23.5 C
Athens
Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Η Σχολή 10Dance για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού, το Σάββατο 29 Απριλίου, στην Πλατεία Κολωνακίου

Του Παναγιώτη Μήλα

«Κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι
Στήσαν χορό τρελό τα μελισσόπουλα
Iδρώνει ο ήλιος τρέμει το νερό
Φωτιάς σουσάμια σιγοπέφτουνε
Στάχυα ψηλά λυγίζουνε το μελαψό ουρανό».
***
Αυτά τα μελισσόπουλα, όπως λέει και ο Οδυσσέας Ελύτης στον παραπάνω στίχο του, θα τα δούμε λίγο πριν από το μεσημέρι του Σαββάτου 29 Απριλίου 2017, στην πλατεία Κολωνακίου, στις 11.30 π.μ.
Θα είναι τα μελισσόπουλα από την κυψέλη Μπαλέτου και Χορού 10Dance που με τις δασκάλες τους, τις καλλιτεχνικές διευθύντριες, Έλενα Κοσμάτου και Έρη Πασαλιμανιώτη, θα συμμετάσχουν στην Παγκόσμια Ημέρα Χορού. Η Σχολή διοργανώνει για δεύτερη χρονιά, ένα κινητικό δρώμενο με θέμα: «Kίνηση και Xορός στο Aστικό Tοπίο».

Στο δρώμενο θα συμμετάσχουν όλες οι μαθήτριες της σχολής, ηλικίας από 4 έως 18 ετών, και έτσι το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει διάφορα χορευτικά μοτίβα, βασισμένα σε καθημερινές κινήσεις.
Σκοπός της Σχολής είναι να βγάλει τον χορό από τις αίθουσες διδασκαλίας και να δώσει τη δυνατότητα στο ευρύτερο κοινό ανεξαρτήτου ηλικίας, να γνωρίσει κινητικές δυνατότητες που μπορεί ο καθένας να διαθέτει, καθώς επίσης και να ανακαλύψει τις δυνατότητες που του προσφέρει η ίδια η κίνηση του κορμιού του.
Την πρωτότυπη μουσική υπογράφει ο Αλέξης Καλοφωλιάς.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού, τελεί υπό την αιγίδα του Διεθνούς Συμβουλίου Χορού της UNESCO (CID) και έχει την υποστήριξη του Δήμου Αθηναίων.
Η Παγκόσμια Ημέρα Χορού καθιερώθηκε το 1982 από το Διεθνές Συμβούλιο Χορού της UNESCO. Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης το 1727 του Γάλλου χορευτή και χορογράφου Ζαν-Ζορζ Νοβέρ (1727-1810), δημιουργού του σύγχρονου μπαλέτου.
Όπως λένε τα παιδιά και οι δασκάλες τους: «Ο χορός γιορτάζει και εμείς γιορτάζουμε μαζί του».

Η πρώτη μας γνωριμία

«Εικόνες από μια έκθεση», αυτός ήταν ο τίτλος της χορευτικής βραδιάς (στη φωτογραφία) που παρακολούθησα τον Ιούνιο του 2016 στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου από τη Σχολή Χορού 10Dance. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία το να βλέπεις τις μαθήτριες να παρουσιάζουν με απόλυτη πειθαρχία και χορευτική δεινότητα τις «εικόνες» που είχαν διδαχθεί στη διάρκεια της χρονιάς.
Όπως έμαθα, στη Σχολή διδάσκεται: Ρυθμική για παιδιά προσχολικής ηλικίας, Μπαλέτο, Σύγχρονο, Yoga, Pilates, Bodywork.
Επίσης κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι μαθήτριες όλων των τμημάτων παρακολουθούν και ειδικά σεμινάρια από επισκέπτες – καθηγητές, όπως επίσης και εκδηλώσεις από τις οποίες μπορούν να συλλέξουν, όπως τα μελισσόπουλα, μοναδικές εμπειρίες χρήσιμες για την περαιτέρω πορεία τους σε οποιοδήποτε επαγγελματικό τομέα επιλέξουν.
Ένα από αυτά ήταν και το σεμινάριο pas de deux με τη κυρία Βάσω Πολίτη η οποία μοιράστηκε τις γνώσεις της με τις μαθήτριες της Σχολής. Με κέφι και σκληρή δουλειά ολοκληρώθηκε σε δύο ημέρες αυτή η εκπαιδευτική δράση.
Μια άλλη συμμετοχή της Σχολής ήταν στις εκδηλώσεις που έγιναν το Σαββατοκύριακο 1 και 2 Οκτωβρίου 2016 στο Σύνταγμα, στο Μουσείο της Ακρόπολης, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στην πλατεία Κοτζιά όπου φιλοξενήθηκαν δουλειές ξένων χορογράφων με έργα ειδικά φτιαγμένα για αστικά τοπία.

