Πάνω: Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας
Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου
Σ’ αυτή τη Λυσιστράτη, που παρακολουθήσαμε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στις 16 και 17 Ιουλίου, είδαμε το πρόσωπο του έρωτα. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας, κάνοντας σαφή αναφορά στα επεισόδια που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια από θερμόαιμους θεατές, ξεκίνησε την παράστασή του επεισοδιακά από το κοίλον. ΄Ενα ζευγάρι ανάμεσα στο κοινό καβγαδίζει φωναχτά, εκτοξεύονται αλληλοκατηγορίες. Ο άνδρας γίνεται προκλητικός, βίαιος. Η γυναίκα ξεσπά, Το κοινό πέφτει στην παγίδα. Αντιδρά. Μέχρι που το ζευγάρι πατά στην ορχήστρα και το εύρημα γίνεται αντιληπτό.
Μια πεσμένη κατεστραμμένη γέφυρα στο σκηνικό του Μανώλη Παντελιδάκη. Διάσπαρτα ένα εγκαταλειμμένο περιπολικό, μια βέσπα, ένα κρεβάτι, ποδήλατα, λάστιχα αυτοκινήτων, εμπόδια στίβου, αναπηρικό καρότσι, βιεννέζικες καρέκλες, σακιά με άμμο. ΄Ολα βαμμένα λευκά. Τα χαρούμενα κοστούμια της Ελένης Μανωλοπούλου παρέπεμπαν σε Μουλέν Ρουζ και προχωρημένο Ζαν Πολ Γκοτιέ. Ραμμένοι μεταξύ τους χρωματιστοί στηθόδεσμοι αποτελούσαν τα κοστούμια των ανδρών που υποδύονταν τους γυναικείους ρόλους. Ντύθηκαν γυναίκες όχι για να ειρωνευτούν το γυναικείο φύλο αλλά για να γνωρίσουν τη θηλυκή ερωτική ταυτότητα. Να μπουν… στο γυναικείο γοβάκι. Η μουσική του συνθέτη Σταύρου Γασπαράτου μια εξαίσια μείξη από ρυθμούς καμπαρέ, μπλουζ, τζαζ, γκόσπελ. Η Λυσιστράτη του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου τσαχπίνα, χαριτωμένη, μικροκαμωμένη, ξεσηκωτική αλλά και συγκινητική σε αρκετά σημεία. ΄Αρεσε στο κοινό και χειροκροτήθηκε αυθόρμητα. Η σκηνοθετική ανάγνωση του Κακλέα έδωσε έμφαση στη φύση του έρωτα. Στην αγάπη ανάμεσα στα δύο φύλα. Ο έρωτας και οι γλυκές ανθρώπινες στιγμές σε πρώτο πλάνο. Οι εμβόλιμες σκηνές μπορεί να έδωσαν μεγαλύτερη διάρκεια στην παράσταση, τα ευρήματα όμως και η πετυχημένη διανομή έκαναν την ώρα να περάσει απίστευτα γρήγορα για τους θεατές. Διαμάντι υποκριτικής ο Μάκης Παπαδημητρίου. Από τους καλύτερους Κινησίες που έχω παρακολουθήσει. Επωμίστηκε κατά το ήμισυ και το ρόλο της Μυρρίνης. Στη σκηνή Μυρρίνης – Κινησία, που από μόνη της είναι ένα μικρό θεατρικό έργο, τη Μυρρίνη υποδύθηκε η εξαιρετική Ελένη Κοκκίδου. Αν κρίνω και από την επιτυχία της στη “Γυναίκα της Πάτρας”, πιστεύω πως φέτος είναι η χρονιά της. Ο Λαέρτης Μαλκότσης επίσης δημιούργησε μια πολύ δυναμική και γυμνασμένη Λαμπιτώ. Οι γυναίκες, όπως οι Μαριάνθη Σοντάκη, Αγορίτσα Οικονόμου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, όλες επαρκέστατες. Μόνο που το βραβείο για το καλύτερο εύρημα το λαμβάνει το βίντεο με το μικρό ΄Αγγελο Παπαδημητρίου στο ρόλο του γιου του Κινησία. Κλώνος του μπαμπά του. Μάκη και Κατερίνα να σας ζήσει το αγγελούδι. Κι έτσι τρυφερά ολοκληρώνω αυτή την παρουσίαση.