Cat Is Art

Αργύρης Παπαδημητρόπουλος: «Το ελληνικό σινεμά δεν περίμενε τον κορονοϊό για να νιώσει μοναξιά»…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Φυσικά, τα μέτρα κατά της πανδημίας δεν έβαλαν φρένο μόνο σε παραγωγές κινηματογραφικών ταινιών και εταιρείες, αλλά και στους ίδιους τους καλλιτέχνες κι επαγγελματίες του σινεμά. Ο σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος έχασε (προσωρινά, ελπίζουμε), την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας του «Monday»:

 

«Τους σκηνοθέτες τους βρήκε ο Covid-19 σε διαφορετικές φάσεις και όπως θα έλεγε κάποιος ήρωας του Οικονομίδη, τους πετσόκοψε. Εμένα μου έκοψε την πρεμιέρα στο Tribeca Film Festival της Νέας Υόρκης, κάποιου του σταμάτησε το γύρισμα στη μέση, κάποιου άλλου δεν του επέτρεψε να ξεκινήσει την ταινία που μπορεί να προετοίμαζε για χρόνια. Η ανησυχία μου πέρα από το πώς θα συνεχίσουν τις ταινίες τους και πώς θα επιβιώσουν οι σκηνοθέτες, είναι για τα συνεργεία που δεν έχουν καμία εικόνα για το πότε θα ξαναδουλέψουν, πολλοί δεν θα πάρουν καν το επίδομα και οι ξένες παραγωγές που βοηθούσαν πολύ δεν θα έρθουν. Με την προηγούμενη κρίση έφυγε πολύς κόσμος από τη δουλειά και τρέμω στην ιδέα ότι αυτό μπορεί να ξανασυμβεί».

 

 

Αργύρης Παπαδημητρόπουλος: «Μια χώρα που αγαπάει τον εαυτό της, κάνει σπατάλες στην υγεία, την παιδεία και τον πολιτισμό, σε όλα τα άλλα μπορεί να κάνει τσιγκουνιές».

Αλλά, όπως σχολιάζει ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος στο Flix.gr:

 

«Το ελληνικό σινεμά δεν περίμενε τον κορονοϊό για να νιώσει μοναξιά. Πέρα από το ένα σπουδαίο μέτρο του cash rebate του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) που βοήθησε και βοηθάει ελληνικές και ξένες παραγωγές εδώ και δύο χρόνια, δεν έχει γίνει τίποτα καλό για έναν κλάδο που καλλιτεχνικά ανθεί και μας βγάζει ασπροπρόσωπους στο εξωτερικό. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) πετάει χαρταετό, κάποιος πάει το σενάριό του και νιώθει τυχερός αν μάθει νέα δύο χρόνια μετά και αφού έχουν αλλάξει 2-3 φορές διοικήσεις και γενικά δεν μοιάζει να υπάρχει κανένα ενδιαφέρον να καλυτερέψουν τα πράγματα σε κανένα επίπεδο, είτε αυτό είναι η παιδεία, είτε η παραγωγή, η διανομή, το development. Το ελληνικό σινεμά, εδώ και χρόνια γίνεται μόνο με πείσμα από τους σκηνοθέτες, τους παραγωγούς, τους ηθοποιούς, τα εκπληκτικά συνεργεία και από μερικούς ανθρώπους που επίσης από πείσμα και αγάπη το ενισχύουν. Αν βάλουμε κάτω τους αριθμούς σε όλη την Ευρώπη, θα δούμε ότι η χώρα μας είναι από τις τελευταίες αν όχι τελευταία σε χρηματοδοτήσεις, παρόλο που παράγει πολύ καλύτερες ταινίες από πολλές άλλες, ταινίες που τα φεστιβάλ και οι κριτικοί σε όλο τον κόσμο τις παίρνουν πολύ σοβαρά. Η επόμενη μέρα θα έρθει με ένα μούδιασμα, αλλά οι σκηνοθέτες θα συνεχίσουν να κάνουν αυτό που αγαπάνε, πάλι με τους λίγους ανθρώπους που τους πιστεύουν, όπως πριν».