Ακολούθησε η πιο σημαντική δράση της προηγούμενης χρονιάς: Η συνεργασία και η συμμετοχή των μαθητριών της Σχολής στον «Καρυοθραύστη» (στις δύο φωτογραφίες) στο αγαπημένο και παγκοσμίως διάσημο μπαλέτο, με την υπέροχη μουσική του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, το οποίο ζωντάνεψε στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από τις 16 έως τις 30 Δεκεμβρίου 2016, από το φημισμένο Russian Ballet Theater σκορπίζοντας απλόχερα χαρά και ομορφιά σε όλους, μικρούς και μεγάλους.
Οι παραστάσεις αυτές ήταν μια μοναδική, υπέροχη εμπειρία για όλους: παιδιά, δασκάλες και γονείς.

Μια συζήτηση για τα οφέλη του χορού

Τη μέρα που παρακολούθησα την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, είχα πάει νωρίτερα για να μπορέσω να χαρώ αυτό το κόσμημα της πόλης.
Αφού περιηγήθηκα τους χώρους του Θεάτρου, κάθισα στη θέση μου και περίμενα. Εκείνη τη στιγμή ακούω δίπλα μου έναν διάλογο που αξίζει να σας τον μεταφέρω όσο πιο πιστά μπορώ. Δύο κύριοι συνομιλούσαν.
Ο πρώτος ρώτησε:
-«Γιατί πληρώνεις τόσα χρήματα και ξοδεύεις τόσο πολύ χρόνο τρέχοντας γύρω από το παιδί σου που προσπαθεί να μάθει χορό;».
Ο δεύτερος απάντησε:
-Δεν πληρώνω για τα μαθήματα χορού του παιδιού μου, ή για τα παπούτσια χορού, ή για τα κοστούμια του.
-Εάν δεν πληρώνεις για το χορό και όλα τα άλλα, τότε τι πληρώνεις; ρώτησε ξανά ο πρώτος.
*Και ο δεύτερος, απάντησε:
– Πληρώνω, για εκείνες τις στιγμές, που το παιδί μου είναι τόσο κουρασμένο και αισθάνεται σαν να το εγκαταλείπουν οι δυνάμεις του, αλλά δεν το κάνει…
– Πληρώνω, για την ευκαιρία που έχει το παιδί μου να κάνει φίλους που μπορεί να καταλήξουν σε δια βίου φιλίες…
– Πληρώνω, για την ευκαιρία αυτή του παιδιού μου να μπορεί να έχει εκπληκτικούς εκπαιδευτές που θα του διδάξουν ότι ο χορός δεν είναι μόνο κίνηση αλλά είναι η ίδια η ζωή…
– Πληρώνω, για να μάθει το παιδί μου να είναι πειθαρχημένο…
– Πληρώνω, για να μάθει το παιδί μου, να αναλάβει τη φροντίδα του σώματός του…
– Πληρώνω, για να μάθουν στο παιδί μου να συνεργάζεται με τους άλλους, να είναι υπερήφανο, υποστηρικτικό και να έχει σεβασμό στα μέλη της ομάδας…
– Πληρώνω, γιατί θέλω το παιδί μου να μάθει να διαχειρίζεται την απογοήτευση, όταν δεν πάρει αυτό το αποτέλεσμα που ήλπιζε…
– Πληρώνω γιατί θέλω το παιδί μου να μάθει όταν πέφτει κατά τη διάρκεια μιας κίνησης που είχε σε αυτήν ασκηθεί χίλιες φορές, να εξακολουθεί να σηκώνεται και είναι αποφασισμένο να κάνει το καλύτερο την επόμενη φορά…
– Πληρώνω για να μάθει το παιδί μου να προσπαθεί και να πετυχαίνει τους στόχους του…
– Πληρώνω για να μάθει το παιδί μου ότι χρειάζεται ώρες, και ώρες, πολλές ώρες σκληρής δουλειάς και πρακτικής για την δημιουργία ενός πρωταθλητή. Μαθαίνει στη Σχολή ότι η επιτυχία δεν θα έρθει μέσα σε ένα βράδυ…
– Πληρώνω, επειδή θέλω το παιδί μου να βρίσκεται σε μια αίθουσα χορού, αντί μπροστά από μια οθόνη…
– Ναι! Πληρώνω, για τις ευκαιρίες που παρέχει ο χορός στο παιδί μου, να αναπτύξει τα χαρακτηριστικά που θα το εξυπηρετήσουν πολύ καλά, σε όλη τη ζωή του και θα του δώσουν την ευκαιρία να προσφέρει στις ζωές των άλλων…
* Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τρίτο κουδούνι. Ο φωτισμός άρχισε να χαμηλώνει και η συνομιλία των δύο φίλων σταμάτησε.
Είμαι σίγουρος ότι ο πατέρας θα μπορούσε να συνεχίσει και με άλλα επιχειρήματα για να εξηγήσει στον φίλο του πόσα είναι τα οφέλη που παίρνει το παιδί του, είτε είναι αγόρι, είτε είναι κορίτσι, από τη διδασκαλία του χορού.
Όμως κι εγώ, όπως έχω διαπιστώσει -εδώ και πολλά χρόνια – βλέπω ότι η ενασχόληση των παιδιών και με τον χορό αλλά και με κάθε μορφή καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, είναι μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση για το μέλλον τους που αξίζει να γίνεται με όποιο κόστος.
Αλλά, ας επανέλθω στις δράσεις της 10Dance…

