Ο “Μισάνθρωπος” του Μολιέρου – αντικείμενο εργασίας του εργαστηρίου υποκριτικής της ομάδας Elephas Tiliensis – περίοδος 2015/16.
Εργαστήριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη και τη Δέσποινα Αναστάσογλου.
Μέσα σ’ έναν κόσμο που ανάγει την υποκρισία, το εύκολο κέρδος και την κοινωνική αναρρίχηση σε ύψιστους κανόνες συμπεριφοράς, η ειλικρίνεια, η απλότητα και η ανιδιοτέλεια του Αλσέστ, φαντάζουν κωμικές και αξιοκαταφρόνητες. Ο Αλσέστ, επιμένει να ζει σύμφωνα με τις αρχές του σ’ έναν κόσμο εχθρικό, προδίδεται όμως από το μόνο πράγμα που μπορεί να τον κάνει ευάλωτο: τον έρωτα. Αγαπά με τρυφερό πάθος μια κοσμική νεαρή χήρα, τη Σελιμέν, γυναίκα κοκέτα και φιλάρεσκη που επιδίδεται στις τέχνες του σαλονιού με μαεστρία. Την αδυναμία του αυτή θα την εκμεταλλευτεί ο κοινωνικός περίγυρος προκειμένου να τον γελοιοποιήσει και να τον βάλει στο περιθώριο. Κι ο Αλσέστ, για να μείνει πιστός στον εαυτό του, θα επιλέξει τη φυγή από τον κόσμο, τη μοναξιά και την κοινωνική ερημιά.
Αν και δεν γνώρισε επιτυχία στην εποχή του, ο «Μισάνθρωπος» του 1666 αναγνωρίστηκε εξαρχής ως ένα από τα κορυφαία θεατρικά του Μολιέρου, μια εξαίσια, γραμμένη σε ρίμα σάτιρα του υποκριτικού lifestyle της γαλλικής αριστοκρατίας του 17ου αιώνα.
Έργο της ωριμότητας του συγγραφέα που ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και την κωμωδία, είναι ένα ποιητικό κείμενο που δίνει το έναυσμα για την ενασχόληση με ένα θέατρο λόγου που φανερώνει στον ερμηνευτή όλα τα πεδία επεξεργασίας, διανοητικής και συναισθηματικής, που μπορούν να χτίσουν την τεχνική του και να ελευθερώσουν τον φαντασιακό του χώρο. Η ομοιοκατάληκτη φόρμα του γίνεται ένα επιπλέον εργαλείο που δεσμεύει αλλά και ανοίγει πεδία έρευνας στον ηθοποιό.
Ερευνάται από την ομάδα Elephas Tiliensis ο τρόπος με τον οποίο ο ερμηνευτής συστηματοποιεί τα μέσα του και διευρύνει τα όριά του προκειμένου να συνδεθεί με τους όρους και τις έννοιες του κειμένου. Η λέξη και το κείμενο -ως σύνολο λέξεων- εμπεριέχει τον χώρο της ερμηνείας, της προσωπικής εμπλοκής και της ελευθερίας του ερμηνευτή. Η άσκηση πάνω στο κείμενο, η σωματοποίηση των εννοιών του και η αναζήτηση της συγκινησιακής του ταυτότητας αποτελούν τα ζητούμενα του εργαστηρίου. Ο λόγος γίνεται το όχημα για να βρεθεί το σώμα και η δράση, ενώ ανοίγει την επικοινωνία με τον φαντασιακό ήρωα που ενυπάρχει στον καθένα μας.
Το εργαστήριο διανύει την έκτη χρονιά λειτουργίας του. Η ομάδα έχει δουλέψει πάνω σε κείμενα Μπόρχες, Σοφοκλή, Τσέχοφ, Μπέκετ, Σαίξπηρ. Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες. Μελετώνται όλα τα στάδια της υποκριτικής λειτουργίας, μελέτη του κειμένου, σωματικές ασκήσεις, ασκήσεις λόγου, υποκριτικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμοί. Μέσω της διαδικασίας αυτής συλλέγεται το υλικό που θα αποτελέσει την παράσταση, καθώς η παρουσίαση στο κοινό ολοκληρώνει τη διαδικασία.
* Πολύ συνειδητά το εργαστήριο κάθε χρονιά αποτελείται τόσο από επαγγελματίες ηθοποιούς, όσο κι από ερασιτέχνες καθώς η ζύμωση αυτή είναι πολύ δημιουργική, αποκαλυπτική και βοηθητική και για τις δύο πλευρές.
* Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, καθώς και σε σπουδαστές δραματικών σχολών.
* Το εργαστήριο θα ολοκληρώσει τον κύκλο του με μια σειρά παραστάσεων τον Ιούνιο του 2016 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.
Πληροφορίες
“Μισάνθρωπος” του Μολιέρου
Νέος κύκλος του εργαστηρίου υποκριτικής από τους Elephas Tiliensis από τις 14 Οκτωβρίου 2015.
Εργαστήριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη και την Δέσποινα Αναστάσογλου.
Νέος κύκλος του εργαστηρίου υποκριτικής από τις 14 Οκτωβρίου 2015.
Δηλώσεις συμμετοχής έως τις 10 Οκτωβρίου.
Διάρκεια:
Οκτώβριος 2015 – Ιούνιος 2016 / Από τις 14 Οκτωβρίου 2015
Κάθε Τετάρτη: 19:00 – 23.00
Εγγραφές:
Χώρος διεξαγωγής:
Ex animo drive / Λεωφόρος Αλεξάνδρας 9 / Πεδίον του Άρεως
* Επίσης, από το Σάββατο 24 Οκτωβρίου ξεκινά ο νέος κύκλος του εργαστηρίου φωνητικής και αναπνευστικής αγωγής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη “Σώμα και φωνή”.
http://www.elephastiliensis.gr/portfolio/soma-kai-foni/