19.9 C
Athens
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Ελένη Σκότη: Θα πω με δυνατή φωνή ότι το Θέατρο σήμερα είναι από τα πιο ασφαλή μέρη…

Του Παναγιώτη Μήλα

 

«Έχει τη συνταγή της επιτυχίας: Σκληρή δουλειά αλλά πάντα με πλατύ χαμόγελο»… Αυτός ήταν ο τίτλος της συνέντευξης που έδωσε η σκηνοθέτις Ελένη Σκότη στο catisart.gr τον Δεκέμβριο του 2015.

«Είναι ο αρχιτέκτονας και σκηνογράφος που βλέπει πάντα φως στο σκοτάδι». Αυτός ήταν ο τίτλος της συνέντευξης που έδωσε ο Γιώργος Χατζηνικολάου στο catisart.gr τον Απρίλιο του 2015.

Η Ελένη Σκότη και ο Γιώργος Χατζηνικολάου εδώ και 20 χρόνια δίνουν τον δικό τους καθημερινό αγώνα στο «Θέατρο Επί Κολωνώ». Πάντα με σκληρή δουλειά και πλατύ χαμόγελο, πάντα ξέρουν να βλέπουν φως στο σκοτάδι.
Το ίδιο κάνουν και τώρα. Σε αυτή τη δύσκολη εποχή για το θέατρο οι δύο συνεργάτες αναζητούν λύσεις στα προβλήματα που ανέκυψαν από τον Covid – 19.

 

***

 

Για όσα αντιμετωπίζουν και για τα σχέδιά τους μίλησαν την Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020 στην εκπομπή «ΦλΕΡΤ» στην ΕΡΤ με οικοδέσποινα την ηθοποιό Νάντια Κοντογεώργη.

 

***

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Από πρόπερσι συμμετέχουμε με έναν τρόπο και σε ακόμη ένα θέατρο. Είναι το «Σύγχρονο Θέατρο» το οποίο είναι ένα δεύτερο σπίτι μας.

 

ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΗ: Άρα τη «Βασίλισσα της ομορφιάς» που είχατε ξεκινήσει στο «Επί Κολωνώ» θα τη δούμε φέτος στο «Σύγχρονο»…

 

ΣΚΟΤΗ: Ακριβώς. Κανονικά το σπίτι του, η έδρα του είναι το «Επί Κολωνώ» γιατί του ταίριαζε πολύ σαν χώρος αλλά τελικά αποφασίσαμε να το μεταφέρουμε στο «Σύγχρονο» ακριβώς επειδή υπάρχει αυτή η κατάσταση και θέλουμε να νιώθει ο θεατής πως υπάρχει ασφάλεια και ότι μπορεί να συνεχιστεί να υπάρχει το Θέατρο σήμερα. Παρόλο που υπάρχει το Covid-19 πρέπει να έχουμε Θέατρο σήμερα…
Γι’ αυτό θέλω να το πω και επισήμως σε όλους τους θεατές ότι δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε το Θέατρο. Θα το πω και με πιο δυναμισμό: Το Θέατρο μπορεί να είναι και είναι από τα πιο ασφαλή μέρη. Το λέω και πάλι ότι δεν μπορούμε να κινούμαστε οριζόντια σε όλα τα επίπεδα. Βέβαια καταλαβαίνω πάρα πολύ καλά πως υπάρχει κίνδυνος όταν υπάρχει συνωστισμός στις πλατείες. Όμως άλλο η πλατεία και άλλο το Θέατρο. Εδώ, στον χώρο μας οι άνθρωποι πάνε με μια μάσκα και κάθονται στη θέση τους σιωπηλοί για να παρακολουθήσουν μια παράσταση. Και οι ηθοποιοί, και όλοι οι συντελεστές και οι συνεργάτες έχουμε υψηλό αίσθημα ευθύνης. Οπωσδήποτε δεν θα μας κυριεύσει ο φόβος. Στο Θέατρο παίρνουν όλοι οι συνάδελφοι τα κατάλληλα μέτρα ώστε να παρακολουθήσουν οι θεατές με ασφάλεια μια παράσταση. Έχουμε ανάγκη να την παρακολουθήσουμε. Έχουμε ανάγκη να υπάρχει Τέχνη σήμερα, όπως έχεις ανάγκη κι εσύ, Νάντια, να κάνεις αυτή την εκπομπή. Σήμερα ο κόσμος έχει ανάγκη να θεραπευτεί, να νιώσει χαρά, να συνεχίσει να παρακολουθεί γιατί Θέατρο σημαίνει Άνθρωπος, σημαίνει «τι είμαι εγώ» γιατί σ’ αυτή την κατάσταση που απομονωνόμαστε όλο και περισσότερο μπορεί και να… τρελαθούμε. Οπότε αυτή τη στιγμή ακόμη και με μάσκα το να είσαι στο Θέατρο σημαίνει κάτι. Όλοι το έχουμε ανάγκη. Ασφαλώς δεν το λέω επειδή το έχουμε ανάγκη και βιοποριστικά. Δεν θα το συζητήσω, είναι άλλο θέμα αυτό.