Στα «Τοπία» της Λυρικής Σκηνής

Αυτό τον μήνα, και συγκεκριμένα το Σάββατο 1η Απριλίου 2017 τα παιδιά της Σχολής (στη φωτογραφία, με τις δασκάλες τους Έρη Πασαλιμανιώτη και Έλενα Μήλα) είχαν μια ιδιαίτερη εμπειρία: Παρακολούθησαν την πρώτη παραγωγή του μπαλέτου της Ελληνικής Λυρικής Σκηνής, η οποία εγκαινίασε την κεντρική σκηνή του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». Ήταν ένα τρίπτυχο σε χορογραφίες των: Ντάγκλας Λη, Μπενζαμέν Μιλπιέ και Αντώνη Φωνιαδάκη. Οι μαθήτριες απόλαυσαν το θέαμα στη νέα επιβλητική σκηνή που θα στεγάζει από εδώ και στο εξής τη Λυρική μας Σκηνή.

Όλες οι εκδηλώσεις της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού

Κλείνοντας, ερχόμαστε στο φετινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού. Ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων και το Τμήμα Αθηνών του Διεθνούς Συμβουλίου Χορού CID-UNESCO τη γιορτάζουν με ποικίλες και διαφορετικές εκδηλώσεις το Σάββατο 29 και την Κυριακή 30 Απριλίου 2017.
Αυτή η μοναδική τέχνη αποκαλύπτεται και φέτος, με κεντρική εκδήλωση το Σάββατο 29 Απριλίου στην πλατεία Κεραμεικού στις 7 το απόγευμα. Όμως ο χορός θα απλωθεί από το πρωί στις πλατείες Κολωνακίου, Κλαυθμώνος, Καπνικαρέας έως την Αγία Ειρήνη, αλλά και στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας Άγιου Κωνσταντίνου και Ελένης την Κυριακή 30 Απριλίου.
Το κοινό θα απολαύσει διάφορα δείγματα της τέχνης του Χορού από την Ελλάδα και τον κόσμο, όπως βήματα και ρυθμούς από την νησιωτική και στεριανή Ελλάδα, ελληνικούς λαϊκούς χορούς, χορούς bollywood, σαλονιού, τσιγγάνικους, can can, rock ‘ n roll, αλλά και βραζιλιάνικα κρουστά και ελεύθερες χορευτικές δημιουργίες, που θα συνεπάρουν όλους τους θεατές σε «ρυθμοχοροπατήματα».

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 29 Απριλίου

10.30 – πλατεία Κολωνακίου:

«Ο χορός στο αστικό τοπίο» με 80 χορευτές από την αίθουσα διδασκαλίας σε ένα καθημερινής χρήσης χώρο, θα δείξουν τις κινητικές δυνατότητες κάθε σώματος
12.00 – πλατεία Κλαυθμώνος: «Δαμάζοντας τα βήματα», εκδήλωση ενάντια στο στίγμα της ψυχικής νόσου, που θα μοιραστεί με ομάδες παιδιών και ενηλίκων και με τους πολίτες της Αθήνας μια χορευτική εμπειρία με χορούς, bollywood, Latin και contactimprovisation.
13.00 – πλατεία Καπνικαρέας έως την Αγία Ειρήνη: βραζιλιάνικα κρουστά και ελεύθερες χορευτικές δημιουργίες θα συνεπάρουν όλους σε «ρυθμοχοροπατήματα».
19.00 – πλατεία Κεραμεικού: στην κεντρική εκδήλωση, ήχοι και εικόνες χορού από την νησιωτική και στεριανή Ελλάδα (Αν. Κρήτη, Κάρπαθο, Κεφαλονιά, Ήπειρο, Θράκη, Αριδαία, Ρουμλούκι), από άλλες, επίσης, χώρες (Γεωργία, Φιλιππίνες, Κεϊλάνη, Παλαιστίνη) κι ακόμα ελληνικοί λαϊκοί χοροί, χοροί bollywood και σαλονιού, τσιγγάνικοι και άλλοι θα γεμίσουν για δυο ώρες τις καρδιές εκείνων που θα παρακολουθούν.

