Cat Is Art

Ξεκίνησαν οι υποβολές ταινιών για το BCK Film Festival | EDITION 2019

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Ξεκίνησαν οι υποβολές ταινιών για το BCK Film Festival | EDITION 2019, που διοργανώνει το Βalkan Can Kino. Γίνονται δεκτές ταινίες όλων των είδων: ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία, πειραματικές, animation και video art, από όλο τον κόσμο.

Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τον Φεβρουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019 και προβάλλει περίπου 200 ταινίες ανά έκδοση. Οι ταινίες που επιλέγονται, ενδέχεται επίσης να συμμετέχουν στο BCK Mobile Kino | EDITION 2019 – μια σειρά προβολών που φιλοξενούνται σε άλλους χώρους, εντός και εκτός Ελλάδας.

Οι επιλεγμένες ταινίες με διάρκεια έως 40 λεπτά θα συμμετάσχουν στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, που λαμβάνει χώρα σε εβδομαδιαία βάση. Στο τέλος κάθε προβολής, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ψηφίσει για την αγαπημένη του ταινία.

Οι επιλεγμένες ταινίες με διάρκεια άνω των 40 λεπτών θα συμμετάσχουν στα Ειδικά Προγράμματα του Φεστιβάλ (Σύγχρονοι Κινηματογραφιστές, Retrospektiva, Συμπόσιο Κινηματογράφου κλπ).

Οι υποβολές γίνονται δεκτές αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας filmfreeway.

***

Το Balkan Can Kino είναι ένα συνεργατικό σινεμά, εργαστήριο και φεστιβάλ, που ιδρύθηκε από επαγγελματίες του κινηματογράφου, το 2017 στην Αθήνα και φιλοξενείται στο ισόγειο του Communitism. Ο προγραμματισμός των ταινιών εστιάζει στις εναλλακτικές προσεγγίσεις στον κινηματογράφο και την οπτικοακουστική τέχνη, με σκοπό να αναδείξει την διαφορετικότητα στο σινεμά.
Παράλληλα, προσφέρει κινηματογραφική εκπαίδευση με την οργάνωση εργαστηρίων, συζητήσεων και διαλέξεων, με χαμηλό κόστος ή εντελώς δωρεάν. Το BCK Film Festival | Edition 2019 πραγματοποιείται από τον Φεβρουάριο ως τον Νοέμβριο του 2019. Μέσα από εβδομαδιαίες προβολές και ειδικά αφιερώματα φιλοξενούνται ανεξάρτητα και diy έργα που παρουσιάζουν διαφορετικές κουλτούρες και κοινότητες, πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες, γυναίκες σκηνοθέτιδες και queer κινηματογράφο.
Το BCK Mobile Kino | Edition 2019 ταξιδεύει εντός και εκτός Ελλάδος και παρουσιάζει μέρος του προγράμματος προβολών αλλά και διοργανώνει εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά.
Όραμά μας, λένε οι δημιουργοί, είναι να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης ανάμεσα σε κινηματογραφιστές, οργανισμούς και φορείς που δραστηριοποιούνται σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Το εγχείρημα είναι ανοικτό σε όσες και όσους ενδιαφέρονται να μας γνωρίσουν και να συμμετέχουν ή θέλουν να συνεργαστούν μαζί μας.
* Εντός του χώρου δεν επιτρέπεται το κάπνισμα. H αίθουσα είναι προσβάσιμη σε αμαξίδια. Δυστυχώς, δεν υπάρχει προσβάσιμη τουαλέτα.

 

 

(ΕΝ)
Balkan Can Kino is accepting entries for its 2019 Edition Film Festival. We are open to all kinds of films including documentary, narrative, experimental, animation and video art, from around the world.

The BCK Film Festival | EDITION 2019 will take place from February till November 2019. The Festival is durational and it screens around 200 films per season. Films that are chosen may also participate at BCK Mobile Kino | EDITION 2019 – a series of screening programmes that are presented in other venues inside and outside of Greece.

Films with a duration up to 40 minutes will participate in our competition programme which will take take place at a weekly basis. The duration of each screening will be aprox. 90 min (4 to 10 shorts) and the films are chosen according to their genre or theme. In the end of every event the audience has the chance to vote for their favourite film.

Films with a duration over 40 minutes will participate at the Special Programmes of the festival (Contemporary Filmmakers, Retrospektiva, Film Symposium, etc).

Submissions are only accepted via filmfreeway.

***

Balkan Can Kino is a collectively run cinema, lab & film festival, founded by film professionals in 2017 in Athens and hosted on the ground floor of Communitism.
Film programming focuses on alternative approaches to cinema and audiovisual art in order to showcase diversity. At the same time, it offers film education with the organization of workshops, discussions and lectures, at low cost or completely free of charge.
The BCK Film Festival | Edition 2019 takes place from February to November 2019.
Through weekly and special screenings showcases independent and diy films of different cultures and communities, first-time directors, female directors and queer cinema.
The BCK Mobile Kino | Edition 2019 travels inside and outside of Greece and presents part of the festival’s programme and also organizes workshops for adults and children.
Our vision is to create a solidarity network among filmmakers, organizations and institutions, active at local and international level. The project is open to those who are interested in getting to know us and/or participate.
* Smoking is not allowed inside. Wheelchair accessible space . Unfortunately, there is no accessible toilet.

***

BALKAN CAN KINO (ΜΠΑΛΚΑΝ ΚΑΝ ΚΙΝΟ)
Κεραμεικού 28, ισόγειο Communitism
balkancankino@gmail.com
balkancan.site123.me

eirini aivaliwtouΞεκίνησαν οι υποβολές ταινιών για το BCK Film Festival | EDITION 2019
Περισσότερα

Ένα ιδιαίτερο ημερολόγιο αφιερωμένο στους Έλληνες ηθοποιούς που μας χάρισαν μοναδικές στιγμές

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Η Τιτίκα Νικηφοράκη έχει περάσει τα 102 χρόνια, η Ασπασία Παπαθανασίου είναι 100 ετών, η Στέλλα Γκρέκα 96, ο Νάσος Πατέτσος 96, η Καλή Καλό 93 ετών, ο Γιάννης Βογιατζής 93, η Πόπη Κόντου 92, η Καίτη Γκρέυ 91 ετών, ο Νίκος Φιλιππόπουλος 90 ετών, η Πίτσα Καπιτσινέα 89 ετών, η Βούλα Χαριλάου 88, η Λάουρα 86 και πολλοί, πολλοί άλλοι ηθοποιοί.

Σπουδαία ονόματα του θεάτρου μας που πιθανόν να έχουν ξεχαστεί ή και ηθοποιοί των μπουλουκιών που τίμησαν με την παρουσία τους αυτό το δύσκολο είδος.

Άντρες και γυναίκες που μας χάρισαν στη διάρκεια της καριέρας τους μοναδικές στιγμές χαράς και συγκίνησης.

 

Ο Αλέκος με συναδέλφους του στην Επίδαυρο.