 

ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΗ: …αλλά κάνουμε αυτή τη συζήτηση μιας και η «Βασίλισσα της ομορφιάς» και η επιλογή αυτού του έργου μας μιλάει για σχέσεις εξάρτησης και για σχέσεις που δεν βασίζονται στην υγεία και στην ελευθερία της συνύπαρξης αλλά στην «πληγή» των δύο ανθρώπων που επιμένουν να φροντίζουν ο ένας τον άλλον για να υπάρξουν. Πράγμα το οποίο – ειδικά στην «καραντίνα» – το βίωσαν πολλοί στο σπίτι τους, την ασθένεια της σχέσης…

 

ΣΚΟΤΗ: …πάρα, πάρα πολλοί και πολύ…

 

 

Ο αρχιτέκτονας και σκηνογράφος Γιώργος Χατζηνικολάου

 

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Να πω κι εγώ εδώ κάτι για του λόγου το αληθές. Όντως πιστεύω ότι το Θέατρο είναι από τις πιο safe, από τις πιο σίγουρες συναθροίσεις που μπορούν να υπάρξουν στην πόλη μας. Σε παρόμοιο επίπεδο ασφαλείας είναι και ο κινηματογράφος. Είμαστε όλοι με μάσκα, δεν αναπνέουμε δυνατά, δεν λαχανιάζουμε. Είναι μια συνθήκη που πρέπει να το καταλάβουν όλοι: Το Θέατρο είναι πάρα πολύ ασφαλές, πρέπει να το πούμε αυτό. Επίσης το Θέατρο ήταν μια παρηγοριά σε όλα τα χρόνια της κρίσης. Δέκα χρόνια τώρα το Θέατρο άνθησε ύστερα από μια εποχή που άλλοι χώροι είχαν αναλάβει κατά κάποιο τρόπο να ψυχαγωγήσουν ή να διασκεδάσουν τους πολίτες…

 

ΣΚΟΤΗ: …μα η επιστροφή στον εαυτό και η ενασχόληση με την ψυχή και η ανάγκη για υγεία στις σχέσεις δεν μπορεί να μη σε οδηγεί στο Θέατρο…

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: …όμως και η αντιμετώπιση της πραγματικότητας ως έχει είναι μια αυτογνωσία…

 

***

 

 

Η Νάντια Κοντογεώργη στο πλατό του “ΦλΕΡΤ” με την Ελένη Σκότη και τον Γιώργο Χατζηνικολάου.

 

 

 

Έτσι ολοκληρώθηκε η συζήτηση στο στούντιο της ΕΡΤ και του «ΦλΕΡΤ».

Το μήνυμα αισιόδοξο:

«Έχουμε ανάγκη το Θέατρο το οποίο είναι ο πιο ασφαλής χώρος για κάθε συνάθροιση και συγκέντρωση. Είναι ο πιο ασφαλής τόπος για την ψυχική μας υγεία. Είναι ο χώρος όπου πάντα με σκληρή δουλειά και πλατύ χαμόγελο, θα βλέπουμε όλοι φως στο σκοτάδι».

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -