αγωνία ιερή
στον αργαλειό της Εύας Palmer – Σικελιανού
Mια queer Aμερικανίδα έρχεται στην ελλάδα, υφαίνει, συνθέτει βυζαντινή
μουσική, αντιστέκεται στην αποικιοκρατία, τη βιομηχανοποίηση, τον
φασισμό, χορογραφεί και αναβιώνει το αρχαίο δράμα. Μια πρωτότυπη
δραματουργία βασισμένη στη βιογραφία, την αυτοβιογραφία, επιστολές
και ντοκουμέντα της εποχής
μια πλούσια λευκή Aμερικανίδα
μέλος σαπφικού κινήματος
αντικαπιταλίστρια, απο-αποικιοκράτισσα
υφαίνει. σπουδάζει βυζαντινή μουσική
διοργανώνει και σκηνοθετεί τις Δελφικές Εορτές
αντιστέκεται στη βιομηχανοποίηση, στον φασισμό και
ηττάται
μία αργαλειός που υφαίνει τον χρόνο
αγωνία ιερή. Μία ritual performance για την ανωφερή δύναμη που
απελευθερώνει από την καταπίεση του δυτικού, μηχανοποιημένου τρόπου
ζωής. συνυφαίνοντας τα ιδεώδη που παρακίνησαν το έργο της Εύας
Palmer – Σικελιανού με μία αιχμηρή κριτική για τις αμφιλεγόμενες
στιγμές της ιστορίας της, η νέα παραγωγή της Ομάδας Θέατρο Πρόταση
αποτελεί μια σπουδή στη γυναίκα που γεφύρωσε τον αρχέγονο κόσμο με
τον σύγχρονο και αναβίωσε το αρχαίο δράμα
ανακτά ένα παρελθόν που ποτέ δεν υπήρξε
για να υπαινιχθεί ένα μέλλον που ποτέ δεν θα υπάρξει.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
αγωνία ιερή. στον αργαλειό της Εύας Palmer Σικελιανού
από 8 Ιανουαρίου ― για 8 παραστάσεις
κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 21:00
στο H.ug (Μελιταίων 14, Πετράλωνα)
εισιτήρια: κανονικό 12€, μειωμένο 10€
προπώληση μέσω more. com
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
σύλληψη, ερμηνεία: Ελένη Νιωτάκη
δραματουργία, σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αβράμης
μουσική: Δέσποινα Γεώργα
παραγωγή: Ομάδα Θέατρο Πρόταση
τεκμηρίωση: Ιζαμπέλλα Φωτιάδη, Ιωάννα Παπαδοπούλου
οργάνωση, εκτέλεση παραγωγής: Κώστας Καρασαββίδης
βοηθοί παραγωγής: Μπέττυ Αβράμη, Αλέξανδρος Νιωτάκης
-
Το πλήρες κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτικήυπό τον τίτλο αγωνία ιερή. θραύσματα της Εύας Palmer Σικελιανού(2023)ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣΗ παράσταση διακρίθηκε ως τον τελικό του Adapt Festival 3 (στο tempusverum) και έκανε πρεμιέρα σε μία μοναδική, site speciXc εκδοχή στηΛευκάδα, στο μουσείο Άγγελου Σικελιανού, με τη συμμετοχή χορού.Έκτοτε, η αγωνία ιερή έχει παρουσιαστεί στον αρχαιολογικό χώροΗραίου Περαχώρας (Λουτράκι), στο Μουσείο Ιστορίας ΠανεπιστημίουΑθηνών και στο θέατρο Γραμμές Τέχνης (Πάτρα). Η παράσταση δενεπιχορηγείται από κανέναν δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα.προπώληση more.com/theater/festival/lgbtqi/agonia-ieri/ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΜπορεί το δέος να συνυφανθεί με την κριτική;Ο μύθος της Εύας Palmer Σικελιανού με συγκίνησε και με συγκινείβαθύτατα χάρη στις ρωγμές που αφήνει να χάσκουν αγεφύρωτες. Φέρειένα queer παρελθόν, αλλά αυτολογοκρίνεται και το αποκρύπτει όταναφηγείται τη ζωή της. Αντιλαμβάνεται την Ελλάδα ως θύμα του δυτικούιμπεριαλισμού, αλλά δεν καταγγέλλει τα φασιστικά ξεσπάσματα τουΆγγελου Σικελιανού. Στα λευκαδίτικα την αποκαλούν «ζόρκα», που θα πειγυμνή, και την περιφρονούν. Στην Αμερική θεωρούν πως σπατάλησε τηνπεριουσία της για ένα άπιαστο όνειρο. Πόσες αντιφάσεις, πόσεςιδιοτροπίες και πόσο μόχθο κρύβει η τουριστικοποίηση, ηαποκρυστάλλωση ενός προσώπου ως μιας γραφικής, απλοϊκής φιγούρας;Από την στιγμή που η Ελένη, η ηθοποιός, μου πρότεινε να ασχοληθούμε μετη ζωή της Εύας, αισθάνθηκα πως μία κριτική των ατοπημάτων της θαπαρέμενε ρηχή, εύκολη· ένας ύμνος στο όραμά της θα ήταν ανέντιμος,ανήθικος. Μπορούμε να βουτήξουμε στην τελετουργική καρδιά της«ιερής αγωνίας» της, όπως την έψαξε για τριάντα χρόνια στα χορικά τουαισχύλου, και ―ταυτόχρονα― να επικρίνουμε τα ηθικά και πολιτικά τηςσφάλματα;