 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που είχε το θεατρικό ημερολόγιο 2018 του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΤΑΣΕΗ) και με την ευκαιρία της συμπλήρωσης εκατό χρόνων από την ίδρυσή του φέρνει για δεύτερη χρονιά το νέο ημερολόγιο λεύκωμα του 2019. Η νέα αυτή προσπάθεια είναι ένας ύμνος αφιέρωμα στη μεγάλη θεατρική οικογένεια από το 1850 έως και σήμερα και παρουσιάζει εξαιρετικά μεγάλο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, μιας και πολλές από τις πληροφορίες που περιέχονται έρχονται για πρώτη φορά στο φως της δημοσιότητας.

Στο φετινό ημερολόγιο τιμώνται οι ογδόντα ηθοποιοί πρωταγωνιστές ή μη που βρίσκονται εν ζωή και έχουν γεννηθεί από το 1934 και πριν.

 

Το θρυλικό μπουλούκι του Γιάννη και της Μαρίας Παπαδοπούλου.

 

Στο ημερολόγιο θα δούμε ανέκδοτες φωτογραφίες, απρόσμενες συγγένειες και περιστατικά, που μας φέρνουν πίσω σε μακρινές εποχές, όπως το περιστατικό με το αυτοκινητικό ατύχημα το οποίο συνέβη το 1954 στην Παλαιά Επίδαυρο, με οδηγό τον Αλέξη Μινωτή που τραυματίστηκε σοβαρά και συνεπιβάτιδες, πέντε από τις κοπέλες του Χορού μεταξύ των οποίων η Μάρω Κοντού και η Ρέα Μιχαλοπούλου, πρωθιέρεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 1952.
Θα διαβάσουμε την εξομολόγηση του Γιώργου Κωνσταντίνου που έζησε από κοντά τον τορπιλισμό της «Έλλης» στην Τήνο το 1940.

Επίσης ιστορίες από τις συμμαθήτριες της Αλίκης Βουγιουκλάκη που είναι όλες εν ζωή: τη Δέσποινα Νικολαΐδου, τη Βιβέτα Τσιούνη, την Άννα Πολυτίμου, τη Βάσω Μεριδώτου και τη Μαρία Μοσχολιού.

Επίσης θα βρούμε γενέθλια και ημερομηνίες θανάτων ηθοποιών που φτάνουν τις έξι χιλιάδες.

 

***

 

Ο Σπύρος Μπιμπίλας, Πρόεδρος του Ταμείου Αλληλοβοηθείας του ΣΕΗ.

Το νέο ημερολόγιο – λεύκωμα, είναι ένα πολύ ωραίο δώρο. Με κάθε αγορά ενισχύουμε τον αγώνα για την προστασία και τη βοήθεια των ηθοποιών που το έχουν ανάγκη. Μπορείτε να το παραγγείλετε στο ΤΑΣΕΗ και θα σας το στείλουν. Αρκεί μόνο ένα τηλεφώνημα στο 210-38.15.879. Ένα άλλος τρόπος για να το αποκτήσετε είναι να στείλετε μήνυμα στο Facebook στη σελίδα του Σπύρου Μπιμπίλα ο οποίος είναι Πρόεδρος του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΤΑΣΕΗ). Το «Ταμείο» είναι ένα δυναμικό κομμάτι του Σωματείου των Ελλήνων Ηθοποιών.

Να θυμίσω εδώ ότι πριν από πολλά χρόνια τη φροντίδα για τους αναξιοπαθούντες και κυρίως ηλικιωμένους συναδέλφους του, την είχε κυρίως ένας άνθρωπος: Ο Αρτέμης Μάτσας. Έτρεχε σε όλα τα νοσοκομεία, σε όλους τους γιατρούς, σε όλους τους οίκους ευγηρίας με στόχο να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατόν.

Τα χρόνια πέρασαν, ήρθε το «Σπίτι του Ηθοποιού» με την Άννα Φόνσου, ήρθε όμως και ο Σπύρος Μπιμπίλας με το Ταμείο Αλληλοβοηθείας του ΣΕΗ. Αυτές τις μέρες θα τον δείτε έξω από θέατρα να πουλάει το ημερολόγιο του Ταμείου, προκειμένου να συγκεντρώσει τα άκρως απαραίτητα για όσους έχουν ανάγκη…

 

***

 

 

Για παραγγελίες

Στο τηλέφωνο: 210-38.15.879
Στο Facebook, μήνυμα στη σελίδα του Σπύρου Μπιμπίλα.
Για την ενίσχυση του Ταμείου Αλληλοβοηθείας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Παναγιώτης ΜήλαςΈνα ιδιαίτερο ημερολόγιο αφιερωμένο στους Έλληνες ηθοποιούς που μας χάρισαν μοναδικές στιγμές
Περισσότερα

«Χανς Κόλχαας», Λίλλυ Μελεμέ και μαθητές Σχολής Θεοδοσιάδη. Πώς γίνεται να μην τους αγαπήσουμε;

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Ο Μίχαελ Κόλχαας ήταν ένας άνθρωπος που η αίσθηση του δικαίου τον έκανε ληστή και φονιά. Αρχικά ήταν ο έντιμος, ο νομοταγής, ο καλοπροαίρετος, ο φιλήσυχος, ο φιλάνθρωπος και ειρηνικός έμπορος Κόλχαας, που ζούσε στις όχθες του ποταμού Χάβελ. Κάποτε όμως η ήρεμη ζωή του διαταράχτηκε από την κατάφωρη αδικία των χωροδεσποτικών προνομίων του νεαρού άρχοντα Βέντσελ φον Τρόνκα, ο οποίος άσκησε την εξουσία του επάνω του άμετρα, αυθαίρετα, αυταρχικά και προσβλητικά. Το κράτος στο οποίο απευθύνεται δεν δικαιώνει τον Κόλχαας, διότι ο νεαρός άρχοντας είναι ιδιαίτερα ισχυρός. Οι συνέπειες αυτής της αδικίας συσσωρεύονται με τη μορφή συμφορών, ενώ παράλληλα η συνείδησή του μοιάζει με απειλητικό ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί. Τότε η βούλησή του τον οδηγεί σε αποφάσεις που αλλάζουν τη ζωή του καταλυτικά. Ο φιλήσυχος έμπορος του Βραδεμβούργου Μίχαελ Κόλχαας μετατρέπεται πλεον στον τρομερό ληστή Κόλχαας, που για να δικαιωθεί αδράχνει το σπαθί και νικά τον στρατό του ηγεμόνα της Σαξονίας. Η στιγμή που εν τέλει θα δικαιωθεί από τον νόμο των ανθρώπων είναι και η στιγμή που συναντά τον δημιουργό του κάτω από το ικρίωμα.

Η εσωτερική αυλή του θεάτρου και της Σχολής . Φωτογραφία: catisart

 

Θέατρο «Αrt 63»

Η εμβληματική παράσταση «Χανς Κόλχαας» του Τζέιμς Σόντερς εγκαινίασε το ολοκαίνουργιο πανέμορφο θέατρο «Αrt 63» της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη. Πρόκειται για μια διασκευή του πιο φημισμένου πεζογραφήματος του Χάινριχ φον Κλάιστ και ενός από τα κορυφαία δείγματα του λογοτεχνικού είδους της νουβέλας.