Κυριακή 30 Απριλίου

18.00 – Προαύλιος χώρος εκκλησίας Άγιου Κωνσταντίνου και Ελένης (επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου, απέναντι από το Εθνικό θέατρο)
«Ο Ελληνογεωργιανός Πολιτιστικός Σύλλογος στον πολιτισμό του χορού», θα δείξει χορούς από νησιά (Δυτ. Κρήτη, Σέριφο, Πάρο, Νάξο, Λευκάδα), χορούς της Μικράς Ασίας, της Δράμας και των Γκαγκαβούζηδων του Έβρου, χορούς και μουσικές της Γεωργίας κι ακόμα Εβραϊκό χορό, can can και rock ‘ n roll.

ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

Στην εκδήλωση συμμετέχουν αφιλοκερδώς οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι και οι Σχολές Χορού:

1. Σχολή Χορού 10dance
2. Εξειδικευμένο Κέντρο Ημέρας – «Κέντρο Κοινωνικού Διαλόγου» της Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε.
3. Artistic Studio Oriental Expression
4. Ομάδα χορού από τον Εκπαιδευτικό Ψυχαγωγικό και Πολιτιστικό Σύλλογο «ΚΑΛΛΙΧΟΡΟΣ»
5. Ομάδα χορού KODO STAGE
6. Ομάδα χορού παιδιών από το ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
7. Σχολή βραζιλιάνικων κρουστών «Batuca»
8. Ομάδα Χορού με την Ιωάννα Κόντου
9. Πολιτιστικός Σύλλογος Παραδοσιακών Χορών «Ο ΜΟΛΥΒΟΣ», παράρτημα Αθήνας
10. Σύλλογος Γυναικών Αγ. Στεφάνου «Εμμέλεια».
11. Ένωση Ηπειρωτών Αχαρνών
12. Όμιλος Καρπαθίων Νέων και Όμιλος Νέων Ολυμπιτών Καρπάθου «Η ΔΗΜΗΤΡΑ»
13. Χορευτική Ομάδα Κ.Ε.Δ.Ω Καπανδριτίου
14. Σύλλογος Κρητών Πετρούπολης «Η Μεγαλόνησος»
15. Ελληνικός Σύλλογος Παραδοσιακών χορών «ΗΓΕΧΟΡΟΣ»
16. Πολιτιστικός Σύλλογος Κερατσινίου-Δραπετσώνας «Η Ελληνική Παράδοση»
17. Χορευτικό συγκρότημα Σκοπέλου «Διαμαντής Παλαιολόγος»
18. Πολιτιστικός Σύλλογος Κερατσινίου «ΘΥΜΑΙΤΑΔΑΙ»
19. Ακαδημία χορού Art and Style
20. Ελληνογεωργιανός Πολιτιστικός Σύλλογος
21. Σύλλογος Κεϋλάνης «Indika siriwardana».
22. Ένωση Παλαιστίνιων Φοιτητών
23. Ελληνογεωργιανός Πολιτιστικός Σύλλογος «Ο Καύκασος»
24. Σύλλογος Φιλιππίνων, «DIWATA»
25. Artistic Studio Oriental Expression
26. Ελληνογεωργιανός Πολιτιστικός Σύλλογος
27. Σύλλογος Κρητών Άνω Λιοσίων Δήμου Φυλής «Η Μεγαλόνησος»
28. Πολιτιστικός Σύλλογος Επτανησίων Γαλατσίου
29. Μικρασιατικός Σύλλογος Καισαριανής.
30. Παραδοσιακό Χορευτικό Συγκρότημα του Ιερού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Ιλισίων
31. Πολιτιστικός Σύλλογος Κερατσινίου «ΘΥΜΑΙΤΑΔΑΙ»
32. Θρακιώτες Αθηνών της Ενοριακής Νεανικής Εστίας του Ιερού Ναού Αγίου Ελευθερίου οδού Αχαρνών.
33. Πολιτιστικός Σύλλογος «Η Κιβωτός της παράδοσης»
34. Καλλιτεχνικός Οργανισμός Ποντίων Αθηνών Κ.Ο.Π.Α.

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -