασκαλία: Χάρης Πεγιάζης

Κίνηση: Έντι Λάμε
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Συγκλητική Βλαχάκη

Σύμβουλος δραματουργίας: Παναγιώτης Σκούρας

Παίζουν:
Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννης Στάνκογλου, Αργύρης Πανταζάρας, Ιώβη Φραγκάτου και ο Θοδωρής Κατσαφάδος

Χορός: Μάρκος Γέττος, Δημήτρης Γεωργιάδης, Τάσος Θεοφιλάτος, Πανάγος Ιωακείμ, Δημήτρης Καραβιώτης,  Ηλίας Μενάγιερ, Δημήτρης Μηλιώτης, Αλέξανδρος Μούκανος, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Γιώργος Παπανδρέου

 Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη

Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλίκη Δανέζη Knutsen

 Promo photos: Τάσος Θώμογλου

Φωτογραφίες παράστασης και αφίσας-Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

 

Παραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου – Stefi & Lynx Productions/Arcadia Media – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης

 

Trailer:

Τιμές εισιτηρίων
17 ευρώ – κανονικό
12 ευρώ – μειωμένο (φοιτητές, άνεργοι, ΑΜΕΑ, άνω των 65)

Τα πρώτα εισιτήρια σε κάθε θέατρο στην ηλεκτρονική προπώληση είναι 12 ευρώ


Προπώληση
Viva.gr, τηλ 11876 και στα τοπικά σημεία προπώλησης

 

Επικοινωνία-Προβολή στα ΜΜΕ
Ανζελίκα Καψαμπέλη | akapsamb@gmail.com

 

Ο “Αγαμέμνων” αποτελεί το πρώτο έργο της «Ορέστειας» (458 π.Χ.), της μοναδικής σωζόμενης αρχαίας τριλογίας. Τα άλλα δύο είναι οι “Ευμενίδες” και οι “Χοηφόροι”. Στον “Αγαμέμνονα” περιγράφεται η επάνοδος του βασιλιά στην πατρίδα του, η υποδοχή και ο φόνος του, καθώς και ο φόνος της Κασσάνδρας την οποία είχε φέρει μαζί του ως τρόπαιο από την Τροία -κατ’ άλλους, που την είχε ερωτευτεί. Το έργο ολοκληρώνεται με την έξαλλη ικανοποίηση της Κλυταιμνήστρας για το γεγονός ότι σκότωσε εκείνον που είχε θυσιάσει την κόρη της και με την ανακούφιση του Αίγισθου που επιτέλους θα πάρει πίσω το θρόνο τον οποίο πιστεύει ότι δικαιούται. Ο χορός όμως αφήνει να εννοηθεί ότι τίποτα δεν μένει ατιμώρητο και ότι οι θεοί μπορεί να στείλουν τον Ορέστη για να αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη.

Η τραγωδία αποτελείται από 1.673 στίχους, με ελάχιστους να λείπουν.

Θεωρείται ότι ένα από τα βασικά κίνητρα του δραματουργού να συγγράψει την Ορέστεια κατά τη συγκεκριμένη περίοδο (458 π.Χ.) ήταν ο πατριωτισμός του αλλά και η εκτίμησή του προς τους θεσμούς -κυρίως του Αρείου Πάγου στην προκειμένη περίπτωση. Ο Αισχύλος (ο οποίος δύο χρόνια μετά πέθανε στη Σικελία, σε ηλικία 69 ετών) ήθελε (κυρίως όπως φαίνεται στις “Ευμενίδες”) να εξυψώσει τον Άρειο Πάγο σε θεϊκό βάθρο, επειδή μετά τους Περσικούς Πολέμους το γόητρο και κυρίως οι εξουσίες του συρρικνώνονταν από τους οπαδούς των δημοκρατικών. Παράλληλα, όμως, ήθελε και να τονώσει την επιθετική πολιτική των δημοκρατικών έναντι της Σπάρτης, οι οποίοι ήταν υπέρ της συμμαχίας με το Άργος -συμμαχία στην οποία ο Αισχύλος έβλεπε ελπίδες για να αναδειχτεί η Αθήνα σε πρωτεύουσα της Ελλάδας.