Το θέατρο «Αrt 63» είναι ένας πολύ ευχάριστος χώρος, στο ισόγειο της Δραματικής Σχολής Γ. Θεοδοσιάδη, άρτιος τεχνικά, με υψηλή αισθητική, διακοσμημένος με πέτρα και παλιό τούβλο, γεμάτος κειμήλια και μουσειακές φωτογραφίες. Υπέροχο στολίδι του η εσωτερική αυλή, στην οποία μπορούν να δοθούν και παραστάσεις. Ένας χώρος ιδανικός για δημιουργία.

Ο μύθος

Ο «Μίχαελ Κόλχαας» του Χάινριχ φον Κλάιστ γράφτηκε το 1800. Ο μύθος τοποθετείται στην εποχή που η επανάσταση των χωρικών στη Γερμανία έχει σβήσει, αφήνοντας κάποιους απόηχους αναρχίας στα γερμανικά κρατίδια. Στη νουβέλα εντοπίζονται ιδιαίτερα σημαντικά εγκληματολογικά ζητήματα, όπως το έγκλημα και η τιμωρία του, η εκδίκηση και η απονομή δικαιοσύνης. Το έργο έχει χαρακτηριστεί μπρεχτικό. Προσπαθεί να υποδηλώσει ότι τα πρόσωπα και οι πράξεις τους είναι απόλυτα συνδεδεμένα και βασίζονται στις διάφορες όψεις της κοινωνίας όπου έζησαν, την οικονομική, ταξική και ιεραρχική διάρθρωση. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι οι χαρακτήρες πρέπει να αντικατοπτρίζουν την κοινωνία του έργου και οι απόψεις της κοινωνίας του Κόλχαας έχουν σχέση με το εμπόριο, με τον καθορισμό του χαρακτήρα απ’ τα παιδικά χρόνια και με το ιεραρχικό σύστημα.

 

Υπόκλιση. Φωτογραφία: catisart

 

Μια αδικία και μια επανάσταση

Ως θεατές βρεθήκαμε ενώπιον μιας εξαιρετικά οργανωμένης παράστασης και παρασυρθήκαμε σε μια δράση δίχως ανάσα, υπό την επήρεια του απόκρημνου, του καταιγιστικού, του ερεβώδους ύφους του Κλάιστ.
Στο έργο υπάρχει έντονο το στοιχείο της αδικίας, της εμμονής, του πόθου για δικαιοσύνη και δικαίωση, της σημασίας της προσήλωσης στις προσωπικές αξίες. Ένας ανηλεής αγώνας για δικαίωση. Ένας ήρωας που επιθυμούσε μια γαλήνια ζωή. Μια αδικία που οδήγησε στα άκρα. Ένα εξαγριωμένο από την καταπίεση πλήθος. Μια επανάσταση που ανέτρεψε δεδομένα. Ένα έργο που μοιάζει σχεδόν αφόρητα σημερινό…
Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου που μετατράπηκε σε ληστή και φονιά, ξεσηκώνοντας μια λυσσαλέα επανάσταση που συνεπήρε κάθε αδικημένο και κλόνισε το πολιτικό σύστημα.

Η αληθινή ιστορία

Είναι περίπου και η αληθινή ιστορία του ληστή του Βραδεμβούργου του 16ου αιώνα, Χανς Κολχάζε, στην οποία βασίστηκε ο Κλάιστ. Στην πραγματικότητα, ο Κλάιστ δωρίζει στον κόσμο μερικές από τις συγκλονιστικότερες σελίδες που έχουν γραφεί ποτέ στα γερμανικά γράμματα, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο στο μοντέρνο ευρωπαϊκό μυθιστόρημα. Ο τρόπος του είναι μια ανελέητη δίψα για προσωπική ελευθερία. Στον Κλάιστ κυριαρχεί μια προσήλωση στη δύναμη της προσωπικής φωνής. Ο Μίχαελ Κόλχαας επιλέγει εντελώς συνειδητά την ανοικτή σύγκρουση με το ίδιο το κράτος, αμφισβητεί την εξουσία του κράτους επάνω στον ίδιο και στο τέλος συνθλίβεται. Ο ίδιος στέκεται ανυποχώρητος και ακέραιος μέχρι τέλους, με μόνη έγνοια την κρίση του Θεού.

 

Οι ηθοποιοί στην υπόκλιση. Φωτογραφία: catisart

 

Οι συντελεστές

Τη σκηνοθεσία υπογράφει δεξιοτεχνικά η Λίλλυ Μελεμέ, ενώ τον ομώνυμο ρόλο του Κόλχαας επωμίζεται ο εξαιρετικός Νίκος Νίκας. Η σκηνοθέτις πέτυχε σε υπέρτατο βαθμό στην αποστολή της. Μας πρόσφερε μια εξαιρετική εκδοχή του μύθου του Κόλχαας και προσέφερε θετικά και στο ελληνικό θέατρο και στους μαθητές της, τους οποίους δίδαξε ύφος και ήθος θεατρικό.