 

***

 

Ως φανατικός σινεφίλ και ο ίδιος, ο Παπαδημητρόπουλος έχει το μυαλό στραμμένο και στα σινεμά:

 

«Νομίζω ότι οι αίθουσες θα δούνε μαύρες μέρες, γιατί ακόμα και αν ανοίξουν, ο κόσμος θα φοβάται να πάει. Επίσης ο κόσμος έχει πάθει εθισμό αυτούς τους μήνες που περνάει μπροστά στην οθόνη και δύσκολα θα ξεκολλήσει από κάτι που είναι εύκολο, φθηνό και σου δίνει άπειρες επιλογές. Θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι πολύ για να επιστρέψει ο κόσμος στις αίθουσες. Να κάνουμε διάφορα event, να κάνουν οι διανομείς και οι αιθουσάρχες καλύτερες επιλογές με λιγότερες ταινίες, να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου. Αλλά αυτό θα αργήσει να συμβεί γιατί τα σινεμά δεν θα ανοίξουν σύντομα, το ίδιο και τα θέατρα, οι συναυλιακοί χώροι και όλοι οι χώροι που κάποιος μπορεί να “καταναλώσει” πολιτισμό. Δεν πειράζει όμως, γιατί τουλάχιστον θα είναι ανοιχτοί άλλοι χώροι λατρείας και εκεί έμαθα δεν μπορείς να κολλήσεις τίποτα. Θέλω να γίνει σαφές, ότι οι κινηματογραφιστές και γενικά οι καλλιτέχνες δεν ζητάνε κάτι παράλογο, ούτε θεωρούν τους εαυτούς τους πιο σημαντικούς από τις νοσοκόμες, τους γιατρούς ή τη δασκάλα της κόρης μου που χωρίς να είναι υποχρεωμένη, κάνει ηλεκτρονικές συναντήσεις με τα παιδιά για να μη χάσουν την επαφή και για να τα βοηθήσει να καλύψουν τα κενά. Μια χώρα που αγαπάει τον εαυτό της, κάνει σπατάλες στην υγεία, την παιδεία και τον πολιτισμό, σε όλα τα άλλα μπορεί να κάνει τσιγκουνιές».

 

***

 

Οι απόψεις του σκηνοθέτη Αργύρη Παπαδημητρόπουλου που διαβάσατε παραπάνω δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα www.flix.gr σε ένα εξαιρετικό θέμα με τον τίτλο: «Η επόμενη μέρα στο ελληνικό σινεμά – A Work in Progress»… Στο θέμα μιλούν επίσης: Ένας παραγωγός, ένας διανομέας, ένας αιθουσάρχης, ένας διευθυντής φεστιβάλ, μια διευθύντρια streaming πλατφόρμας, ένας κριτικός κινηματογράφου, μια διευθύντρια φωτογραφίας, μια ηθοποιός και μια θεατής.

 

Συγκεκριμένα συμμετέχουν:

 

-Ο παραγωγός Πάνος Παπαχατζής.
-Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας διανομής Tanweer Γιάννης Καλφακάκος.
-Ο αιθουσάρχης Ηλίας Γεωργιόπουλος του κινηματογράφου «Δαναός».
-Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του «Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας» και του «Athens Open Air Film Festival» Λουκάς Κατσίκας.
-Ο Κριτικός Κινηματογράφου στο περιοδικό «Αθηνόραμα» Χρήστος Μήτσης.
-Η βραβευμένη διευθύντρια φωτογραφίας, Χριστίνα Μουμούρη.
-Η ηθοποιός Αγγελική Παπούλια.
-Η διευθύντρια της πλατφόρμας streaming Cinobo, Δάφνη Μπεχτσή.
-Και η τακτική θεατής Ρούλη Χρηστοπούλου.

 

***

 

Στη βασική φωτογραφία ο σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, το 2018, στη Φωκίωνος Νέγρη, κρατάει σημειώσεις, κάνει διορθώσεις και παρατηρεί τα πάντα στα γυρίσματα της ταινίας του «Monday».

 

***

 

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ FLIX.GR  ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΔΩ ΜΕ ΕΝΑ «ΚΛΙΚ»

 

«Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ»

 

Εκτύπωση
Παναγιώτης ΜήλαςΑργύρης Παπαδημητρόπουλος: «Το ελληνικό σινεμά δεν περίμενε τον κορονοϊό για να νιώσει μοναξιά»…

Related Posts