33.2 C
Athens
Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022
 

Μέτοικος προς εγκατάστασιν…

Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Παρά τη μοναξιά, την αποξένωση, τα διαλυμένα όνειρα, τις σκληρές αλήθειες, το ανθρώπινο πνεύμα έχει τη δύναμη να αντεπεξέρχεται στις αντίξοες συνθήκες και τις απογοητεύσεις της ζωής. Τα περιβάλλοντα – έργα του Βλάση Κανιάρη, δημιουργημένα από επανακτημένα υλικά, ανδρείκελα ντυμένα από παλιατζίδικα, παρότι επίκαιρα αντανακλούν διαχρονικές αξίες και προβληματισμούς. Σε στάση ειρωνική και τραγική ταυτόχρονα,  επικεντρώνονται στην ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Ενας άνδρας απρόσωπος, ένα σμπαραλιασμένο ποδήλατο – σύμβολα ενός κόσμου διαλυμένου, μιας ιδεολογίας που μετατράπηκε σε ουτοπία. Παράλληλα ένας νέος άνθρωπος, έπηλυς, μέτοικος, ξεριζωμένος, απεγνωσμένος, προσμένει στη σιωπή τη λύτρωσή του. Θύμα και θύτης. Αμυνόμενος και επιτιθέμενος. Η απαντοχή και η ελπίδα τον δικαιώνουν.  “Προς εγκατάστασιν – Ανθρωπος με ποδήλατο”, εγκατάσταση – performance από την εικαστική ενότητα του Βλάση Κανιάρη “Μετανάστες ή φιλοξενούμενοι εργάτες”. Σκηνοθεσία – σύλληψη – δραματουργική επεξεργασία Γιάννη Τσορτέκη. Δύναμη συμπυκνωμένη σε 30 λεπτά. Επί σκηνής οι ηθοποιοί Δαβίδ Μαλτέζε, Ελευθερία Ρουσάκη. Το είδαμε (29-5-2010) στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

 

Στο “Προς εγκατάστασιν…”, το οποίο έχει χαρακτήρα δημόσιου έργου, ένα μείγμα τεχνών συνυπάρχει στο χώρο. Η “ξεναγός”, ο “μετανάστης” και ο “άνθρωπος με το ποδήλατο” παρίστανται από κοινού, δηλώνουν την αγωνία και την ανάγκη τους, τη συμμετοχή και τη συνενοχή τους, την ευθραυστότητα και την αντοχή τους. Διεκδικούν την παραμονή, τη φιλοξενία, την εγκατάσταση, την ασφάλεια, τη δημιουργία, τη ζωή. Ανθρωποι – μάρτυρες, τρωτοί και άτρωτοι παράλληλα, ευάλωτοι και άλλοτε σκληροί, συμβολίζουν την επιμονή, τη θέληση για ελευθερία και επιβίωση. Το δρώμενο χορογραφεί ο Φώτης Νικολάου. Τα σκηνικά αντικείμενα και τα κοστούμια επιμελείται η Κέννυ Μακλέλαν. Τη σκηνή φωτίζει ο Σάκης Μπιρμπίλης. Την παραγωγή πραγματοποιεί η εταιρεία θεάτρου “η ρόζμαρυ στην κορφή των λόφων”.

* Η εικαστική εγκατάσταση “Μετανάστες ή Φιλοξενούμενοι εργάτες” του πρωτοπόρου εικαστικού Βλάση Κανιάρη φιλοτεχνήθηκε το 1973 και παρουσιάστηκε στις διεθνείς εκθέσεις του Ανόβερο, της Βαρσοβίας και του Λονδίνου.

 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
694ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Τελευταία άρθρα

Cat Is Art