Ο έμπειρος Νίκος Νίκας στον ρόλο του Κόλχαας εντυπωσίασε. Με πρόσωπο σκοτεινό σαν το πέτρινο πεπρωμένο του, με κύρος, με ωραία σωματικότητα. Ο πόνος έκδηλος στο πρόσωπό του, τονιζόταν ακόμα περισσότερο από τις συσπάσεις της αγανάκτησης και ένα φευγαλέο πένθιμο μειδίαμα. Εξιστόρησε τα πάθη του ήρωα με στιβαρή, γεμάτη φωνή. Φωνή που ξεχείλιζε από πίκρα, παραδίδοντας μια εξαίρετη ερμηνεία χωρίς να παρασύρεται σε έπαρση ή εύκολες κορόνες.
Οι υπόλοιποι ερμηνευτές – απόφοιτοι της Σχολής Θεοδοσιάδη, νέοι, φρέσκοι, πανέμορφοι, ευλύγιστοι και ευέλικτοι, εμψυχωμένοι από τη μαγική μπαγκέτα των δασκάλων τους φιλοτέχνησαν αριστοτεχνικά τους χαρακτήρες που τους δόθηκαν. Μείναμε σαστισμένοι κι αποστομωμένοι από τη δυναμική τους.
Πλάσματα δροσερά αλλά και δυναμικά, ήταν μια τρανταχτή απόδειξη ότι το θέατρο έχει μέλλον. Έδωσαν όλη τη μαχητικότητά τους, διαχέοντας το πνεύμα της αντίστασης και στο κοινό. Ωραίες φωνές, ωραία κίνηση, ωραίες παρουσίες. Τους αξίζουν πολλοί και θερμοί έπαινοι! Αναφέρουμε τα ονόματά τους με τη σειρά που γράφονται στο πρόγραμμα: Σάλλη Αλ Ταπάς, Παμπίνα Γεωργίου, Ηλέκτρα Θεολόγη, Γιώργος Καρακυριάκος, Τόνια Μαράκη, Χρήστος Ματσιαρόκος, Γιώργος Ξούλος, Δέσποινα Πέττα, Παναγιώτης Ράιος, James Rodi, Νίκη Σκιαδαρέση. Όλοι βάδιζαν για πρώτη φορά επαγγελματικά στο θεατρικό σανίδι. Όλοι σε άκρως επικινδύνους ρόλους. Όλοι θαύμα ρυθμών και ισορροπίας, έκφρασης, ψυχισμού και εσωτερικότητας.
Τα ευφάνταστα αλλά καθόλου φανταχτερά κοστούμια λειτούργησαν σωστά στη ροή της παράστασης. Τα σκηνικά με τα άχυρα, το πάτωμα – λαβύρινθο, τον στύλο της σκηνής στο κέντρο, τους κύβους που μετατρέπονται σε ικρίωμα ήταν άκρως επιτυχημένα. Εξαιρετική δουλειά από τις Άννα Ζούλια, Σύλβια Χαρατσάρη.
Οι ευαίσθητοι μουσικοί ήχοι της Μάρως Θεοδωράκη συνόδευαν αρμονικά τη δραματική εξιστόρηση και έμοιαζαν να συμπάσχουν για την οδυνηρή μοίρα του ήρωα. Οι συνθέσεις της διάχυτες από σαρωτικό ρομαντισμό και οραματική έξαρση, μας μετέφεραν σε ένα μαγικό μυστηριακό κόσμο. Εκπλήξεις και ζωντάνια είχε η επιμέλεια της κίνησης της Κικής Μπάκα.
Εύρυθμη και εύληπτη η δραματουργική επιμέλεια της Τόνιας Τσαμούρη.
Οι εντάσεις των φωτισμών του Βαγγέλη Μούντριχα συνέβαλαν στη δραματοποίηση της παράστασης. Ο βοηθός σκηνοθέτη Αντώνης Τρίκκης υποστηρικτικός των ηθοποιών, εργάστηκε με σοβαρότητα και υπομονή.
Σε όλα τα επίπεδα της παράστασης συνυπήρξαν συλλογική και ατομική έκφραση, μουσικότητα και διάλογος, αφήγηση και δράση.
Η αναμέτρηση με τον Κόλχαας δόθηκε με ωριμότητα, όπως άρμοζε. Και με καθαρότητα, διαύγεια, λάμψη.
Συμπερασματικά, η καθοδήγηση εκ μέρους της Λίλλυς Μελεμέ υπήρξε άψογη και προκάλεσε ενθουσιασμό και ικανή συγκίνηση στο κοινό που καταχειροκρότησε τα νέα ταλέντα που ανατέλλουν.

Από πλευράς σκηνών, μπορούμε να σταθούμε σε πολλές των οποίων οι στιγμές ήταν ξεχωριστές, είτε κωμικές είτε τραγικές. Θα σημειώσω την επιστολή που στέλνει ο Μαρτίνος Λούθηρος στον Κόλχαας: Πιστεύεις, αμαρτωλέ, ότι με αυτά θα σταθείς κάποτε ενώπιον του Θεού, την ημέρα που το φως της θα λάμψει σε κάθε φυλλοκάρδι; Επίσης την κατ’ ιδίαν συνάντηση των δύο αντρών.

Εντέλει ο Κόλχαας είναι ένας άνθρωπος με μια φανατισμένη εμμονή, την εμμονή για δικαιοσύνη. Πώς γίνεται να μην τον αγαπήσουμε; Πώς γίνεται να μην αγαπήσουμε κι αυτή την παράσταση που με τόσο μόχθο και πάθος πραγματοποιήθηκε;

***

Η παράσταση «Χανς Κόλχαας» του Τζέιμς Σόντερς, σε μετάφραση Γιώργου Θεοδοσιάδη, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Νέα Σκηνή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος το 1974.

***

Η παράσταση παρουσιάζεται κάθε Σάββατο, στις 9 μ.μ. και κάθε Κυριακή στις 8 μ.μ.

***

ΧΑΝΣ ΚΟΛΧΑΑΣ | του Τζέιμς Σόντερς | βασισμένο στη νουβέλα του Χάινριχ φον Κλάιστ

 

Το σκηνικό. Φωτογραφία: catisart

 

Ταυτότητα παράστασης

Θέατρο Art 63

3ης Σεπτεμβρίου 63

Κάθε Σάββατο στις 9 μ.μ.

Κάθε Κυριακή στις 8 μ.μ.

Διάρκεια: 1 ώρα και 45 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (γενική είσοδος, στο ταμείο) | 8 ευρώ (μειωμένο, προπώληση)

Facebook: Χώρος Τέχνης Art 63

Πληροφορίες – κρατήσεις στο: 21 0323 3537 και στο viva.gr

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Κίνηση: Κική Μπάκα

Μουσική / Μουσική Διδασκαλία: Μάρω Θεοδωράκη

Δραματουργική Επεξεργασία: Τόνια Τσαμούρη

Σκηνικά / Κοστούμια: Άννα Ζούλια, Σύλβια Χαρατσάρη

Σχεδιασμός Φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Τρίκκης

Ερμηνεία

Νίκος Νίκας (Χανς Κόλχαας), Σάλλη Αλ Ταπάς, Παμπίνα Γεωργίου, Ηλέκτρα Θεολόγη, Γιώργος Καρακυριάκος, Τόνια Μαράκη, Χρήστος Ματσιαρόκος, Γιώργος Ξούλος, Δέσποινα Πέττα, Παναγιώτης Ράιος, James Rodi, Νίκη Σκιαδαρέση

