Δευτέρα
27
Μαρτίου
2017
Σελήνη
28 ημερών
Λήδα, Λύδα, Λυδία, Μακεδόνιος, Μακεδόνας, Μακεδόνης, Μακεδονία, Μακεδονούλα, Μακεδονίτσα, Μακεδών, Φίλητος, Φιλήτα, Φιλήτη, Ματρώνα, Ματρόνα

Κυνηγήστε μας...

Translate

Greek Arabic Dutch English French German Italian Portuguese Russian Spanish Swedish Turkish

Cat-postal

Η Χίλαρι και ο Socks

Φωτογραφία της -τότε- Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ, Χίλαρι Κλίντον, με τη γάτα του Λευκού Οίκου, Socks. Λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα του 1995 (13 Δεκεμβρίου). Το ένα από τα δύο βλέμματα δείχνει αρκετά άνετο, αλλά το άλλο φαίνεται να μην είναι και τόσο χαρούμενο και ελάχιστα απέχει από την αντίδραση!

"Ένα σκοτωμένο γατάκι στην άσφαλτο", ποίημα του Κώστα Μόντη

Το μεγαλύτερο μέρος της ποίησης του Κύπριου ποιητή Κώστα Μόντη είναι η ποίηση των ταπεινών πραγμάτων. Τα παιδιά, τα εγγόνια, ένα δέντρο, μια σειρά «σκουλήκια του Μαρτιού», ένας γρύλος, τ’ αγριόχορτα, ένα γατάκι σκοτωμένο στην άσφαλτο. Ο Μόντης εξάλλου αγαπούσε πολύ αυτό το τόσο παρεξηγημένο ζώο των ποιητών και των φιλοσόφων.

Είναι πια, βέβαια, θέαμα κοινό στη λεωφόρο
τα μικρά γατάκια
που πάν να διασχίσουν και τα σκοτώνουν τ’ αυτοκίνητα.
Όμως αυτό
έτσι που άπλωσε απαλά
το μπροστινό του ποδαράκι στην άσφαλτο
σα χεράκι κοιμισμένου παιδιού στο στήθος μας,
όμως αυτό
έτσι που αγκάλιασε την άσφαλτο,
έτσι που κάτι της ζήτησε…


Κώστας Μόντης, Αγνώστω Ανθρώπω (1968)

"Γυναίκα και γάτα", έργο της Νίκης Ελευθεριάδη

Η ζωγράφος Νίκη Ελευθεριάδη γεννήθηκε στην Πέτρα της Λέσβου το 1954. Σπούδασε γραφικές τέχνες και διακόσμηση εσωτερικού χώρου στην Αθήνα και Πλαστικές Τέχνες στο Παρίσι. Από το 1977 μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει πάνω από 40 ατομικές εκθέσεις στη Μυτιλήνη, την Αθήνα και σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, στην Κύπρο και στο εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές και σε μουσεία.

Για την έκθεσή της που έχει τίτλο «Μικρά τοπία» ο Χ. Γ. Λάζος, κριτικός-συγγραφέας, ανάμεσα σε άλλα γράφει στον εξαιρετικό κατάλογο: «Έχω τη γνώμη ότι τα τοπία της Νίκης, αυτής της "ασπούδαχτα σπουδασμένης" όπως σωστά παρατηρεί ο Χ. Μπότσογλου, έχουν την ίδια υφή και την ίδια εκφραστική δύναμη.

Τα μοτίβα, το χρώμα, το σχέδιο και το νόημα της εικόνας συνθέτουν μια ενότητα πειστική και συνεπή που συνιστά το προσωπικό ύφος της. Μέσα σε αυτό παίρνουν μορφή και υπόσταση τα στοιχεία της λαϊκής και προσωπικής μυθολογίας -τα λαγήνια και τα αγκάθια που παραπέμπουν στη ζωγραφική του πατέρα της, Τάκη Ελευθεριάδη-, η αγάπη της για τη θάλασσα και τα δέντρα, η αισθησιακή σχέση της με τον τόπο και τα πράγματα που διατηρεί τη θερμότητα της άμεσης σωματικής επαφής».

Φραντς Κάφκα: Μικρός μύθος

Γάτα και ποντίκι (Kawanabe Kyosai)Γάτα και ποντίκι (Kawanabe Kyosai)

«Αχ», είπε ο ποντικός, «μέρα τη μέρα ο κόσμος γίνεται και πιο στενός. Στην αρχή ήταν τόσο μεγάλος, που με φόβιζε, έτρεχα κι έτρεχα και ήμουνα πανευτυχής που επιτέλους, μακριά πολύ μακριά δεξιά κι αριστερά μου, έβλεπα τοίχους, αλλά αυτοί οι ατέλειωτοι τοίχοι πλησιάζουν με τέτοια ταχύτητα ο ένας τον άλλο, που βρίσκομαι ήδη στο τελευταίο δωμάτιο, κι εκεί στη γωνία υπάρχει η παγίδα, όπου τρέχω να χωθώ».
«Γιατί δεν άλλαζες διαδρομή;» είπε η γάτα και τον καταβρόχθισε.

 

* Από το βιβλίο "Μεγάλοι συγγραφείς γράφουν τις πιο μικρές ιστορίες του κόσμου"

Η Schnitzel, ο Πικάσο και οι... άλλοι φωτογραφημένοι από τον Brassaï

Μια σπάνια φωτογραφία του Brassai (Gyula Halász) στο ατελιέ του Picasso. Παρίσι, 1944. Διακρίνονται οι Jacques Lacan, Cécile Eluard, Pierre Reverdy, Louise Leiris, Zanie Aubier, Pablo Picasso, Valentine Hugo, Simone de Beauvoir. Στην κάτω σειρά οι: J.P. Sartre, A. Camus, M. Leiris, J. Aubier. Ξαπλωμένη η γάτα Schnitzel και δίπλα της ο αφγανικός ποιμενικός Kazbek.