Φωτογραφίες: Αρείων Στεφανίδης

Επικοινωνία – προβολή στα ΜΜΕ

Μαρία Μυστακίδου | info@art63.gr

***

Ο Heinrich von Kleist (Χάινριχ φον Κλάιστ) γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 1777 στη μικρή πόλη της Φρανκφούρτης-πάνω-στον-Όντερ. Οι γονείς του πέθαναν όταν ο Κλάιστ ήταν ακόμη μικρός και μια θεία του ανέλαβε την ανατροφή του. Το 1788 ο Κλάιστ στάλθηκε σε οικοτροφείο και σε ηλικία 14 ετών κατατάχτηκε στη Φρουρά του Πότσνταμ. Έμεινε στο στρατό μέχρι το 1799. Το 1801 ο Κλάιστ πήγε στο νησί Ντελοζέα στην ελβετική λίμνη Τουν. Εκεί γνώρισε μια σύντομη περίοδο ευτυχίας, αρκετή για να ολοκληρώσει το πρώτο του θεατρικό έργο, «Οικογένεια Γκόνορετς», που στη συνέχεια το έβαλε να διαδραματίζεται στη Γερμανία και του έδωσε τον τίτλο «Οικογένεια Στρόφενσταϊν» (1803). Με τη συγγραφή θεατρικών έργων ασχολήθηκε από το 1803 μέχρι το 1811: «Η οικογένεια Στρόφενσταϊν», 1803, «Η σπασμένη στάμνα», 1806, «Αμφιτρύων», 1807, «Πενθεσίλεια», 1807, «Το Κατερινάκι του Χάιλμπρον», 1807, «Η μάχη του Χέρμαν», 1808, και «Πρίγκιπας Φρειδερίκος του Χόμπουργκ», 1811. Έγραψε διηγήματα και νουβέλες από το 1806 έως το 1811: «Ο σεισμός στη Χιλή», 1807, «Η Μαρκησία του Ο…», 1808, «Μίχαελ Κολχάας», «Η ζητιάνα του Λοκάρνο», 1810, «Ο έκθετος», «Αρραβωνιάσματα στον Άγιο Δομήνικο», «Η Αγία Καικιλία ή η δύναμη της μουσικής» και «Η μονομαχία», 1811. Το 1807 ο Κλάιστ ξεκίνησε ένα μηνιαίο λογοτεχνικό περιοδικό, τον «Φοίβο». Ήταν το όχημα για τη δημοσίευση αποσπασμάτων των έργων του, αλλά μια σειρά από αντιξοότητες ακολούθησε την περίοδο της καλοτυχίας. Παρόλο που ο Γκαίτε συμφώνησε ν’ ανεβάσει τη «Σπασμένη στάμνα», απέρριψε την «Πενθεσίλεια». Επιπλέον η «Σπασμένη στάμνα» απέτυχε στη σκηνή της Βαϊμάρης, οι σχέσεις μεταξύ Γκαίτε και Κλάιστ έγιναν τεταμένες και ο «Φοίβος» έκλεισε τον Δεκέμβριο του 1808. Την περίοδο κατάθλιψης ακολούθησε ένας ανανεωμένος ενθουσιασμός. Το 1810 εξέδωσε την πρώτη ημερήσια πρωσική εφημερίδα «Berliner Abendblatter», η οποία όμως έκλεισε τον Μάρτιο του 1811. Στην «Berliner Abendblatter» δημοσιεύθηκαν μερικά από τα διηγήματά του όπως το «Η Αγία Καικιλία ή η δύναμη της μουσικής» και σημαντικά δοκίμια, με κυριότερο το «Σχετικά με το θέατρο των μαριονετών», 1810. Το κλείσιμο της εφημερίδας του έδωσε το τελειωτικό χτύπημα. Στράφηκε πάλι στο θέατρο, αλλά κανείς δεν ήταν πρόθυμος ν’ ανεβάσει έργο του. Τότε έτυχε να συναντήσει τη Χενριέτε Φόγκελ, μια παντρεμένη γυναίκα που έπασχε από ανίατο καρκίνο. Προδίδοντας τη σύζυγό του, Μαρί φον Κλάιστ, που αρνήθηκε μια συμφωνία αυτοκτονίας, ο Κλάιστ στράφηκε στη Φόγκελ που με ενθουσιασμό ασπάστηκε την ιδέα ενός διπλού θανάτου. Ετοίμασαν επιμελώς τις τελικές λεπτομέρειες. Ο Κλάιστ έκαψε τα υπολείμματα των έργων του (μαζί και την αυτοβιογραφική νουβέλα του «Η ιστορία της ψυχής μου», που λέγεται ότι είχε καταπλήξει τους ελάχιστους που τη διάβασαν). Στις 21 Νοεμβρίου του 1811, βγήκαν στην εξοχή και ήπιαν τσάι· εκεί ο Κλάιστ πρώτα πυροβόλησε τη Φόγκελ κι έπειτα τον εαυτό του.

eirini aivaliwtou«Χανς Κόλχαας», Λίλλυ Μελεμέ και μαθητές Σχολής Θεοδοσιάδη. Πώς γίνεται να μην τους αγαπήσουμε;
Περισσότερα

H Διεθνής και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων για το τρομοκρατικό χτύπημα κατά του «Σκάι» και της «Καθημερινής»

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) ενημέρωσε αμέσως για το τρομοκρατικό χτύπημα κατά του τηλεοπτικού σταθμού «Σκάι» και της εφημερίδας «Καθημερινή» τη Διεθνή και την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, οι οποίες εξέδωσαν ανακοίνωση καταδικάζοντας την επίθεση, διαβιβάζοντας, ταυτόχρονα, μέσω του Συμβουλίου της Ευρώπης, την υπόθεση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την Προστασία της Δημοσιογραφίας.

Η ανακοίνωση αναλυτικά της ΔΟΔ / ΕΟΔ έχει ως εξής:

«Έκρηξη βόμβας στην Αθήνα σήμερα κατέστρεψε το κτήριο που στεγάζει τα κεντρικά γραφεία του ελληνικού ιδιωτικού ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού δικτύου Σκάι και της ημερήσιας εφημερίδας Καθημερινή, χωρίς να υπάρξουν θύματα. Η αντιτρομοκρατική υπηρεσία της αστυνομίας διεξάγει έρευνα για την επίθεση, που επικεντρώνεται στις ελληνικές εξτρεμιστικές ομάδες. Η Διεθνής και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (ΔΟΔ- ΕΟΔ) ενώνει τη φωνή της με τις ελληνικές ενώσεις μέλη, που καταγγέλλουν την έκρηξη ως «επίθεση κατά της πολυφωνίας των ΜΜΕ».

Ο αυτοσχέδιος μηχανισμός εξερράγη στις 2:37 π.μ., 45 λεπτά ύστερα από ανώνυμο προειδοποιητικό τηλεφώνημα σε άλλο τηλεοπτικό δίκτυο. Η αστυνομία απέκλεισε την περιοχή του αθηναϊκού προαστίου στο Νέο Φάληρο και εκκένωσε το κτήριο, που στεγάζει τα γραφεία του Σκάι, του ομίλου ιδιοκτησία της εφοπλιστικής οικογένειας Αλαφούζου και τα γραφεία της Καθημερινής, της κεντροδεξιάς ημερήσιας εφημερίδας που ασκεί κριτική στην κυβέρνηση.

Η αστυνομία δήλωσε ότι ο εκρηκτικός μηχανισμός είχε προσδεθεί στο μεταλλικό κιγκλίδωμα της πολυσύχναστης παραλιακής λεωφόρου, στη νότια περιοχή του Φαλήρου. Η βόμβα κατέστρεψε τα παράθυρα της πρόσοψης του κτηρίου. Όπως επίσης καταστράφηκαν παρακείμενα διαμερίσματα και αυτοκίνητα. Η αστυνομία ελέγχει τις κάμερες στην περιοχή αναζητώντας περισσότερα στοιχεία για τους βομβιστές και δήλωσε ότι ο μηχανισμός περιείχε τουλάχιστον πέντε κιλά εκρηκτικών υλών.

«Αυτή η τρομοκρατική επίθεση δεν θα μας αποθαρρύνει…», δηλώνει ο ΣΚΑΙ και καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι δεν έπραξε ό,τι έπρεπε για να προστατέψει τα ΜΜΕ, παρά τις επαναλαμβανόμενες απειλές εναντίον του σταθμού».

Σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών ΕΣΗΕΑ καλεί τις ελληνικές αρχές «να εντοπίσουν το συντομότερο και να οδηγήσουν στη δικαιοσύνη τους δράστες της επίθεσης».

ΔΟΔ και ΕΟΔ ενημέρωσαν για την τρομοκρατική επίθεση το Συμβούλιο της Ευρώπης σήμερα και κατέθεσαν έκκληση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την Προστασία της Δημοσιογραφίας για την τρομοκρατική επίθεση.

eirini aivaliwtouH Διεθνής και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων για το τρομοκρατικό χτύπημα κατά του «Σκάι» και της «Καθημερινής»
Περισσότερα

Ο θρύλος της Φροσύνης γίνεται θεατρικός μονόλογος

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Φροσύνη είναι ο τίτλος του νέου θεατρικού έργου του Στέφανου Παπατρέχα που θα ανέβει στο θέατρο Άβατον από τις 20 Φεβρουαρίου 2019. Τη σκηνοθεσία του μονολόγου συνυπογράφουν ο Λάζαρος Βαρτάνης και ο συγγραφέας του έργου. Ερμηνεύει η Σύνθια Μπατσή.

***

Μία γυναίκα ηθοποιός καλείται, στο πλαίσιο ενός αυτοσχεδιασμού, να ετοιμάσει ένα μονόλογο πάνω στην Κυρά-Φροσύνη, το ιστορικό πρόσωπο-θρύλο των Ιωαννίνων που πνίγηκε από τον Αλί Πασά στη λίμνη Παμβώτιδα.

Ψάχνοντας πληροφορίες και υλικό για εκείνη, βρίσκει πράγματα που τη γοητεύουν, την προκαλούν. Δοκιμάζει ρούχα, στάσεις, φωνές, αυτοσχεδιάζει πάνω στην τελευταία νύχτα της Φροσύνης, πάνω στη ζωή, το γάμο, τα παιδιά της, τον έρωτά της για τον γιο του Αλί Πασά, Μουχτάρ, τις απαιτήσεις των άλλων για εκείνη, τις απαιτήσεις του έρωτά της για Εκείνον.

Πια δεν είναι η ηθοποιός, δεν είναι η Φροσύνη. Είναι μια γυναίκα δέσμια των επιθυμιών τόσο των γύρω της, όσο και των δικών της. Μια γυναίκα που της μέλλεται να πνιγεί, να μείνει στη μνήμη όλων ως αυτό που οι άλλοι κατάλαβαν για εκείνη, αφήνοντας ξεχασμένο το πραγματικό της πρόσωπο.

«Η πόρνη, η γυναίκα που πρόδωσε την πατρίδα, η ξεδιάντροπη…

Κι εγώ σαν ένα παιδί σε ένα σταυροδρόμι, μόνη, μετέωρη ανάμεσα σε όλα αυτά.

Σαν απλός θεατής της ζωής μου».

 

 

 

Συντελεστές

Κείμενο: Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνοθεσία: Λάζαρος Βαρτάνης – Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνικά – Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή

Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Φωτογραφίες – Trailer – Σχεδιασμός αφίσας: Ναταλία Β.

Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Καναβός

Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη

Ερμηνεύει η Σύνθια Μπατσή

 

 

 

Πληροφορίες

Για 8 παραστάσεις

Τοποθεσία: Θέατρο Άβατον, Ευπατρίδων 3, Κεραμεικός (Μετρό – Κεραμεικός)

Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 20.30

Πρεμιέρα: Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 3412689

Τιμές εισιτηρίων: €10 κανονικό, €8 φοιτητικό, €5 ανέργων

eirini aivaliwtouΟ θρύλος της Φροσύνης γίνεται θεατρικός μονόλογος
Περισσότερα

Christmas Tales! Έκθεση φωτογραφίας από την iFocus Community

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Είθε
ο νέος χρόνος
να μας φέρει
λιγότερα
λιγότερο πόνο σε αυτούς που πονούν,
λιγότερο μίσος σε αυτούς που μάχονται,
λιγότερη στέρηση σε όσους στερούνται,
λιγότερο πόλεμο,
λιγότερο θάνατο,
λιγότερη καταπίεση,
λιγότερη εκμετάλλευση,
λιγότερη δυστυχία και λιγότερη οδύνη.
Κι αν τύχει και φέρει μαζί
λιγότερη αφθονία και λιγότερη απόλαυση
λιγότερο πλούτο και λιγότερη καλοπέραση
Ίσως τότε μας χαρίσει λιγότερη ελαφρομυαλιά και λιγότερη σπατάλη
λιγότερη επιπολαιότητα
και λιγότερη αυθάδεια.
Ίσως τα λιγότερα
είναι περισσότερα…
Νίκος Δήμου

To iFocus.gr και η φωτογραφική κοινότητα του, γνωστή στα Social Μedia ως iFocus Community σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας υπό τον τίτλο «Christmas Tales» την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 στις 20:00.
56 φωτογράφοι-μέλη της κοινότητας του iFocus, 56 διαφορετικές φωτογραφικές προσεγγίσεις, 56 διαφορετικές ιστορίες συντάσσουν και συνθέτουν μια κοινή φωτογραφική χριστουγεννιάτικη ιστορία με σκοπό να δώσουν ένα αισιόδοξο μήνυμα την εορταστική περίοδο που διανύουμε.

Φωτογράφοι που συμμετέχουν σε αυτή την έκθεση-γιορτή:
Ευγενία Αραβαντινού, Βάγια Βασιλοπούλου, Σταύρος Βελίδης, Αθηνά Γαλανάκη, Αθηνά Γκριζάλα, Πόπη Ευθυμιάδου, Ηρώ Ζάβου, Μαρία Ζέρβα-Θεοδώρου, Θέμιδα Ζήδρου, Ελένη Ιωάννου, Κρυασταλλία Ιωαννίδου, Γιώργος Καζάζης, Diran Kalaydjian, Garo Kalaydjian, Δήμητρα Καλλιοντζή, Τόνια Καλογερά, Δημήτρης Καλύβεζας, Ελένη Κανακάκη, Νέβη Κανίνια, Θοδωρής Κατσίκης, Βασιλική Κούβδου, Βαγγέλης Κουκίδης, Νατάσα Κουρή, Κουρουβασίλης Ιγνάτιος, Βασίλης Κοτρώτσος, Τζίνα Κυριακοπούλου, Τίμος Λύτρας, Βασίλης Μανίκας, Αντώνης Μακρυδημήτρης, Γιάννης Μαυράκης, Άννα Μάστορη, Νίκος Μεγγρέλης, Αριστέα Μπουλουξή, Μαρία Νιώρα, Heinonen-Riganas Arja, Μαρίνα Ροβίθη, Μένη Σεϊρίδου, Τάσος Σπετσιέρης, Κατερίνα Τσάκωνα, Αναστασία Τσιάκου, Κατερίνα Σβορώνου, Έλενα Σκρήπτα, Τατιάνα Τζουμάκη,Τατιανή Τουζλούκωφ, Γιάννης Υψηλάντης, Οία Φέτση, Νάντια Φωτάκη, Καλλιόπη Χατζοπούλου, Βασιλική Χίου, Βλάσσης Χρυσόπουλος και μέλη της Bulb Photos:
Νίκη Γλεούδη, Κώστας Αρβανίτης, Τάσος Μπίρης, Iris Maria Tusa, Rafael Ianos, Corneliu Sarion, Μιχαήλ Μοσχολιός
– Οι εκτυπώσεις της έκθεσης έγιναν στο Ψηφιακό Τύπωμα

eirini aivaliwtouChristmas Tales! Έκθεση φωτογραφίας από την iFocus Community
Περισσότερα

«Το δέντρο που αγαπούσε» τα παιδιά στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Η θεατρική ομάδα ΒίΔα ξεκινά το μουσικοθεατρικό «ταξίδι» «Το δέντρο που αγαπούσε» στο Θεατρικό Βαγόνι της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ για τους μικρούς θεατές και λάτρεις του μοναδικού Τρένου-Θεάτρου, από την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018 και κάθε Κυριακή στις 15.30.

Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να είναι ευτυχισμένος;
Δύο κορίτσια γνωρίζονται σ’ ένα ταξίδι με το τρένο, γίνονται φίλες κι αρχίζουν να παίζουν. Μέσα από το παιχνίδι μεταμορφώνονται στους ήρωες ενός παραμυθιού, σ’ ένα δέντρο κι ένα αγόρι. Παίζοντας ανακαλύπτουν τα μονοπάτια  της φιλίας, της αγάπης, της προσφοράς, της ενηλικίωσης και της γενναιοδωρίας της φύσης προς τον άνθρωπο. Σ’ αυτή τη διαδρομή όμως έρχονται αντιμέτωπες και με τη φθορά που φέρνει ο χρόνος, την απληστία του ανθρώπου απέναντι στη φύση, τη μοναξιά και τελικά με την ίδια την πραγματικότητα και όλες της τις διακλαδώσεις. Η αλήθεια μπλέκεται με το παραμύθι ενώ το τρένο συνεχίζει το μεγάλο ταξίδι του.

Η  ομάδα ΒίΔα μέσα από το συγκινητικό κείμενό της και την πλούσια εμπειρία της στη διδασκαλία του θεάτρου σε παιδιά αναδεικνύει την αξία της φιλίας και της συνύπαρξης τόσο ανάμεσα στους ανθρώπους όσο και ανάμεσα στη φύση και τον άνθρωπο. Με τρυφερό βλέμμα ακουμπάει τα στοιχειώδη της ανθρώπινης ύπαρξης και προσπαθεί να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα τι χρειαζόμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι.

Η παράσταση συνδυάζει την πρωτότυπη και ζωντανή μουσική, με το χορό, το τραγούδι και το animation, προσκαλώντας τους θεατές κάθε ηλικίας να βιώσουν τα συναισθήματα των ηρώων του παραμυθιού και να μοιραστούν το χάρισμα που έχουν εκείνοι που ξέρουν να προσφέρουν απλόχερα την αγάπη.

 

 

 

Ταυτότητα παράστασης

Το δέντρο που αγαπούσε
Μουσικοθεατρικό ταξίδι για παιδιά 5-10 ετών από την ομάδα ΒίΔα
Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ

Κείμενο Ομάδα ΒίΔα
Σκηνοθεσία/φωτισμοί Ορέστης Τάτσης
Πρωτότυπη μουσική Μάκης Παπαγαβριήλ
Σκηνικά/κοστούμια Έλλη Παπαδάκη
Κίνηση Θένια Αντωνιάδου
Animation/γραφικά Νικολάια Γενηγεωργίου
Εικαστική σύνθεση έντυπου υλικού Σμαράγδα Καφετζή
Εκτέλεση παραγωγής ΡΕΟΝ ΑΜΚΕ

Παίζουν: Βίκυ Καλπάκα, Δάφνη Καφετζή

Λίγα λόγια για την ομάδα ΒίΔα:

Η νεοσύστατη ομάδα θεάτρου ΒίΔα αποτελείται από την ηθοποιό και θεατροπαιδαγωγό Βίκυ Καλπάκα και την ηθοποιό, μουσικό και ψυχολόγο Δάφνη Καφετζή που έχουν αξιόλογη πορεία στο θέατρο και ιδιαίτερη εμπειρία στη διδασκαλία του θεάτρου σε παιδιά. Η ομάδα ΒίΔα ιδρύθηκε με σκοπό τη διεξαγωγή θεατρικών παραστάσεων για παιδιά και ενήλικες και στόχο την έρευνα και αναζήτηση της καινοτομίας στο θέατρο και την τέχνη. Στην παράσταση «Το Δέντρο που αγαπούσε» συνεργάζεται με μια ομάδα έμπειρων και νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Θεατρικό Βαγόνι
Κάθε Κυριακή στις 15:30
Γενική Είσοδος 10€
Ηλεκτρονική προπώληση: www.viva.gr

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ-ΘΕΑΤΡΟ «το Τρένο στο Ρουφ»
Τηλ. 210 5298922 / 6937 604988
Καθημερινά (εκτός Δευτέρας) 10.00–14.00 & 18.00–22.00
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
Free Wi-Fi / Δωρεάν Parking

eirini aivaliwtou«Το δέντρο που αγαπούσε» τα παιδιά στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Περισσότερα

Κατερίνα Γώγου: Ελευθερία όσες πρόκες κι αν ρίχνετε

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

«Η ελευθερία μου είναι στις σόλες
των αλήτικων παπουτσιών μου.
Φέρνω τον κόσμο άνω κάτω.
Μπορώ να σεργιανίσω ό,τι ώρα μου γουστάρει.
[…]
μπορώ και περπατάω,
με τα αλήτικα παπούτσια μου
πάνω από τις στέγες σας
[…]
η ελευθερία σας
είναι στις σόλες των τρύπιων παπουτσιών μου
[…]
αυτά τα παπούτσια
ποτέ δεν ξεκουράζονται και ούτε βιάζονται
όταν εγώ καθαρίσω από εδώ
θα τα φορέσει ο Παύλος, η Μυρτώ, φοράμε το ίδιο νούμερο, δεν λειώνουν,
όσες πρόκες και αν ρίχνετε στο δρόμο».
***
-Από το ποίημα της Κατερίνα Γώγου «Η ελευθερία μου…»
-Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018. Ημέρα βομβιστικής επίθεσης στην εφημερίδα «Καθημερινή» και στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάι»

Παναγιώτης ΜήλαςΚατερίνα Γώγου: Ελευθερία όσες πρόκες κι αν ρίχνετε
Περισσότερα

«Ο θείος Βάνιας» σε σκηνοθεσία της Μαρίας Μαγκανάρη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

«Αυτό το βάρος… Δεν είμαι καλά… Τίποτα…»

Είναι μάλλον αδύνατον να βρει κανείς τόσα πολλά παράπονα μαζεμένα σε ένα και μόνο θεατρικό έργο. Όμως «Ο θείος Βάνιας» είναι ένα έργο γοητευτικό. Πώς προκύπτει ποίηση από τα παράπονα;

Όλα τα πρόσωπα του έργου κουβαλούν ένα βάρος. Ο Νίτσε λέει πως δε γίνεται να υποφέρουμε χωρίς να κάνουμε κάποιον να πληρώσει γι’ αυτό. Τι τον κάνουν, όλον αυτόν τον πόνο, οι ήρωες του Θείου Βάνια;

Και τι είδους ήρωες είναι; Καμία γυναίκα δεν είναι «ηρωίδα», δηλαδή όσο πρέπει θηλυκή ή μητρική και κανένας άντρας δεν είναι όσο πρέπει «αρσενικός» για να γίνει ήρωας. Ο ίδιος ο Βάνιας αποτυγχάνει παταγωδώς ως άντρας πρωταγωνιστής. Ακόμα και στον τίτλο του έργου κατοικεί λειψά: ως «θείος».

 

 

Σ’ αυτό το έργο:

Κανένας δεν κοιμάται όσο θα ήθελε.
Κανένας δεν αγαπά όσο χρειάζεται.
Κανένας δεν αρπάζει καμία ευκαιρία.
Κανένας δεν αγαπιέται όσο έχει ανάγκη.
Όλοι θέλουν να νιώσουν περισσότερο.
Όλοι είναι έτοιμοι για καβγά.
Όλοι επαναλαμβάνονται.
Κάποιοι πίνουν παραπάνω απ’ όσο πρέπει.
Κάποιοι έχουν τη δουλειά για φάρμακο.
Κάποιοι ζουν τη ζωή τους σαν δράμα.

Στο τέλος δεν αλλάζει τίποτα.

 

 

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη
Φωτισμοί, τρέιλερ, φωτογραφίες: Μαρία Γοζαδίνου
Μουσική: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Σκηνικά: Διδώ Γκόγκου
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ανδριάνα Χαλκίδη, Βασιλική Σκευοφύλαξ
Οι συντελεστές ευχαριστούν τη Νεφέλη Ανανιάδη.
Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, Σύρμω Κεκέ, Κώστας Κουτσολέλος, Μαρία Μαγκανάρη, Υβόννη Μαλτέζου, Δημήτρης Ντάσκας, Γιωργής Τσαμπουράκης
Παραγωγή: προτσές

 

Τρέιλερ:

 

 

Πληροφορίες

Διάρκεια παράστασης: 90’

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ο θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ
Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, από 10 Ιανουαρίου μέχρι 3 Φεβρουαρίου | 21:00 | 12 €, 8 € (φοιτητικό, άνω 65), 5 € (κάρτα ανεργίας, ΣΕΗ)

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361 Κυψέλη, Αθήνα
213.00.40.496 & 69.45.34.84.45
ΠΡΟΣΒΑΣΗ με αυτοκίνητο: εύκολο παρκάρισμα | με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 | με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 | με ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (15 λεπτά με τα πόδια)

https://polychorosket.gr
https://www.facebook.com/tvcontrolcenter/
https://twitter.com/TVControlCenter
https://www.instagram.com/TVControlCenter/
https://www.flickr.com/photos/polychorosket/albums

Το γαλλικό συνδικάτο SYNDEAC (Συνδικάτο των Καλλιτεχνικών και Πολιτισμικών Εταιρειών) υποστηρίζει το πρόγραμμα του ΚΕΤ για τη σεζόν 2018-19.
https://www.syndeac.org/

 

eirini aivaliwtou«Ο θείος Βάνιας» σε σκηνοθεσία της Μαρίας Μαγκανάρη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Περισσότερα

Μακάριοι οι ισορροπημένοι, Roberto Fernadez Retamar

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Μακάριοι οι ισορροπημένοι, εκείνα τα παράξενα όντα.
Εκείνοι που δεν είχαν μια μάνα τρελή, έναν πατέρα μεθύστακα,
ένα γιο εγκληματία,
Ένα σπίτι πουθενά, μια άγνωστη αρρώστια,
Εκείνοι που ψήθηκαν από έναν παράφορο έρωτα,
Εκείνοι που έζησαν τα δεκαεφτά πρόσωπα του χαμόγελου και κάτι παραπάνω.

Οι γεμάτοι παπούτσια, οι αρχάγγελοι με καπέλο,
Οι ευχαριστημένοι, οι χοντροί, οι χαριτωμένοι,
Οι τραλαλά και οι οπαδοί τους, εκείνοι που γιατί όχι, οι «παρακαλώ περάστε»,
Εκείνοι που κερδίζουν, εκείνοι που αγαπιώνται ίσαμε τη λαβή,
Οι φλαουτίστες που συνοδεύονται από ποντικούς,
Οι πωλητές και οι αγοραστές τους,
Οι καβαλιέροι ελαφρώς υπερανθρωπίζοντες,
Οι άντρες που είναι ντυμένοι με βροντές και οι γυναίκες με αστροπελέκια,
Οι λεπτοί, οι μυαλωμένοι, οι φίνοι,
Οι αγαπητοί, οι γλυκοί, οι βρώσιμοι και οι πόσιμοι.
Μακάρια τα πουλιά, η κοπριά, οι πέτρες.

Αλλά αφήστε ελεύθερους αυτούς που δημιουργούν τους κόσμους και τα όνειρα,
Τις αυταπάτες, τις συμφωνίες, τις λέξεις που μας διαλύουν
Και μας ξαναφτιάχνουν, τους πιο τρελούς κι απ’ τις μανάδες τους,
πιο μεθύστακες κι από τους πατεράδες τους
Κι ακόμα πιο εγκληματίες κι απ’ τους γιους τους,
Και πιο ψημένους από παράφορους έρωτες.
Ας τους κρατήσουν τη θέση τους στην κόλαση, και φτάνει.

Roberto Fernadez Retamar, Μτφρ. Ρήγας Καππάτος

  • Ο Ρομπέρτο Φερνάνδες Ρεταμάρ είναι ο πιο γνωστός ζων Κουβανός ποιητής σήμερα και ο εθνικός ποιητής του νησιού. Η ποίησή του, συνεπής στις επιταγές του συμπατριώτη του αγωνιστή-ποιητή Χοσέ Μαρτί, εμπνέεται από την ιστορία, τους αγώνες του νησιού, αλλά και από την ιστορία, τον έρωτα και τη ζωή των άλλων λαών της ηπείρου. Δεν στερεί την αλληλεγγύη της σε μακρινούς λαούς, όπως ο βιετναμικός, και δεν μένει ξένη όπου και όταν το επιτάσσουν οι στιγμές. Είναι μια ποίηση μαχητική όταν το θέλει η ιστορία αλλά και λυρική, σατυρική, ελεγειακή ή περιπαικτική, για να εμπνευσθεί από τα μικρά ή μεγάλα γεγονότα της καθημερινότητας. Αφιερώνεται, σε ένα μεγάλο μέρος της, στη ζωή στο νησί μετά την επικράτηση της Επανάστασης του Φιντέλ Κάστρο, στο σπίτι, τις θυγατέρες, τις απώλειες φίλων, τον εγγονό του που τον λένε Φωκά, ή την ανέχεια σε δύσκολους καιρούς και την αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ, την εποχή των σοβιετικών πυραύλων.
    Όλα δοσμένα με έναν ελεύθερο, συζητητικό, κυρίως, στίχο μιας δωρικής απλότητας και αφοπλιστικής ειλικρίνειας.

A Peaceable Kingdom (1833–34), Edward Hicks – Brooklyn Museum

eirini aivaliwtouΜακάριοι οι ισορροπημένοι, Roberto Fernadez Retamar
Περισσότερα